3 451 456 läst · 18 466 svar
3451k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Skulle köra lite trimmer igår men den ville bara läcka bensin...
Har idag skruvat isär och gjort rent allt kring tank och förgasare innan jag började återmontera.
Visade sig vara slangarna som gett upp och bara trillade isär.
Får skaffa lite nya slangar och andra delar i morgon som jag passar på att byta.
Har idag skruvat isär och gjort rent allt kring tank och förgasare innan jag började återmontera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visade sig vara slangarna som gett upp och bara trillade isär.
Får skaffa lite nya slangar och andra delar i morgon som jag passar på att byta.
Logga in
Skapa konto
Den här kanske 70-tals högtryckstvätten gav upp igen förra året efter jag renoverat den ganska ordentligt. Backventilerna som är slut och de är helt omöjliga att köpa nya, finns inget ens likt dom.
Så det blev att svarva till nånting. Gamla backventilen t.v., vad jag svarvat och en backventil ur en modern tvätt. Backventilen hålls sen på plats då man skruvar på kopplingen.
Nu funkar den igen, men slangen är alldeles för kort! 5m räcker ingenstans. Har köpt 15m med slang nu, så jag får 20m om jag kopplar ihop dom.
Så det blev att svarva till nånting. Gamla backventilen t.v., vad jag svarvat och en backventil ur en modern tvätt. Backventilen hålls sen på plats då man skruvar på kopplingen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu funkar den igen, men slangen är alldeles för kort! 5m räcker ingenstans. Har köpt 15m med slang nu, så jag får 20m om jag kopplar ihop dom.
Logga in
Skapa konto
Hade samma motor.T trycklös skrev:Återvunnet virke och spillbitar blev ett stativ till gammelutombordarn, Nu är den enklare att flytta runt på. Hjulen hittades i lådan för projekt som aldrig blivit av.
Funktion före skönhet som oftast.
Det ska nog dit någon sorts handtag för att få bättre styrsel men annars är det här lilla projektet avslutat nu.
Den var bra.
Blev tyvärr stulen .
Verktygstokig
· Halland
· 7 611 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 611 inlägg
Byggde ett planteringabord åt sambon och för första gången använde jag en fräs för att göra uttagen i regeln. Min 12v Bosch fick jobba lite.
Min hembygda pall som jag byggde åt barnen som skulle vara lätt att flytta på för kidsen kom till bra nytta. Otroligt lätt och stadig nog så man hoppa på den.
Logga in
Skapa konto
Min hembygda pall som jag byggde åt barnen som skulle vara lätt att flytta på för kidsen kom till bra nytta. Otroligt lätt och stadig nog så man hoppa på den.
Maskinen än så länge är bara bilen.
Var på sågverket och köpte en furuplanka av finare kvalisort för att renovera fönstren. Där fanns mycket roligt virke från världens alla hörn. Men det fick räcka med en planka denna första gång 😍.
Var på sågverket och köpte en furuplanka av finare kvalisort för att renovera fönstren. Där fanns mycket roligt virke från världens alla hörn. Men det fick räcka med en planka denna första gång 😍.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Norrbotten
· 840 inlägg
Provade och hyra en domino för att se "vad alla pratar om", missade att varken de eller byggladorna sålde dominobrickorna.
Det löste sig med bordssåg, hyvel och fräs! Blev att använda upp rester från de stora plankorna
Nu är problemet bara att jag vill ha en egen domino...😳
Det löste sig med bordssåg, hyvel och fräs! Blev att använda upp rester från de stora plankorna
Nu är problemet bara att jag vill ha en egen domino...😳
En gång Domino, alltid Domino!K_arlstrom skrev:
Njae. Om jag inte kan lösa mitt språkliga problem, får jag nog sälja min. Det är enkelt att säga att man ska ”kexa ihop stommen”. Snabbt och tydligt. Men vad är motsvarigheten i snabbt och tydligt uttryck? ”Jag lamellfräste, jag dominoade, jag festoolade”??stigen skrev: