4774
Plockat isär min lilla bebis alias min fina gula gamla motorsåg i hopp om att hitta lösningen på varför den inte vill starta. Har varit en trogen vän sedan jag ärvde den av morfar när jag var 15. Fick dock vänta tills jag var 20 innan pappa tillät mig att gå loss med den 😄

• Gilla
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Plockat isär min lilla bebis alias min fina gula gamla motorsåg i hopp om att hitta lösningen på varför den inte vill starta. Har varit en trogen vän sedan jag ärvde den av morfar när jag var 15. Fick dock vänta tills jag var 20 innan pappa tillät mig att gå loss med den 😄
Hitta du något fel?

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Torrsprucken bensinslang så att den drar tjuvluft.

/Höghus

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Klädhängare med krokar på vägg under hyllor, kläder, hjälmar och en saknad krok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satt krokar på klädhängarna och satt upp dem.
Verktyg som nyttjats:
Bordssåg, gerkap och planhyvel.
2x skruvdragare samt syl, måttband och penna.

Konstaterar att jag köpt en krok för lite, och många skruvar för lite. Det ska egentligen vara en rad till bredvid hatthyllan.

• Gilla
Lilllen och 5 till
  • Laddar…
Oorganiserad verkstadsbild med påbörjat skåpsbygge och diverse verktyg och material spridda omkring.
Skapa konto

Pillar på med skåpet när andan faller på, innan sommaren borde den stå på sin plats - om sommaren nu infinner sig…

• Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Byggt ett hem åt ”nya” borrmaskinen och gett mig på att skrubba bort några decenniers användning. Sidorna är från ett gammalt klädskåp från Ikea. Nästa steg är att se om hyllplanen går att återanvända också.
Gammal borrmaskin på nytt hemmagjort bord av återanvänt Ikea-skåpsmaterial i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
ivp och 20 till
  • Laddar…
J
Satt färdigt isoleringen och påbörjat byte av garageport!

• Isolerat garagetak med plastfolie och en öppen garageport med utsikt mot en uppfart.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]

Satt krokar på klädhängarna och satt upp dem.
Verktyg som nyttjats:
Bordssåg, gerkap och planhyvel.
2x skruvdragare samt syl, måttband och penna.

Konstaterar att jag köpt en krok för lite, och många skruvar för lite. Det ska egentligen vara en rad till bredvid hatthyllan.
Har du ett dagis eller fotbollslag?

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Har du ett dagis eller fotbollslag?
Bara mycket kläder, så förhoppningsvis finns det en ledig krok istället för att de hamnar på golvet.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
4774
Höghus Höghus skrev:
Torrsprucken bensinslang så att den drar tjuvluft.

/Höghus
Redan testat men det verkar inte vara problemet. Bytte i höstas samtliga packningar inkl bensinslang men Tack ändå 👍

• Gilla
Höghus
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Hitta du något fel?
Inte än tyvärr. Lämnade in den men de kunde inte hitta felet heller. Så med sorg i hjärtat så har han kanske nått till sin livslängds slut 🥺. Så sorgligt när gamla trotjänare försvinner till verktygs himlen.

• Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Inte än tyvärr. Lämnade in den men de kunde inte hitta felet heller. Så med sorg i hjärtat så har han kanske nått till sin livslängds slut 🥺. Så sorgligt när gamla trotjänare försvinner till verktygs himlen.
Plocka isär igen, rengör allt. Går den ändå inte igång, häng upp den på väggen :)

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vi kan diskutera mera i den här tråden så blir det inte så Ot
https://www.byggahus.se/forum/threads/maskin-och-hjaelp-traden.413197/page-137#post-5285149

Får man ännu reservdelar till den så är det ju möjligt att få igång den. Frågan är väl hur mycket pengar och energi man vill lägga på den.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vedgöra. Grannens gamla granar ska in i vedbon. Rätt smidigt med klipp, några grövre får tas med såg.
Traktor med vedklippare lastad med granar vid röd vedbod på en gård.
Skapa konto

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Frustrator Frustrator skrev:
Plocka isär igen, rengör allt. Går den ändå inte igång, häng upp den på väggen :)
Blir nog ett altare i ladan/verkstaden 😄

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.