3 464 967 läst · 18 510 svar
3465k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 333 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 333 inlägg
Ja jäklar, snacka om terapijobb
Det finns ju många maskiner man har på 'skulle vilja ha'-listan, de där finns faktiskt också med, men jag lär nog inte ens för mig själv kunna komma på en rimlig anledning Det är nog bara barnslighet att vilja ha allt med motor i
Det finns ju många maskiner man har på 'skulle vilja ha'-listan, de där finns faktiskt också med, men jag lär nog inte ens för mig själv kunna komma på en rimlig anledning Det är nog bara barnslighet att vilja ha allt med motor i
Ja saker med motorer både el och fossil har alltid legat mig varmt o hjärtat. Är det dessutom hydraliskt så blir det nästan ett begär att ha den.T trycklös skrev:
Men fick gräva djupt för att hitta en anledning till att motivera köp utav en pistmaskin det är ett som är säkert 😂
Lyfte på presenningen och det var fullt av grå-dimmiga fläckar på lacken.
Började att slipa med excenterslipen, slipmusen och försöka få bort det kladdiga med skrapa men det var ett jävla jobb.
Fick tipset om att värma försiktigt med en hårfön och det blev helt okej med varmluftspistolen, åtminstone slipper jag slipa ned allt så här 10 dagar före sjösättning. Ska fan emigrera till ett land där det aldrig regnar...
Började att slipa med excenterslipen, slipmusen och försöka få bort det kladdiga med skrapa men det var ett jävla jobb.
Fick tipset om att värma försiktigt med en hårfön och det blev helt okej med varmluftspistolen, åtminstone slipper jag slipa ned allt så här 10 dagar före sjösättning. Ska fan emigrera till ett land där det aldrig regnar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 255 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 255 inlägg
Böjt gips.
Runda vägghörn till fyra stycken badrum.
Innan dess har jag använt en massa andra verktyg bla cnc.
Runda vägghörn till fyra stycken badrum.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Innan dess har jag använt en massa andra verktyg bla cnc.
Logga in
Skapa konto
Häftigt! Är det 12 eller 6mm gips? Och gör du några ej genomgående sågningar på baksidan innan böjning? Brukar ju kunna vara vanligt. Alternativt ånga om det är trä, funkar ju inte på gips dock..S sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 255 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 255 inlägg
Två lager 6 mm gips.
Ytterradien på stommen är 388 mm och i hittade uppgifter att man ska kunna blja 6 mm gips med radie 600mm.
https://www.gyproc.se/documents/handbok/hb10-bjda-vggar.pdf
7+7 mm böjbar plywood på insidan och 7+5 mm böjbar på utsidan.
Ytterradien på stommen är 388 mm och i hittade uppgifter att man ska kunna blja 6 mm gips med radie 600mm.
https://www.gyproc.se/documents/handbok/hb10-bjda-vggar.pdf
7+7 mm böjbar plywood på insidan och 7+5 mm böjbar på utsidan.
Logga in
Skapa konto
Bland currykryss och dajmkryss… förlåt.S sinuslinus skrev:
—
Försökte få bort vintern från bilen.
Senaste gången jag körde den i automattvätt var nog på sensommaren någon gång…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Först någon OKQ8-avfettning som skulle ta all oljebaserad skit, sedan alkalisk som skulle ta all annan skit. Sen var tanken att det skulle schampo eras à la latmask med Kärcher, deras schamposystem och högtrycksborste, men slangj-veln måste ha hoppat loss inuti högtryckstvätten igen för inget schampo blandades in.
Skitgrejor för flera tusenlappar, dags att göra stor service och laga konstruktionsmissen som tyskarna skapat. Jag har skrivit om det förut tror jag.
Good from far, far from good.
Logga in
Skapa konto
Flygrost och prickar är kvar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte idag men igår. Byggt en städskrubb av en platsa-garderob i yngsta dotterns lya. Satte en 100mm smyg för att få distans till höger vägg och dörr. Tog ett pax-hyllplan och tog ut för dammsugarslang och rör. Satte kantband för att snygga till kanterna på hyllan. Fräste 120mm hål och limmade en muff för att skydda kanterna i hålet. Nu saknas bara upphängning för slang och rör. Rätt nöjd med lösningen, har gjort samma hos andra dottern och hemma.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 2 332 inlägg
Najs.P pfb skrev:Inte idag men igår. Byggt en städskrubb av en platsa-garderob i yngsta dotterns lya. Satte en 100mm smyg för att få distans till höger vägg och dörr. Tog ett pax-hyllplan och tog ut för dammsugarslang och rör. Satte kantband för att snygga till kanterna på hyllan. Fräste 120mm hål och limmade en muff för att skydda kanterna i hålet. Nu saknas bara upphängning för slang och rör. Rätt nöjd med lösningen, har gjort samma hos andra dottern och hemma.
[bild][bild][bild]
Hur stabilt blir det kapade hyllplanet?