Långhelg+ sol = trallhelg. En vanlig ekvation så här års tror jag :cool:
Plockade nyligen upp ett tips från ngn här vilket funkade kanonbra. Fräser fram begravda skruvskallar(Ph) med pluggfräs så de sedan faktiskt går att skruva ur (y)
En skruvdragare och bits på ett trägolv täckt med sågspån, skuggor. Arbete tycks pågå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrall med utstående spikar, borr i bakgrunden, solljus, gröna växter, skuggor, uteservering atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vardagsrum och 19 till
  • Laddar…
Byggde ihop en ”mitre saw station” i verkstaden idag. Fick ett gammalt kök av sambons morbror för ett tag sedan där några av skåpen nu fick bli stommen till det hela.
 
  • Vita skåp, verktyg på betonggolv, pågående arbete i ett träskjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstad med geringssåg, hyvel, verktyg, belysning, träväggar, arbetsbord och lagringsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
kingen101 och 27 till
  • Laddar…
ullberg
Fortsätter med badrumsmöblerna, dominon har gått varm idag, och första limningen håller på att torka
En arbetsstation med olika verktyg, möbelpaneler på ett skärpbord, i ett rörigt garage eller verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hylla med klämmor, arbetsbord, verktyg, limtub, utomhusbygge, oordnat, röd trävägg, konstruktion pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Tillverkat den sista delen som behövdes till högtryckstvätten:

Mässingskoppling på träbänk nära grön vattenslang, utomhusmiljö, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metall munstycke på sliten träbänk, bredvid grön trädgårdsslang. Arbetsverktyg, utomhus, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och den funkar! Den känns riktigt kraftig, man får verkligen hålla emot rekylen. Påminner om farsans gamla 3-fas kärcher från 90 talet.

Elektrisk kompressor med slangar på en betonggård, verktyg och stegar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Plåtbob och 25 till
  • Laddar…
Tittade runt lite på alla byggtrådar med helt fantastiska bord och anhåll som folk bygger till sina pelarborrar. Beslutade mig dock för enklast möjliga och gjorde ett enkelt anhåll som roterar kring en punkt och låses fast med en vingmutter och en tving. Kände att jag var mer sugen på att kunna börja använda min nya borr direkt och så får man se om man känner att man saknar någon finess vad det lider. Tog trots allt en stund att få ihop då jag fick klura ganska länge på hur det skulle fästas i befintligt bord, då min Arboga bara hade t-spår, inga genomgånde hål, och jag hade inga muttrar eller bultar som passade så det blev lite pill och funderingar innan jag fick till det.

Pelarborrmaskin i verkstad med träbit, borrchuck, borrbit och mätverktyg på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En pelarborrmaskin i en verkstad som bearbetar ett stycke MDF-träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mach77777 och 9 till
  • Laddar…
Byggt studentpresent åt en kille som önskat sig en massa köksprylar. Han får åtta underlägg i stället för något från listan hos Cervera. Jag kunde inte låta bli att peta dit små tappar av valnöt, men resten är alm från ett träd på hans egen tomt.
Träunderlägg staplade i hållare, ett separat på bänk, naturligt ljus, köksmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Vardagsrum och 20 till
  • Laddar…
När frun och stora killen var och cykla mountainbike fick jag och lillkillen lite tid tillsammans.

Ett trädhus under konstruktion i en stor trädgård med en stege vilande mot trädet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Först byggde vi vidare på deras trädkoja sedan ville ha gå till snickeriet. ”Vill du bygga något?” Nej dammsuga var det som gällde. Så det blev att göra rent kantlistmaskinen.

Barn i skyddskläder använder industriell utrustning och håller i en verktyg medan spån och avfall hanteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kvalitetstid!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Vardagsrum och 21 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Byggt studentpresent åt en kille som önskat sig en massa köksprylar. Han får åtta underlägg i stället för något från listan hos Cervera. Jag kunde inte låta bli att peta dit små tappar av valnöt, men resten är alm från ett träd på hans egen tomt.
[bild]
Snyggt, vad är det behandlat med?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Snyggt, vad är det behandlat med?
Tack. Eftersom de ska tåla väta och jag har lite klent med tid fick det bli något snabbt. Klar spraylack.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Stora kap/gersågen har varit framme idag.

Byggarbetsplats utomhus med verktyg, träramar och en segelduk som skydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har grävt makadam och lagt ut plattor den senaste veckan så det är skönt att få bygga lite istället.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
tommib
Gör lite annat än källaren idag. Har städat ur ett förråd som ska bli arbetsrum för att vi ska få ett till sovrum på ett annat ställe. Betongtrappan måste bort.

Förbereder lite med den hemmabyggda luftrenaren. Den får blåsa ut genom dörren till trädgården.
Verktyg för trädgårdsarbete, röjning nära husvägg, improviserad träld med skyddsfilt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hmm.... Det gick misstänkt lätt.
Borr i trappsteg, tegelvägg, elsladdar, hemmareparation eller installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedärja, det var putsad lättbetong och inte helgjuten betong. Så tacksamt.
Röra av stenblock och skräp i hörnet av en byggnad, nära en tegelmur och elektriska ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


All gone...
Hinkar med rivningsavfall, pall, tegelvägg, sladdar, damm, ouppröjd arbetsplats inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr tar inte lokala ÅVC emot fyllnadsmassor under juni och juli pga ombyggnad så jag får välja på att hosta upp 1500 kr för att bli av med skiten (i en bigbag, med massa annat då) eller åka tvärs stan till den andra ÅVCn som tar emot fyllnadsmassor. Får väl se hur jag gör imorgon. Intressant nog så ligger den andra rätt nära (som i rätt sida av stan) i förhållande till elbutiks fysiska butik så det drar lite också...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Gör lite annat än källaren idag. Har städat ur ett förråd som ska bli arbetsrum för att vi ska få ett till sovrum på ett annat ställe. Betongtrappan måste bort.

Förbereder lite med den hemmabyggda luftrenaren. Den får blåsa ut genom dörren till trädgården.
[bild]

Hmm.... Det gick misstänkt lätt.
[bild]

Sedärja, det var putsad lättbetong och inte helgjuten betong. Så tacksamt.
[bild]

All gone...
[bild]

Tyvärr tar inte lokala ÅVC emot fyllnadsmassor under juni och juli pga ombyggnad så jag får välja på att hosta upp 1500 kr för att bli av med skiten (i en bigbag, med massa annat då) eller åka tvärs stan till den andra ÅVCn som tar emot fyllnadsmassor. Får väl se hur jag gör imorgon. Intressant nog så ligger den andra rätt nära (som i rätt sida av stan) i förhållande till elbutiks fysiska butik så det drar lite också...
Har något minne av att du skrivit du bor i Huddinge. Kan du inte åka till skyttbrink i tullinge? De tar emot fyllnadsmassor, iaf idag då jag dumpade lite där.
Nu har de ändrat från srv-kort till körkort, men tidigare fungerade mitt srv-kort på alla anläggningar inom södertörn.
 
tommib
Nja, jag bor "nära" Huddinge men i Stockholms kommun. Har jag förstått det rätt så får vi inte lämna grovavfall i Huddinge.

Problemet löstes genom att jag åkte till Lövsta med all lättbetong (det på bilden + fyra kompletta block till) samt nio hinkar med jord/sten från källaren för att ändå motivera åkandet. Som en bonus blev det ett besök där på elbutik i veddesta. Trevlig upplevelse. Upptäckte att det finns svart EXQ pure, kommer kanske bild senare på vad den behövdes till.
 
tommib tommib skrev:
Nja, jag bor "nära" Huddinge men i Stockholms kommun. Har jag förstått det rätt så får vi inte lämna grovavfall i Huddinge.

Problemet löstes genom att jag åkte till Lövsta med all lättbetong (det på bilden + fyra kompletta block till) samt nio hinkar med jord/sten från källaren för att ändå motivera åkandet. Som en bonus blev det ett besök där på elbutik i veddesta. Trevlig upplevelse. Upptäckte att det finns svart EXQ pure, kommer kanske bild senare på vad den behövdes till.
Jag bor i Huddinge och lämnar ofta i Stockholm, så vi kan låta udda vara jämnt;)
 
tommib tommib skrev:
Gör lite annat än källaren idag. Har städat ur ett förråd som ska bli arbetsrum för att vi ska få ett till sovrum på ett annat ställe. Betongtrappan måste bort.

Förbereder lite med den hemmabyggda luftrenaren. Den får blåsa ut genom dörren till trädgården.
[bild]

Hmm.... Det gick misstänkt lätt.
[bild]

Sedärja, det var putsad lättbetong och inte helgjuten betong. Så tacksamt.
[bild]

All gone...
[bild]

Tyvärr tar inte lokala ÅVC emot fyllnadsmassor under juni och juli pga ombyggnad så jag får välja på att hosta upp 1500 kr för att bli av med skiten (i en bigbag, med massa annat då) eller åka tvärs stan till den andra ÅVCn som tar emot fyllnadsmassor. Får väl se hur jag gör imorgon. Intressant nog så ligger den andra rätt nära (som i rätt sida av stan) i förhållande till elbutiks fysiska butik så det drar lite också...
Vilken ÅVC är det som byggs om? Jag var till Högdalen förra veckan med fyllnadsmassor och där gick det att lämna. Tycker för övrigt att den är den smidigaste för fyllnadsmassor då man kan backa intill och bara stjälpa ur släpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.