3 404 053 läst · 18 293 svar
3404k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 299 inlägg
Högdalen. Det gick bra förra veckan, fram till torsdag som var 1/6
Ja, Högdalen är smidig för fyllnadsmassor, annars föredrar jag Sätra som är större uppe vid resten. Framför allt saknar jag ÅVC Trädgård som var helt överlägset smidigast för trädgårdsavfall (ja, ok, Lövsta är likadan men den ligger som sagt på fel sida om stan för mig)
Ja, Högdalen är smidig för fyllnadsmassor, annars föredrar jag Sätra som är större uppe vid resten. Framför allt saknar jag ÅVC Trädgård som var helt överlägset smidigast för trädgårdsavfall (ja, ok, Lövsta är likadan men den ligger som sagt på fel sida om stan för mig)
Det var som tusan, jag var där i onsdags helt ovetandes om att de skulle ha ombyggnadsstängt...tommib skrev:Högdalen. Det gick bra förra veckan, fram till torsdag som var 1/6
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I serien ”Fixa saker jag inte fixade ordentligt förra året utan valde att bada istället” har vi nu kommit ordentlig lucka t pumprummet…
Har inte bestämt mig för om det blir dörr eller om luckan får gå hela vägen
Jag hade en "modern" ryggsåg med defekta tänder så jag bestämde mig för att skära bort dem med vinkelslipen, sen filade jag in nya kaptänder(10tpi). Första gången jag gett mig på att göra nya kaptänder så blev lite överraskad över hur trevlig den blev att såga med. Nu återstår det bara att göra ett nytt handtag i ek så ser den lite trevlig ut också..
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 299 inlägg
För att återgå till ämnet så har jag byggt en trappa där jag rev en igår.
Vad var vitsen med den här övningen då? Jo, jag behöver komma åt att borra i väggen till vänster om trappan, längst in i hörnet i höjd med golvet. Hela golvet ska höjas ca 60 mm för att isolera hjälpligt under och då passar jag på att dra PEX-rör för ett element i rummet så jag kan köra bergvärme här också när det är ett arbetsrum. Det var tidigare ett helt oisolerat förråd så lite svalt på vintern. Nu är det 95 mm extra isolering i väggen, ett fönster och en dörr som det inte blåser igenom och med golvet så hoppas jag att det blir ok. Om det blir för kallt ändå blir det nog till att isolera i taket också, tror inte det är så vidare värst mycket där heller.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad var vitsen med den här övningen då? Jo, jag behöver komma åt att borra i väggen till vänster om trappan, längst in i hörnet i höjd med golvet. Hela golvet ska höjas ca 60 mm för att isolera hjälpligt under och då passar jag på att dra PEX-rör för ett element i rummet så jag kan köra bergvärme här också när det är ett arbetsrum. Det var tidigare ett helt oisolerat förråd så lite svalt på vintern. Nu är det 95 mm extra isolering i väggen, ett fönster och en dörr som det inte blåser igenom och med golvet så hoppas jag att det blir ok. Om det blir för kallt ändå blir det nog till att isolera i taket också, tror inte det är så vidare värst mycket där heller.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klämdag idag bjöd på far och son projekt. Från idé till ritning, beräkning av material, inköp och till sist färdigställande och användning.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 693 inlägg
Byggt ut en friggebod från 9 till 13kvm. märkte att panelen va fel… men det sket jag i. Det får va. Jag ska ju mest va inuti stugan, och alltid retar det någon!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg