tommib
Högdalen. Det gick bra förra veckan, fram till torsdag som var 1/6 :(

Ja, Högdalen är smidig för fyllnadsmassor, annars föredrar jag Sätra som är större uppe vid resten. Framför allt saknar jag ÅVC Trädgård som var helt överlägset smidigast för trädgårdsavfall (ja, ok, Lövsta är likadan men den ligger som sagt på fel sida om stan för mig)
 
Gjort en kabelskalare ghetto-style.
Fästes mellan två träd, finjustera med skruvarna, på med arbetshandskarna och dra.
Funkade fint, men har inte testat blymantlad än.

/Höghus

Lång, använd träplanka med skruvar och borrade hål, vilande på gulfärgad struktur.
 
  • Gilla
Noramasen och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Högdalen. Det gick bra förra veckan, fram till torsdag som var 1/6 :(

Ja, Högdalen är smidig för fyllnadsmassor, annars föredrar jag Sätra som är större uppe vid resten. Framför allt saknar jag ÅVC Trädgård som var helt överlägset smidigast för trädgårdsavfall (ja, ok, Lövsta är likadan men den ligger som sagt på fel sida om stan för mig)
Det var som tusan, jag var där i onsdags helt ovetandes om att de skulle ha ombyggnadsstängt...
 
Trädäck under konstruktion, verktyg och byggmaterial syns, dagsljus, påbörjat arbete, utomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrall under reparation med öppen sektion, verktyg, pump och konstruktionsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck under reparation med öppen lucka, verktyg, skruvbehållare och oordnade träplankor i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hantverksprojekt utomhus med öppen lucka, verktyg, träplankor och konstruktionsmaterial på trätrall bredvid stor sten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I serien ”Fixa saker jag inte fixade ordentligt förra året utan valde att bada istället” har vi nu kommit ordentlig lucka t pumprummet…
Har inte bestämt mig för om det blir dörr eller om luckan får gå hela vägen :thinking:
 
  • Gilla
hobbs och 4 till
  • Laddar…
Jag hade en "modern" ryggsåg med defekta tänder så jag bestämde mig för att skära bort dem med vinkelslipen, sen filade jag in nya kaptänder(10tpi). Första gången jag gett mig på att göra nya kaptänder så blev lite överraskad över hur trevlig den blev att såga med. Nu återstår det bara att göra ett nytt handtag i ek så ser den lite trevlig ut också..
 
  • Halvt genomskinligt papper bredvid reflekterande metallisk yta med textskuggor och ljusreflektioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Såg närbild på arbetsbänk, träspån, gul såghandtag, blå blyertspenna, trähantverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbit fäst i skruvstycke, närbild på sågblad som skär igenom, verkstadsbakgrund med verktyg och spridd utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SaabNiklas och 14 till
  • Laddar…
tommib
D Dublin skrev:
Det var som tusan, jag var där i onsdags helt ovetandes om att de skulle ha ombyggnadsstängt...
Det är alltså bara fyllnadsmassor (betong, tegel, jord, sten) som begränsas till 20 liter per person och gång. Resten av den ÅVCn är öppen som vanligt. Såg du inte skyltarna?
 
tommib
För att återgå till ämnet så har jag byggt en trappa där jag rev en igår.
Träbänkar i verkstad, murad vägg, verktyg, kablar, garageinteriör, pågående byggprojekt eller arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trätrappa inomhus, tegelvägg, eluttag, golv av betong, elsladdar, vit dörr, oavslutat byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad var vitsen med den här övningen då? Jo, jag behöver komma åt att borra i väggen till vänster om trappan, längst in i hörnet i höjd med golvet. Hela golvet ska höjas ca 60 mm för att isolera hjälpligt under och då passar jag på att dra PEX-rör för ett element i rummet så jag kan köra bergvärme här också när det är ett arbetsrum. Det var tidigare ett helt oisolerat förråd så lite svalt på vintern. Nu är det 95 mm extra isolering i väggen, ett fönster och en dörr som det inte blåser igenom och med golvet så hoppas jag att det blir ok. Om det blir för kallt ändå blir det nog till att isolera i taket också, tror inte det är så vidare värst mycket där heller.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Tog bort en gammal grund till ett vedförråd och grovplanerade marken.

Jordhögen ska planeras ut runt förrådet som i framtiden ska bli bastu med trall runtom.
 
  • Gul grävmaskin framför vitt hus, jordhög, bar mark, gårdsplan, landsbygd, vårdag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MickeLarsson och 5 till
  • Laddar…
Har använt entreprenad maskinerna fullt ut idag
 
  • Vy från fordonsgafflar, lastpall med säckar, parkering, bussar, industriell bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävmaskin lyfter pall med säckar, grusig mark, gröna växter i bakgrunden, soligt, byggplatsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
En solig trädgård med gräsklippare, kap- och geringssåg, träplankor, häck och ett rött tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person målar ett trädeck utomhus, fotbollsmål på gräsmatta, solig dag i villakvarter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klämdag idag bjöd på far och son projekt. Från idé till ritning, beräkning av material, inköp och till sist färdigställande och användning.
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Njae, björk använder man ofta till stegar och liknande som ska lämnas obehandlade, just för att björk tål det.
Björk rötar om den ligger med bark kvar, men snickerier håller fantastiskt bra.
Har björk bark
 
No it has näver….
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
P ptlf skrev:
Har björk bark
Ja.
 
Byggt ut en friggebod från 9 till 13kvm. :) märkte att panelen va fel… men det sket jag i. Det får va. Jag ska ju mest va inuti stugan, och alltid retar det någon!
 
  • En person arbetar på en husentré under konstruktion med isoleringsmaterial synligt och verktyg på trappsteget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad under reparation eller renovering med synligt isoleringsmaterial och verktyg på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JohnPaul2 och 4 till
  • Laddar…
ullberg
Tagit bort grässvål och dikat ur, missade att ta en förebild men det var nog nästan en decimeter hög svål på sidan av vägen…

Gul grävmaskin vid skogsväg, närbild, soligt, grävskopa i luften, terräng, "Miljömaskin" klistermärke, ingen förare synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.