3 393 018 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Det såg bra ut, men är Skil-sågen en ommärkt Metabo eller vice versa? Eller skulle man kunna ha sån tur den passar på en DeWalt också?mandus skrev:
Antar det är denna:
https://www.metabo.com/se/sv/tillbe...tionaera-cirkelsagar/slaede-ts-628900000.html
Tackar! Gav en bra koll på hur den är tänkt att fästas, trots obefintliga tyskakunskaper. Var ut och kollade på min och den har tyvärr som två klackar på sidan, nog risk för dålig stadga. Får fundera lite. Ser ut som det går att hitta släden för strax över €100 på tyska sidor (dock inte koll på om just dessa skickar till Sverige eller fraktpriser).DANNE_K_ skrev:
Conrad.se säljer släden för 1590:-engs skrev:Tackar! Gav en bra koll på hur den är tänkt att fästas, trots obefintliga tyskakunskaper. Var ut och kollade på min och den har tyvärr som två klackar på sidan, nog risk för dålig stadga. Får fundera lite. Ser ut som det går att hitta släden för strax över €100 på tyska sidor (dock inte koll på om just dessa skickar till Sverige eller fraktpriser).
När Lidl slutat leverera kan jag tipsa om min fullösning. 30m måttband i stål, köpte för under hundralappen på Jula för många år sen. Sätt dubbelhäftande tejp på baksidan o vips har man såna där fastsättningsbara stålskalor i drivor för ingen kostnad alls.
Använt skruvdragarna som microsvarvar. Stuckit av och fasat dia 4mm x 0,5mm titan rör. Trevligt att till och med få fina små spånor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Färdigställt högtalarna. Jag skulle vilja påstå att det är så här långt man kommer med träindustrifärg, även om man som här har en glans 90 så är har syrafärg inte den portäthet som krävs för riktig djupglans. Men jag är nöjd, dessa är dessutom i lackad ek från början så allt är helspacklat och surfat x antal gånger
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bordssågen från Skil är en egen produkt så vitt jag vet. Den har också klackar på kanten, men det gick att få det stadigt ändå. Var inne på att göra mellanlägg för att få större anläggningsyta för kapslädens vinkelprofil, men tyckte inte det behövdes.engs skrev:Tackar! Gav en bra koll på hur den är tänkt att fästas, trots obefintliga tyskakunskaper. Var ut och kollade på min och den har tyvärr som två klackar på sidan, nog risk för dålig stadga. Får fundera lite. Ser ut som det går att hitta släden för strax över €100 på tyska sidor (dock inte koll på om just dessa skickar till Sverige eller fraktpriser).
Du råkar inte ha CC på bulthålen i släden? Behöver inte alls vara nån precision, Bara på nån cm när så man ser ungefär hur de skulle hamna, så det finns material att fästa i sågen.mandus skrev:
https://www.conrad.se/p/metabo-metabowerke-styrskena-2281542T Trafikverket1 skrev: