Knåpat ihop ett tråg till min Tormek, inte vackert, men verkar funka ganska bra.
Ingen som har nåt alternativ till Tormeks dyra antirostvätska?
Verkstadsmiljö med metallutrustning, möjligtvis maskin för bältslipning eller polering, på blå arbetsbänk med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ska jag bara lära mej att slipa med diamantsten, ett ögablink av ouppmärksamhet o du har ett jack i eggen, får träna på nårt skräp.:cool:

Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag arbetar regelbundet i skogen (en gran varje julafton). Och nej då, det är en ren familje/arbetskoter. Har jag intygat för min fru.
En ren arbetsmaskin som sagt.
Som av en ”slump” passar en XXL systainer där bak :ok: :D Snöskoter med släde lastad med virke, soligt vinterlandskap, trädlös backe i bakgrunden.
Skapa konto
En gammal träbro över snötäckt bäck, snöskoter i bakgrunden, skogsmiljö, vintersäsong, spade, soligt.
Skapa konto
Verktygslåda med elverktyg i snötäckt miljö. Batteri, såg och andra tillbehör syns. Träpall och klarblå himmel.
Skapa konto
Snöskoter, släde och verktyg vid en träbro i vintertid, snö omkring och skog i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
hobbs och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Tog bara 12 år..dvs den tid jag bott i huset..men nu funkar ringklockan för första gången.

Återstår bara att snygga till lite..
[bild] [bild]
Underbart, rev klockan efter inflytt, det har nu gått 12år, inte funkar vår klocka heller. Men nu blev jag inspirerad till att laga den
(y);)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
LoweW
Har en morfar som samlar på allt han kommer över och för några år sedan fick jag fyra stycken tjocka ekplankor som kom från bygdens allmänna tvätteri & mangel som lades ner för ~100 år sedan.

Idag fick jag tummen ur och sågade & limmade skönheterna på plats!

Finishen är 100 år gammal såpa & tvättvatten som är svår att återskapa, så lät den vara :rofl:

• Ett lugnt hörn med växt, lampa, böcker och utsikt mot trädstammar genom ett fönster.
    Skapa konto
  • Fönster med utsikt över skog, träfönsterbräda inuti, solljus, gröna växter, lugn och stilla atmosfär.
    Skapa konto
  • Träfönsterbräda inomhus med utsikt mot trädgård och bar grenig mark.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 38 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Har en morfar som samlar på allt han kommer över och för några år sedan fick jag fyra stycken tjocka ekplankor som kom från bygdens allmänna tvätteri & mangel som lades ner för ~100 år sedan.

Idag fick jag tummen ur och sågade & limmade skönheterna på plats!

Finishen är 100 år gammal såpa & tvättvatten som är svår att återskapa, så lät den vara :rofl:
Kulturgärning! :love:

• Älska
LoweW
  • Laddar…
Har länge velat ha en sten med husnumret men inte fått tummen ur. Men fick nyligen fatt i en passande sten från min bror så nu tog jag tag i det.

Körde konturerna med vinkelslip och ska få fatt i en pikmejsel på jobbet för att få ytan i siffrorna lite ojämnare så att färgen fäster bättre. Sen blir siffrorna svarta och resten av stenen vit. Någon som har ett förslag på färg och primer som fäster bra på natursten? Stor grå sten med numret "1301" ingraverat ligger på marken omgiven av småsten och gräs.
Skapa konto

• Gilla
hobbs och 6 till
  • Laddar…
AXS
P Prodigys skrev:
Har länge velat ha en sten med husnumret men inte fått tummen ur. Men fick nyligen fatt i en passande sten från min bror så nu tog jag tag i det.

Körde konturerna med vinkelslip och ska få fatt i en pikmejsel på jobbet för att få ytan i siffrorna lite ojämnare så att färgen fäster bättre. Sen blir siffrorna svarta och resten av stenen vit. Någon som har ett förslag på färg och primer som fäster bra på natursten?[bild]
Hammarlack ger fin yta och fäster bra på sten.

Vill du ha lite mattare så har jag spilt linoljefärg på en stenplatta, det sitter som berget.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Köpte mig en liten 1kg rulle med rostfri tråd till min MIG/MAG-svets för en tid sedan och funderade på vart jag skulle göra av den när den inte används.
Idag fick jag tillverkat ett fäste så den också kan sitta bakom luckan i svetsen.

Metallkonstruktion med bultar, svarta kablar, del av svart plastfläkt, industriell miljö, grå bakgrund.
Skapa konto

Industrifläkt, detalj, svart hjulmontering, metallskena, koppartråd, däck, grå betonggolv, delvis oskarp.
Skapa konto

Nu är det även lackat och sen ska jag komplettera med några brickor och en vingmutter.

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Demonterad klocka med boett, länkbitar och en skruv på arbetsyta ligger ovanpå en påse.
Skapa konto

Allt från pincett och mikrometer till pelarborren och skruvdragare har fått jobba ikväll. Tillräckligt testmonterat för att kunna färdigställa resten. Firades med att kapsylöppnaren har fått jobba.
Nu ska det bara beställas hem lite Loctite 603 eller 638. Har 0.05mm skillnad i dia på hålen och ”axlarna”.

• Gilla
  • Wow
hyggabus och 14 till
  • Laddar…
Håller på med en uteplats till min bror som bröllopspresent. En helg till så blir det nog färdigt. Ett hus under renovering med stenläggning pågår, trädgårdsutrustning och byggmaterial synligt. Soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Gått igenom lite centraler jag fångade upp på väg till återvinning. Totalt 60 dvärgbrytare, plus ett par trippelbrytare, JFBer (mest enfas, men ett par trefas), huvudbrytare och några kapslingar i tillräckligt bra skick för att spara. Det mesta Hager, men även Schneider, AEG och Vynckier. Dessutom några längre bitar 6mm2-kabel i diverse färger, fasskenor etc. Kan nog bli åtminstone en gratis central av detta i framtiden.
Elutrustning, säkringar, kabelskor och verktyg på en arbetsbänk i installationssyfte.
Skapa konto

Elcentraler, säkringsskåp, jordfelsbrytare och automatsäkringar på träbord med verktyg.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Bödvar McOlsson och 16 till
  • Laddar…
Inte jag personligen men Blåkläder har använt sina symaskiner för att reparera mina arbetsbyxor.

Fantastiskt bra service med livstids sömgaranti (y).

Ett par grå byxor, reparationsanspråksformulär, svart påse med logo, på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
tommib
Hmm... kanske dags att uppgradera från Julas fixarbyxor för 199 kr?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är du värd ;)

tommib tommib skrev:
Hmm... kanske dags att uppgradera från Julas fixarbyxor för 199 kr?
Blåkläder pants lasted 2 years, Jula Pro pants lasted 6 months. So don't hesitate

• Gilla
MickeLarsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.