Frustrator Frustrator skrev:
Det måste vara din nya jiggs fel. Skicka jiggen till mig så slutförvarar jag den.
Din verkstads kvot av slutförvaring är tyvärr full. Kärnbränsle har kortare halveringstid än det som kommer in i din verkstad:geek:
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 11 till
  • Laddar…
Hämtade sågbyxorna vid sommarstugan.
Har nåt o pyssla med i morgon...
 
  • Sågade trädstammar, vinter, vedskjul, snötäckt mark, skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Norrtull och 5 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Din verkstads kvot av slutförvaring är tyvärr full. Kärnbränsle har kortare halveringstid än det som kommer in i din verkstad:geek:
I och med att regeringen nu vill satsa på kärnkraftverk igen så ser det ut som att jag kommer ha mycket mer plats än beräknat tidigare :)
 
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Klyvkniven va plötsligt off typ 0.5mm igår, trodde först den va sné men min andra klyvkniv va också off. Kan den bara bli om klingaxeln åkt in eller klyvknivsanordningen åkt ut, inget av det ska kunna hända av sig själv. Plockade isär för att kunna se om hembyggda klyvknivsmekanismen slitits på nåt vis, den e ju 5-6 år nu, men den va som ny. Blir inte alls klok på detta. Linjerade upp klinga o klyvkniv igår o då tog klingan i iläggsplattorna så något har uppenbarligen flyttat på sig. Kan ju inte ha varit 0.5 off på klyvkniven i flera år, det hade jag märkt.
Fan va skumt. 0,5mm låter ju lite men är ju enormt mycket på just en klyvkniv, helt osågbart typ. Fått in skräp någonstans? Men du kanske inte har loss o flyttar den beroende på klinga?
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Fan va skumt. 0,5mm låter ju lite men är ju enormt mycket på just en klyvkniv, helt osågbart typ. Fått in skräp någonstans? Men du kanske inte har loss o flyttar den beroende på klinga?
Flyttar aldrig den. Sjukt lurt. Skruvat isär hela sågen och hitta inget som inte stod rätt till, 5h svordomar:rofl:. Efter rengöring o hopskruvning linjerar det på "nya stället" nästan exakt som före demontering. Är egentligen bara typ 3 delar inblandade i ekvationen o såvida ingen varit o svarvat ner utsidan av arbour flangen medan jag hade lunch igår har jag ingen förklaring.
 
  • Ledsen
  • Wow
nanowire och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Frustrator Frustrator skrev:
I och med att regeringen nu vill satsa på kärnkraftverk igen så ser det ut som att jag kommer ha mycket mer plats än beräknat tidigare :)
Ok då. Jag lägger superjiggen i skogen så kan du hämta den vid tillfälle. Behövs ingen rullstol, den har bärhandtag.
 
  • Haha
  • Gilla
fangalid och 5 till
  • Laddar…
galento
H Hybro skrev:
Hämtade sågbyxorna vid sommarstugan.
Har nåt o pyssla med i morgon...
:) har en hög liggande här också men får
vänta lite till tror jag. Har lite kvar liggande
i skogen.
 
Ola C Ola C skrev:
Ok då. Jag lägger superjiggen i skogen så kan du hämta den vid tillfälle. Behövs ingen rullstol, den har bärhandtag.
Perfekt!
Släng lite löv på den bara. Jag är lite tillstukad så kanske kan ta den med kryckor i dagarna.
 
  • Wow
Testarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
såvida ingen varit o svarvat ner utsidan av arbour flangen medan jag hade lunch igår har jag ingen förklaring.
Att man inte kan lita på någon nu för tiden :worried:
Tror jag hörde något om det här på Fox news, inte så ovanligt som man kan tro faktiskt!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
S
Sorterat skruv.
Utspillda skruvar, gula lådor, öppen verktygslåda på brun yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Alfredo och 21 till
  • Laddar…
K
S sinuslinus skrev:
Sorterat skruv.
[bild]
Bara en undran så vi håller oss på topic, vilka verktyg och maskiner var det du fann bäst lämpade för denna uppgift?
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Bara en undran så vi håller oss på topic, vilka verktyg och maskiner var det du fann bäst lämpade för denna uppgift?
Svart plast skyffel med handtag, isolerad på vit bakgrund. Används för städning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
K
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
Känns lite otymplig för 4x15mm skruv..
 
S
K kniv skrev:
Bara en undran så vi håller oss på topic, vilka verktyg och maskiner var det du fann bäst lämpade för denna uppgift?
Förlåt för att det var off-topic men jag använde flera olika verktyg innan jag sorterade skruvarna för hand.
 
S
K kniv skrev:
Känns lite otymplig för 4x15mm skruv..
4x15 brukar jag inte använda. Närmaste är väl 3,5x16.
 
  • Gilla
sijo 50
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.