mexitegel skrev:
Jag tror det är bok som sitter original, [länk]
Så länge det är kvistfritt så spelar det nog mindre roll.
Ask tror jag är bäst.
Ett vansinnigt segt och tåligt långfibrigt träslag!

Jag knäckte en gång rorkulten på en segelbåt.
Rorkulten var gjord i teak, ett "ganska starkt" träslag.
Så gjorde jag en ny i ask. Det var en väldig skillnad!
 
Du skall vara glad SmurfTumme. Nu slipper du allt mek med halkanix :)
 
pär h skrev:
Du skall vara glad SmurfTumme. Nu slipper du allt mek med halkanix :)
Oja! Hela båten är garanterat halkfri! Och insekter är ju lite intressantare än granulat!
 
Jag har bara packat upp min nya Bosch GKF 600 som jag fick för att jag varit snäll. Det är en fin liten mackapär så jag ser fram emot att testköra. I övrigt har jag inte uträttat något men jag är nöjd ändå.
//Ronnie
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
Första utestolen, står inomhus så limmet ska härda ordentligt, för kallt ute ännu:
17130390548_7765c49e84_b.jpg
 
  • Gilla
Pontus Lundell och 2 till
  • Laddar…
Pysslarn skrev:
Jag har bara packat upp min nya Bosch GKF 600 som jag fick för att jag varit snäll. Det är en fin liten mackapär så jag ser fram emot att testköra. I övrigt har jag inte uträttat något men jag är nöjd ändå.
//Ronnie
Skriv gärna en utförlig recension, är sugen på en jag med. Är speciellt intresserad av hur bra utsugsadaptern funkar - köpte du kitet med den?
 
Pysslarn skrev:
Jag har bara packat upp min nya Bosch GKF 600 som jag fick för att jag varit snäll. Det är en fin liten mackapär så jag ser fram emot att testköra. I övrigt har jag inte uträttat något men jag är nöjd ändå.
//Ronnie
Grattifikationer!
Det är kul med blåa lådor! :D
Har använt en sådan rätt mycket och det är en mycket trevlig liten gizmo! Funderar på att skaffa en själv som komplement till GMFen. Det är otroligt behagligt att kunna svira runt med en hand!
 
DennisCA skrev:
Första utestolen, står inomhus så limmet ska härda ordentligt, för kallt ute ännu:
...
Tjusigt bygge, som en riktig tron (y)

Byggt på frihand eller efter ritning?
Och i så fall, vem har gjort ritningen?
 
badtastex skrev:
Skriv gärna en utförlig recension, är sugen på en jag med. Är speciellt intresserad av hur bra utsugsadaptern funkar - köpte du kitet med den?
Utsugningsadptern... Nä, så snäll har jag nog inte varit. Kommer såklart att skaffa det med såsmåningom men ska försöka ge en (subjektiv) review i helgen som kommer. (Visste inte ens att det fanns en utsugningsadpter, har jag gjort bort mig nu...)
//Ronnie
 
Hämtat ett lass anläggningsjord och ett lass täckbark och köpt ogräsduk.
Snart, snart är rabatten klar som påbörjades för mer än 2,5 år sedan. Men så är det inte klart förrän det är bra heller :D
 
Burit virke till snickarna som byggt uteplats i tre dagar och grundmålat en ca 15 timmar. Idag är det mera på G.
 
Pysslarn skrev:
Utsugningsadptern... Nä, så snäll har jag nog inte varit. Kommer såklart att skaffa det med såsmåningom men ska försöka ge en (subjektiv) review i helgen som kommer. (Visste inte ens att det fanns en utsugningsadpter, har jag gjort bort mig nu...)
//Ronnie
Det hä kitet har jag sneglat på ett bra tag:

http://www.verkter.se/Ovriga-elverk...illbehor.html?listtype=search&searchparam=gkf

Den där adaptern som verkar vara med där för utsug vid kantbearbetning verkar kosta en del om man köper den separat. Men den kan ju vara hur kass som helst så gjort bort dig har du nog inte... ;)
 
Matte_Nörden skrev:
[bild]
Gjorde bort mig. Kunde gått betydligt värre. Vad jag skulle tillverka? En ersättare till denna:
[bild]
skakeln till min skottkärra gick rätt av. Den var ändå inte så våldsamt tungt lastad.

Du vet kanske att det finns nya att beställa på Hörby bruks hemsida?

tänkte om du ville spara på fingrarna i framtiden..
 
I söndags kväll räknade fram antal längder på lärkpanelen utifrån vad som fanns på brädgården så jag skulle få minimalt med spill. Idag visade det sig att vi missförstått varandra så nu får jag räkna om alltihop :thumbdown:

Blev dock lovad att han hyvlar upp virket under helgen så jag kan få det redan på måndag (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.