Hmm TS är ett Sommartroll gissar jag. lite regn så kommer dom igång..
 
  • Gilla
  • Haha
C.Ö och 2 till
  • Laddar…
Aina12345 skrev:
Jag och denna barnfamiljen, vi två är i utkanten av villaområde, finns inget mer bakom eller framme, endast på andra sida av gatan, äldre pensionärer och sen alla övriga hundratals meter bort. När jag köpte så trodde att bli lugn och ro, i utkanten av samhället men så blev det tvärtom.
Så den aktuella fastigheten är en hörnfastifhet, å din fastighet är näst sist?

Kan du skissa upp hur det ser ut i en 100 meters radie från den aktuella fastigheten?
 
Aina12345 skrev:
Känner du till hur länge och mkt dB andra människor brukar tåla av av barnskrik sådär 2-3 timmar varje dag? T.ex, du.
Barn håller på och leker i 2-3 timmar menar du?

Varje dag pågår det här men ingen här kallar sina grannar för nazister. Om ungarna håller på dagtid och det är lek så låt de för fan leka.

De är inte nazister någonstans för att de är högljudda, om de utövar vitmaktsaker så är de nazister. Gör de det ?
 
A
Demmpa Demmpa skrev:
Så den aktuella fastigheten är en hörnfastifhet, å din fastighet är näst sist?

Kan du skissa upp hur det ser ut i en 100 meters radie från den aktuella fastigheten?
Vad vill du komma fram till?
 
A
M mojjen skrev:
Jag argumenterar inte emot, jag skriver stt jag håller med dig. Men dina uppgifter om db är inte korrekta. Det är i princip omöjligt och folk uppfatttar ditt inlägg lätt som överdrivet. Du kan säkert tillfälligt utsattas för strax över 100db, men sannolikt mestadels en bra bit under. Av den enkla anledningen att en människa inte kan generera dom nivåerna. Kanske att en oerson klarar av att skrika rakt i lrat på dig och kpmma en bit över 110db tillfälligt. Men redan 10m bort kommer det vara under 100db. En rockkonsert då har dom 10000 tals watt med förstärkare genererar 110db. En jetmotor på en kommersiellt plan 140db. En atombomb 190db. Du saknar verklighetsförankring om ljudnivåer, i vad det verkar som någon hobby db mätare som visar helt orealistiska värden. Sen är 80-90 db om man utsätts för det också helt orealistiskt högt att utsättad kontinuerligt för. 90 db skulle innebära att dom stod i din trädgård med en bensindriven motorsåg.
Ps, jobbat proffesionellt med ljudtekniknik i över 20 år, och har profesionell mätutrustnibg.
det räcker att förstöra hälsan och förpesta alla dagar om någon kommer skriker oavbrutet i en timme hemma hos dig. Man vill vara hemma i lugn och ro inte lyssna på psykopaternas oavbrutet galet oavbrutet skrik och deras förstörda unga som löper amok varje dag i timmar, förpestar hela sommaren och trädgården- de inte kan bete sig normalt som alla andra barn- vad är för fel på människor, synd att polisen stoppar inte och botfäll dem så för ordningstörning som det är i andra civiliserade länder, då skulle vi slippa deras vild härjande
 
Aina12345 skrev:
det räcker att förstöra hälsan och förpesta alla dagar om någon kommer skriker oavbrutet i en timme hemma hos dig. Man vill vara hemma i lugn och ro inte lyssna på psykopaternas oavbrutet galet oavbrutet skrik och deras förstörda unga som löper amok varje dag i timmar, förpestar hela sommaren och trädgården- de inte kan bete sig normalt som alla andra barn- vad är för fel på människor, synd att polisen stoppar inte och botfäll dem så för ordningstörning som det är i andra civiliserade länder, då skulle vi slippa deras vild härjande
Välkommen till Norrland, här är det oftast lugnt och skönt och inte så tätbebyggt. Skaffa en billig sommarstuga och rym.
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Aina12345 skrev:
Känner du till hur länge och mkt dB andra människor brukar tåla av av barnskrik sådär 2-3 timmar varje dag? T.ex, du.
Barnskrik lär man få tåla så länge grannarna har barn, skriks det bara 3 timmar om dygnet så får du nog räkna med att stå ut med det i åtminstone 10år
 
  • Arg
Anonymiserad 623267
  • Laddar…
Aina12345 skrev:
de nazister på ett annat sätt, liksom att strunta i omgivningen, jag menar psykopater, vilket samma sak enligt mig, för att inte kalla för psykopater, kallar dem för nazister
De har alltså "nazistiska tatueringar", vilket gör att du drar slutsatsen att de är "nazister", med vilket du egentligen menar "psykopater"?
Jag måste då tillstå att jag blir oerhört nyfiken på de psykopatiska tatueringarna. Går det att ge något exempel?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Unikt namn
H HJ-C skrev:
De har alltså "nazistiska tatueringar", vilket gör att du drar slutsatsen att de är "nazister", med vilket du egentligen menar "psykopater"?
Jag måste då tillstå att jag blir oerhört nyfiken på de psykopatiska tatueringarna. Går det att ge något exempel?
Person med en tatuering över ländryggen som liknar en frisyr ovanför jeanskanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


😯
 
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Det är klart att det finns risiga grannar.
Men kallar man sina grannar nazister bara för att de är stökiga så blir ju hela historien mycket mindre trovärdig.
Samma med som "200db" påståendet som många i tråden hängt upp sig på. Det blir inte trovärdigt.

Kontakt med myndigheter för anmälan av ditten och datten, om nu det är nästa steg, bör vara saklig.

Men ett rimligare råd är att flytta. Livet är för kort för att bråka med idioter.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
H
Kan du inte spela in ljud från din trädgård med mobilen och posta ljudfilen här?

Så vi får höra på eländet

Fota också ljudmätaren samtidigt
 
A
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Den som inte tror TS kan läsa vad andra fått och får utstå. Dom finns.

Och i TS fall kan dom inte bli vräkta.

[länk]
Just därför i civiliserade länder polisen kommer och botfäller grannar som spelar musiken för högt eller deras ungar härjar onormalt och okontrollerat, eftersom det är redan signal om att det handlar om farliga/störda människor. I andra länder väntar samhället inte tills sådana personer till slut härjar med kniv, skruvmejsel och " buskör" med mopeder och motorcyklar på nätterna för att väcka hela område. Vår polis väntar på ngt medan vanliga lugna medborgare får liv förpestat och hälsa förstört. Psykisk ohälsa i Sverige ökar lavinartat pga polisens och myndigheternas inaktivitet.
 
A
F fribygg skrev:
Barnskrik lär man få tåla så länge grannarna har barn, skriks det bara 3 timmar om dygnet så får du nog räkna med att stå ut med det i åtminstone 10år
wow, vi i Sverige måste ha nerverna av stål för att kunna komma hem och tvingas lyssna på grannens oavbrutet gallskrik varje dag i 10 år. Inte undra att så många sjukskriver sig, tar sömnpiller och lugnande medel.
 
A
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]

😯
Det är nog ngn hjärntvättad, som hatar ej- globalistiska politikerna, om hon skriker oavbrutet varje dag i 2 timmar och spelar musiken på högsta volymen ute på trädgården, och buskör med moped på nätterna för att väcka grannskapet, då skulle kalla henne för en psykopat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.