225 911 läst · 2 404 svar
226k läst
2,4k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Pion ett (kallar den mirakelpionen, då den var död.. trodde vi.. när jag kasta ner den i ett hål för att förmultna) har precis börjat slå ut med några blommor, väntar mig dock stordåd i år.. (Den har fått nytt stöd i år, så den ligger inte längre platt på backen/muren)
Ser ni va ståtligt den står.. och hur många knoppar den har!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser ni va ståtligt den står.. och hur många knoppar den har!
Äntligen! Bråkat med dessa sötnosar i många år, vi har haft olika åsikter huruvida man skall överleva vintern eller inte men nu verkar vi vara överens eftersom de blommar till och med.
Stjärnflocka, Astrantia major, sort minns jag inte. Har planterat massa olika under åren för att se om någon behagade överleva. Hade ju kanske varit bra att veta vilken som klarade sig men men.
Logga in
Skapa konto
Stjärnflocka, Astrantia major, sort minns jag inte. Har planterat massa olika under åren för att se om någon behagade överleva. Hade ju kanske varit bra att veta vilken som klarade sig men men.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 491 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 491 inlägg
Verkar vara i en annan trädgårdstråd - finns så många roliga! - som jag ondgjort mig lite över att jag har så mycket blåklockor... för några år sen svor jag över alla prästkragar och fick lite bannor eftersom de är så vackra men de håller sig inte på plats.
Förra sommaren tyckte jag det var magert med blåklockor eftersom rådjuren tuggade i sig de flesta, så lät de som var kvar gå i frö.
Jo jag tackar, har (hade!) nu blåklockor mellan varenda trädgårdsplatta och där såg det bara för skräpigt ut, men längs kanterna lät jag dem vara kvar och har massor i alla rabatter så jag tillät mig att låta gräsklipparen slå ut de som var mitt i grönytan....
I min till stor del oplanerade trädgård är de välkomna än så länge, så även prästkragarna. Saknar den lilla enkla vallmon som bodde här men verkar ha flytt (med vinden).
Sen har jag denna lilla "rymling" som slog rot vid min farstutrappa
Trevlig Midsommar till er alla, hälsar jag från, bina och fjärilarna som gillar det icke-tillrättalagda och gräsmattan som är full av klöver, brunört och veronika. Mossan blundar jag för
Förra sommaren tyckte jag det var magert med blåklockor eftersom rådjuren tuggade i sig de flesta, så lät de som var kvar gå i frö.
Jo jag tackar, har (hade!) nu blåklockor mellan varenda trädgårdsplatta och där såg det bara för skräpigt ut, men längs kanterna lät jag dem vara kvar och har massor i alla rabatter så jag tillät mig att låta gräsklipparen slå ut de som var mitt i grönytan....
I min till stor del oplanerade trädgård är de välkomna än så länge, så även prästkragarna. Saknar den lilla enkla vallmon som bodde här men verkar ha flytt (med vinden).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trevlig Midsommar till er alla, hälsar jag från, bina och fjärilarna som gillar det icke-tillrättalagda och gräsmattan som är full av klöver, brunört och veronika. Mossan blundar jag för
Härligt med bin, humlor och fjärilar! Hellre det än en golfgreen-gräsmatta utan blommor.Maria T skrev:Verkar vara i en annan trädgårdstråd - finns så många roliga! - som jag ondgjort mig lite över att jag har så mycket blåklockor... för några år sen svor jag över alla prästkragar och fick lite bannor eftersom de är så vackra men de håller sig inte på plats.
[bild] [bild] [bild]
[bild]