225 972 läst · 2 404 svar
226k läst
2,4k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Om sniglarna äter upp groddarna så borde inte de självsådda heller komma upp vilket de gör så tror inte det är sniglarna som är problemet.
Jag har gjort allt du skriver, vintersår väldigt mycket av mina grönsaker och det brukar gå finfint men aklejorna vill icke om jag försöker bestämma. Har gett upp tankarna om att tukta dem, de får så sig själva där de vill och så blir jag glad där de dyker upp istället.
Jag har gjort allt du skriver, vintersår väldigt mycket av mina grönsaker och det brukar gå finfint men aklejorna vill icke om jag försöker bestämma. Har gett upp tankarna om att tukta dem, de får så sig själva där de vill och så blir jag glad där de dyker upp istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Mina börjar blomma över nu, men som synes har jag inga problem med grobarhet och lämplig miljö för aklejor (torrt och sol hela dagen är tydligen vad frösådda aklejor gillar ).
Men jag har aldrig lyckats få någon planta jag köpt (misstänker att de är fleråriga när de säljs på plantskola och har namn) - att överleva mer än en säsong
Om någon har frösådda mörka vore jag överlycklig för några fröer!!!!! Bara skicka DM
Men jag har aldrig lyckats få någon planta jag köpt (misstänker att de är fleråriga när de säljs på plantskola och har namn) - att överleva mer än en säsong
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om någon har frösådda mörka vore jag överlycklig för några fröer!!!!! Bara skicka DM
@Jiji
Blommorna är lika, men jag tycker inte min doftar SÅ mycket. Den är klart starkväxande och anspråkslös (min växer mellan ett träd och en häck) och skjuter enstaka rotskott.
Min kommer från Flora Linnea, så de borde ha ”referensexemplar”
Bilder på min Poppius
Blommorna är lika, men jag tycker inte min doftar SÅ mycket. Den är klart starkväxande och anspråkslös (min växer mellan ett träd och en häck) och skjuter enstaka rotskott.
Min kommer från Flora Linnea, så de borde ha ”referensexemplar”
Bilder på min Poppius
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klart vi vill. Hojta till när det finns frön så swishar jag bums. Alltid kul med växter man fått av någon, har pioner från en annan bh-medlem som inte ville ha kvar dem ( ) och de ser ut att gå mot den bästa blomningen i år, om alla knoppar orkar blir det mängder med blommor.kashieda skrev:
Jag fick dahlior av en annan bh-medlem som tyvärr inte finns längre, vare sig personen eller dahliorna som dog andra övervintringen dessvärre.
Om du skickar frön och de tar sig så blir det så klart kashiedas aklejor som tilltalsnamn.
Tack,KristinaRT skrev:
Jag tror inte att min är en poppius. Bladen på min är mer pimpinelliga och blomman är inte lika fylld. Dessutom tycker jag att ståndare och pistill skiljer sig åt men det kan ju bero på att min står i en kruka.
Jag får forska vidare.
Din är väldigt fin!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte helt tekniskt lyckade bilder, men eftersom jag ändå är glad att jag tog fram kameran ur garderoben så lägger jag upp dom här. Vyer över ängens drottning. Man kan iaf här notera att den gula knappen inte är _en_ blomma utan hundratals små blommor.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mer ängsblommor. Bägge tillhör de växter som vanliga giftbönder vräker ut gift på vår mat för att döda. Smörblomma och prästkrage.
Slänger också in lite prästkragar. Årets upplaga av den självsådda prästkragsängen som får ta över en del av gräsmattan är mitt i full blom och har väl snart gjort sitt.
Slår ner det efter blomning så får det återkomma nästa år igen.
Slår ner det efter blomning så får det återkomma nästa år igen.
Logga in
Skapa konto