1 027 439 läst · 13 878 svar
1027k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Går det att boka ner till Borlänge? 🥰Storsockret skrev:
Eller ska man få lov att göra trippel degmängd själv? 🫣
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 449 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 449 inlägg
Sitter här, jättemätt, kl 22:29 och kollar på dessa pizzor och tänker att mjao, en sån slice skulle jag nog kunnat äta nu. Eller till frukost om 8 timmar.Storsockret skrev:
Dagens middag blev Butterchicken (egengjord / från frysen) och naanbröd, ris &
mango chutney 👍😊
I slowcookern långkokas det Pulled Pork.. till en annan middag 😊👍
mango chutney 👍😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
I slowcookern långkokas det Pulled Pork.. till en annan middag 😊👍
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Den ena gillar inte skal på potatis och den andra är från Norge. Jodå, jag säger då det.GoC skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Jo då, jag föredrar skal på potatisen och är mig veterligen inte från Norge 😉AndersMalmgren skrev:
Däremot har jag jobbat där drygt tio år.
Du skulle behöva åka till Bergen och testa Søstrene Hagelins fiskekaker eller plukkfisken.
Skitväder.. då kan man laga mat (för då är elen billig / blåser..) fast man kanske inte behöver.. 😋
Men vi betar av JULKÖTTBULLARNA idag.. fick dock göra några biffar också då jag valt för liten plåt så "bullarna" fick inte plats... (jag provade att tillaga dem i ugnen! Skulle eg bara varit inne i 8 min och sedan stekas färdigt när man ska använda dem.. men de fick så fin yta därinne i ugnen så jag lät dem bli färdiga.. kommer steka på dem vid ätning snabbt ändå)
Har också en CHILI (färsvarianten) står på spisen nu... 😍
... och jag måste säga att den där PULLED PORK jag hade i slowcookern igår, föll isär bra när jag stoppade gaffeln i den igår (för att dra isär..) .. provsmakningen sa att den var god också 👌
Kycklinggratängen med gorgonzola.. är fortfarande inte gjord än :/ skulle gjort den förra veckan men gåsmiddagen kom emellan.. får se om jag gör den idag eller imorgon
Aja.. matbrist har vi inte iaf!
.. och nu kan jag ju fylla frysarna med matlådor och kött "hur och när jag vill".. de är äntligen avfrostade!
Men vi betar av JULKÖTTBULLARNA idag.. fick dock göra några biffar också då jag valt för liten plåt så "bullarna" fick inte plats... (jag provade att tillaga dem i ugnen! Skulle eg bara varit inne i 8 min och sedan stekas färdigt när man ska använda dem.. men de fick så fin yta därinne i ugnen så jag lät dem bli färdiga.. kommer steka på dem vid ätning snabbt ändå)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har också en CHILI (färsvarianten) står på spisen nu... 😍
Logga in
Skapa konto
... och jag måste säga att den där PULLED PORK jag hade i slowcookern igår, föll isär bra när jag stoppade gaffeln i den igår (för att dra isär..) .. provsmakningen sa att den var god också 👌
Kycklinggratängen med gorgonzola.. är fortfarande inte gjord än :/ skulle gjort den förra veckan men gåsmiddagen kom emellan.. får se om jag gör den idag eller imorgon
Aja.. matbrist har vi inte iaf!
.. och nu kan jag ju fylla frysarna med matlådor och kött "hur och när jag vill".. de är äntligen avfrostade!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 177 inlägg
Det blev bläckfisk för mig och räkor för damen.
Fantastiskt gott!
Räkor 130kr, bläckfisk 150.
Ett glad vitt 20kr, en öl 15kr.
Fantastiskt gott!
Räkor 130kr, bläckfisk 150.
Ett glad vitt 20kr, en öl 15kr.
Logga in
Skapa konto
Logga in