FRUKOSTTAJM:

Frukostbricka med två smörgåsar, en med kesoröra, gurka och tomat, en med pastej, gurka, tomat och paprika, samt en skål yoghurt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Yoghurt, masonitskivor (maken kallar dem det..) med kesoröra (keso, ägg, kaviar) och pastej + lite grönt 👌

• Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Idag blev det till att smaka chilin jag gjorde häromdagen 😊🌶️ blev inte mindre het när den stått till sig några dagar..

Tallrik med chili con carne toppad med gräddfil, sallad med picklad rödlök och nachochips.
Skapa konto

Tallrik med chili con carne med svarta bönor, gräddfil på toppen, picklad rödlök och sallad vid sidan, samt nachochips och ostsås.
Skapa konto

Sallad, tortillas, gräddfil, picklad rödlök, ostsås (hade en slatt kvar sen igår) 👌

Resten av chilin åker nu in i frysen 🌶️ (även två port av pulled pork som var kvar, som kommer passa utmärkt till pulled pork burgare i vinter)

• Gilla
fusion och 8 till
  • Laddar…
Denna ser jag fram emot, frågan är om jag klarar att vänta till jul. 🎅🎄
Burk med Kalles Sill från Abba, ny smak för 2024, krämig sill smaksatt med Kalles kaviar.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Denna ser jag fram emot, frågan är om jag klarar att vänta till jul. 🎅🎄
Är du verkligen säker på att denna hamnade i rätt tråd? För det är ju HUMOR på hög nivå.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
16386 och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Är du verkligen säker på att denna hamnade i rätt tråd? För det är ju HUMOR på hög nivå.
Jag tror uppriktigt den är god, ska se om den kan inhandlas idag för test. 😋

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
För det är ju HUMOR på hög nivå.
Har du smakat? Den kanske är god...

Maria T
Alfredo Alfredo skrev:
Har du smakat? Den kanske är god...
Nej, jag kan hålla mig. Gillar sill men kaviar kan jag vara utan; burkdesignen fick mig tro att det var ett skämt på riktigt- Förlåt @FredrikR , ser fram emot ett uttalande efter smaktestet.

• Haha
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K
Snigla Snigla skrev:
FRUKOSTTAJM:

[bild]

Yoghurt, masonitskivor (maken kallar dem det..) med kesoröra (keso, ägg, kaviar) och pastej + lite grönt 👌
Kul med alla tips och inspiration man får i denna tråd! Kesoröra har jag inte hört talas om förut, så det kommer jag att göra när keso har inhandlats.👍

Och ragger kommer det att bli idag! Det har inte blivit av sen jag skrev det 😉

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Köttbullar & Potatismos med lingon.
Kaprisen var riktigt gott tillbehör👌
Köttbullar, potatismos med korv, lingon och kapris på en tallrik. Glas mjölk bredvid.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
fusion och 6 till
  • Laddar…
Maria T
Roga1337 Roga1337 skrev:
[bild]
Men sicken provocerande körv! 😂 Men det ser gott ut, och kapris kan jag äta "bara för att", typ till allt.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
En elegant dukad bordsinställning med ett glas rött vin, en tallrik med efterrätt toppad med fikon och frön, omgiven av glas och ljus på ett marmorbord.
Skapa konto
Tallarik med kött, potatismos och grönsaker på elegant mörkt bord, bredvid rödvinsglas och bestick. Mysig middagsscen.
Skapa konto
Efterrätt på tallrik med glasskula ovanpå karamelliserad frukt och smulor, placerad på ett marmorbord med vattenglas och ljus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
husdrommaren och 8 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men sicken provocerande körv! 😂 Men det ser gott ut, och kapris kan jag äta "bara för att", typ till allt.
Haha, jo det blev lite korv och mycket mos kvar ifrån gårdagens Tunnbödsrulle😉

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
[bild]
Lite samma som här, fast vi stekte med falukorv ihop köttbullarna.
Rostad lök, lite räksallad, ketchup och senap till.

• Älska
Roga1337
  • Laddar…
K
Tallrik med råraka gjord på potatis och morot, serverad med bacon och lingonsylt.
Skapa konto
Ja, det blev ragger igår! Fick för mig att vara lite nyttig så en morot fick hänga med..
Min onda hand tillät inte att riva för hand, så matberedaren fick tjänstgöra och då blev det lite för väl finrivet med kroppkake-järnet. Men potatis, morot och salt blev "raggmunk", om man bortser från moroten...👌

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 10 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]Ja, det blev ragger igår! Fick för mig att vara lite nyttig så en morot fick hänga med..
Min onda hand tillät inte att riva för hand, så matberedaren fick tjänstgöra och då blev det lite för väl finrivet med kroppkake-järnet. Men potatis, morot och salt blev "raggmunk", om man bortser från moroten...👌
Ser gott ut!😍

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.