995 677 läst · 13 518 svar
996k läst
13,5k svar
Vad blir det för mat?
Med dagens omöjliga induktionsspisar blir väl sånt där standard vad det lider. På min Norgeresa hade jag med 60-talsprimusen och fick ta till den åtskilliga gånger när induktionsspisen vägrade samarbeta.W WFD skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 345 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 345 inlägg
Ser allt som i en seriestrip vilket ger 5/5 ⭐️⭐️⭐️⭐⭐️ och kan tipsa att steka lövbiff mot strykjärn går finfint men det går aldrig att stryka skjortor med samma järn.W WFD skrev:
Vadå hört...???? Har du inte provat?? blodpudding eller falukorv då? heheMaria T skrev:
Jag har inte provat de två sistnämnda (än).. trots att det hävdas att det är enkelt o gott... MEN fiskpinnar har jag provat!.. och även den udda (för mig totalt osannolik...) kombon fiskpinnar och bea... 😳
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 345 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 345 inlägg
Om jag testade med fiskpinnar i brödrosten skulle säkert paneringen börja brinna!Snigla skrev:
Dock gillar jag bea och kan äta det till det mesta, skulle inte laga till det för att äta med fiskpinnar men om det fanns en slatt kvar skulle den lätt slinka ner ihop med fisk, eller körv.
KORVMOJJEN levererade igen.. (sa ju att det skulle bli en sån dag igen.. så jag blev "av med" korvarna som var kvar.. och räksalladen som var kvar)
Vira ihop den.. host.. gick inte alls 😳 den blev lite för välfylld (om man säger som så).. och vid närmare eftertanke (efter att jag "fyllt dem" ) så skulle jag för en gångs skull ha tagit tallriken och lagt upp den på.. inte assietten hehe.. (vi använder sällan "tallrikarna" då de är så stora, så jag hinner glömma att vi faktiskt har sådana också.. vi brukar mest använda de mindre själva när vi käkar).
Det är: Tunnbröd, räksallad, bostongurka, egengjort potatismos, korv, sallad (lite paprika, tomat, gurka, rå lök), ketchup, senap... och toppat med rostad lök! 👌😋
Denna gång fick jag tag på mitt (nya) favorittunnbröd Abisko (tror det hette så).. det är surdeg.. och har lite mer tuggmotstånd.. och går inte sönder lika lätt.. hittade det av misstag en gång.. då maken köpte fel när jag vad om tunnbröd.. ett mycket lyckat felköp!
Vira ihop den.. host.. gick inte alls 😳 den blev lite för välfylld (om man säger som så).. och vid närmare eftertanke (efter att jag "fyllt dem" ) så skulle jag för en gångs skull ha tagit tallriken och lagt upp den på.. inte assietten hehe.. (vi använder sällan "tallrikarna" då de är så stora, så jag hinner glömma att vi faktiskt har sådana också.. vi brukar mest använda de mindre själva när vi käkar).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det är: Tunnbröd, räksallad, bostongurka, egengjort potatismos, korv, sallad (lite paprika, tomat, gurka, rå lök), ketchup, senap... och toppat med rostad lök! 👌😋
Denna gång fick jag tag på mitt (nya) favorittunnbröd Abisko (tror det hette så).. det är surdeg.. och har lite mer tuggmotstånd.. och går inte sönder lika lätt.. hittade det av misstag en gång.. då maken köpte fel när jag vad om tunnbröd.. ett mycket lyckat felköp!
Lite kul ändå.. ang just fiskpinnar o bea.. hade som sagt aldrig kommit på kombon själv - men blev bjuden på middag i US när jag bodde där och fick fiskpinnar, pommes och bea 😳😊Maria T skrev:
.. och visst, låter som något tokigt amerikanske kanske.. men det var en svensk som bjöd på det som också bodde/pluggade där!
Var inte så tokigt som det lät i mitt huvud.. (har tom ätit det flera ggr än just den middagen). MEN det är fortfarande inte den kombon jag skulle välja själv
Lite kul är det dock.. för det är ju egentligen inte så stor skillnad i sås.. mellan mellan Hollandaisås och bea.. och den ena är ju en klassisk "fisksås".. och tänker man ett steg till.. så vet de flesta vad fish&chips är.. (även om det serveras med annan sås som standard)..
🤔😊
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Lunch på minako, lika bra som vanligt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto