W WFD skrev:
Fiskbullarna brända fast i våffeljärnet och dom blev brända. Fiskpinnar i brödrost fungerar inte. Åtminstone inte i den jag hade. Brända på utsidan och typ sushi innanför. Däremot gick det bra i våffeljärnet .... inte så bra med strykjärnet.
Med dagens omöjliga induktionsspisar blir väl sånt där standard vad det lider. På min Norgeresa hade jag med 60-talsprimusen och fick ta till den åtskilliga gånger när induktionsspisen vägrade samarbeta.

• Älska
WFD
  • Laddar…
Maria T
W WFD skrev:
Fiskbullarna brända fast i våffeljärnet och dom blev brända. Fiskpinnar i brödrost fungerar inte. Åtminstone inte i den jag hade. Brända på utsidan och typ sushi innanför. Däremot gick det bra i våffeljärnet .... inte så bra med strykjärnet.
Ser allt som i en seriestrip vilket ger 5/5 ⭐️⭐️⭐️⭐⭐️ och kan tipsa att steka lövbiff mot strykjärn går finfint men det går aldrig att stryka skjortor med samma järn.

• Haha
  • Älska
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Var är detta? Ser så gott ut och har en "särskild födelsedag" om några månader.
Flera hundra mil hemifrån

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
P Pin skrev:
Flera hundra mil hemifrån
Ack ja, jag (vi) letar vidare. Jag reser gärna flera hundra mil hemifrån (Stockholm) för att fira något speciellt.

Maria T Maria T skrev:
Är det värt ett försök eller? Har ju hört om fiskpinnar brödrosten så inte mycket förvånar mig.
Vadå hört...???? Har du inte provat?? blodpudding eller falukorv då? hehe

Jag har inte provat de två sistnämnda (än).. trots att det hävdas att det är enkelt o gott... MEN fiskpinnar har jag provat!.. och även den udda (för mig totalt osannolik...) kombon fiskpinnar och bea... 😳

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Vadå hört...???? Har du inte provat?? blodpudding eller falukorv då? hehe

Jag har inte provat de två sistnämnda (än).. trots att det hävdas att det är enkelt o gott... MEN fiskpinnar har jag provat!.. och även den udda (för mig totalt osannolik...) kombon fiskpinnar och bea... 😳
Om jag testade med fiskpinnar i brödrosten skulle säkert paneringen börja brinna!

Dock gillar jag bea och kan äta det till det mesta, skulle inte laga till det för att äta med fiskpinnar men om det fanns en slatt kvar skulle den lätt slinka ner ihop med fisk, eller körv.

• Haha
Snigla
  • Laddar…
KORVMOJJEN levererade igen.. (sa ju att det skulle bli en sån dag igen.. så jag blev "av med" korvarna som var kvar.. och räksalladen som var kvar)

Vira ihop den.. host.. gick inte alls 😳 den blev lite för välfylld (om man säger som så).. och vid närmare eftertanke (efter att jag "fyllt dem" ) så skulle jag för en gångs skull ha tagit tallriken och lagt upp den på.. inte assietten hehe.. (vi använder sällan "tallrikarna" då de är så stora, så jag hinner glömma att vi faktiskt har sådana också.. vi brukar mest använda de mindre själva när vi käkar).

Tunnbrödsrulle med korv, räksallad, rostad lök, ketchup och senap, serverad på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välfylld tunnbrödsrulle med korv, räksallad, rostad lök, ketchup och senap på en tallrik, serverad på bord.
Skapa konto

Det är: Tunnbröd, räksallad, bostongurka, egengjort potatismos, korv, sallad (lite paprika, tomat, gurka, rå lök), ketchup, senap... och toppat med rostad lök! 👌😋

Denna gång fick jag tag på mitt (nya) favorittunnbröd Abisko (tror det hette så).. det är surdeg.. och har lite mer tuggmotstånd.. och går inte sönder lika lätt.. hittade det av misstag en gång.. då maken köpte fel när jag vad om tunnbröd.. ett mycket lyckat felköp!

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Om jag testade med fiskpinnar i brödrosten skulle säkert paneringen börja brinna!

Dock gillar jag bea och kan äta det till det mesta, skulle inte laga till det för att äta med fiskpinnar men om det fanns en slatt kvar skulle den lätt slinka ner ihop med fisk, eller körv.
Lite kul ändå.. ang just fiskpinnar o bea.. hade som sagt aldrig kommit på kombon själv - men blev bjuden på middag i US när jag bodde där och fick fiskpinnar, pommes och bea 😳😊

.. och visst, låter som något tokigt amerikanske kanske.. men det var en svensk som bjöd på det som också bodde/pluggade där!

Var inte så tokigt som det lät i mitt huvud.. (har tom ätit det flera ggr än just den middagen). MEN det är fortfarande inte den kombon jag skulle välja själv

Lite kul är det dock.. för det är ju egentligen inte så stor skillnad i sås.. mellan mellan Hollandaisås och bea.. och den ena är ju en klassisk "fisksås".. och tänker man ett steg till.. så vet de flesta vad fish&chips är.. (även om det serveras med annan sås som standard)..

🤔😊

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Lunch på minako, lika bra som vanligt

Sushi på svart tallrik med fyra bitar lax och ingefära, placerad på ett träbord.
Skapa konto
En tallrik med sushi och sashimi, inklusive grillad bläckfisk och fisk med rom, serverad på en restaurang, Minako.
Skapa konto
Sushi och sashimi serverade på dekorativa tallrikar med inlagd ingefära.
Skapa konto
En elegant maträtt på en grå tallrik med köttbit toppad med kaviar, serverad på en träbordsyta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lunch på minako, lika bra som vanligt

[bild][bild][bild][bild]
> 600 spänn för en lunch?

GoC GoC skrev:
> 600 spänn för en lunch?
Jo, men billigt för vad du får

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo, men billigt för vad du får
Tja, räcker till 10 luncher i lunchrestaurangen på jobbet. Sallad, soppa och varmrätt. Blir mätt även av det.

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Tja, räcker till 10 luncher i lunchrestaurangen på jobbet. Sallad, soppa och varmrätt. Blir mätt även av det.
Sallad, soppa och varmrätt för 60 spänn?!? En sådan lunchrestaurang skulle jag vilja ha under förutsättning att maten är OK givetvis.

Alfredo Alfredo skrev:
Sallad, soppa och varmrätt för 60 spänn?!? En sådan lunchrestaurang skulle jag vilja ha under förutsättning att maten är OK givetvis.
Bara börja jobba i Norge
Och helt ok mat.
Och så klart finns ju även smör å bröd med diverse olika pålägg

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Bara börja jobba i Norge
Och jag som trodde allt var svindyrt i Norge. Subventionerat på något sätt kanske?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.