C
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut som att 7/7 köpta kycklingar blev tuppar
7/7? Är det inte 6 st i en kartong? 😆
 
C cpalm skrev:
7/7? Är det inte 6 st i en kartong? 😆
Nja, de köptes såhär:
Små kycklingar i en bur med värmelampa och matstallskålar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Laxbiffar, pommes och sallad på bokblad, purjo, ärtor o soltorkade tomater.
 
  • Tallrik med laxbiffar, pommes frites och sallad innehållande bokblad, purjolök, ärtor och soltorkade tomater på ett blommigt underlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut som att 7/7 köpta kycklingar blev tuppar 🙄:
[bild]
Uppskuren kyckling på skärbräda och tallrik, med diverse köttdelar, en bricka vanligtvis använd utomhus för måltider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delarna försvann medans jag skar upp den 🙄
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Dagens.. rester.. 😍

En tallrik med brisket, coleslaw, inlagd rödlök, inlagd gurka, sallad med tomat och gurka, samt sötpotatispommes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En vit tallrik med brisket, sallad, coleslaw, inlagd gurka, rödlök och sötpotatispommes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Brisket, sallad, coleslaw, gurka, rödlök & sötpotatispommes!
 
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Frukost med yoghurt och färska bär i en skål, kokt ägg i äggkopp, juice i glas och två smörgåsar med pålägg på en bricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frukosttajm
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Patrik440
GoC GoC skrev:
Brasseriet i Håveruds räkmacka, god och tillräckligt stor[bild]
Hade planerat att äta där på semestern men det var precis smockfullt så vi hoppade över det.

Kan väl hända att man har vägarna förbi där igen så det löser sig nog.
:)
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Snabbfika för 69:- när jag handlade på Biltema i söndags eftermiddag.

Räksmörgås med majonnäs, skivad gurka, tomat och citron på vitt bröd, serverad på en tallrik märkt "Biltema Café", med en kopp kaffe bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skall man klaga så är det väl på brödet då men det brukar vara flera ställen som brödet inte är på topp så.
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Har inte varit på Portal på ett tag. De levererar alltid

En tallrik med mat, ett glas rödvin, ett glas vatten och ett fat med bröd på ett dukat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med elegant upplagt mat med kött, grönsaker och örter bredvid ett glas rött vin på ett bord. Bakgrunden visar en restaurangmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har inte varit på Portal på ett tag. De levererar alltid

[bild]

[bild]
Det är tur att du inte kroppsarbetar.
Dina för och efterrätter ser goda ut. Men var är huvudrätten. Den som skall mätta dig?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
I Intet skrev:
Det är tur att du inte kroppsarbetar.
Dina för och efterrätter ser goda ut. Men var är huvudrätten. Den som skall mätta dig?
Hjärnan kräver mest energi av alla kroppsdelar. Kanske inte för snittklientelet på byggahus dock 😂

Vad menar du, det är förrätt och varmrätt. Du ser proteinet där mellan morrötterna, tupp.

Edit: dessutom är övervikt vanligt bland fysiska arbeten, hantverkare osv. Så det är tydligt det finns ett överskott av energi
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hjärnan kräver mest energi av alla kroppsdelar. Kanske inte för snittklientelet på byggahus dock 😂

Vad menar du, det är förrätt och varmrätt. Du ser proteinet där mellan morrötterna, tupp.

Edit: dessutom är övervikt vanligt bland fysiska arbeten, hantverkare osv. Så det är tydligt det finns ett överskott av energi
Hälften skoj och hälvten allvar.
Dina luncher ser ut som små aptitliga konstverk men i väldigt små portioner och därför undrar jag om du verkligen blir mätt.
Det verkar vara ett motsatsförhållande bland lite bättre ställen och mängden mat. Ju dyrare destå mindre på tallriken. Har jag fel?
Kvantitet är naturligtvis inte allt, men att lämna en restaurang halvmätt, känns inte rätt. Ber du aldrig om påbackning?

Att folk äter mer än de gör av med är en annan historia som haken inte skall lägga sig i.
 
I Intet skrev:
Hälften skoj och hälvten allvar.
Dina luncher ser ut som små aptitliga konstverk men i väldigt små portioner och därför undrar jag om du verkligen blir mätt.
Det verkar vara ett motsatsförhållande bland lite bättre ställen och mängden mat. Ju dyrare destå mindre på tallriken. Har jag fel?
Kvantitet är naturligtvis inte allt, men att lämna en restaurang halvmätt, känns inte rätt. Ber du aldrig om påbackning?

Att folk äter mer än de gör av med är en annan historia som haken inte skall lägga sig i.
Jag är en 175 och väger 70 kilo för mig är det perfekt. Hoppade tom Madelinekakan till kaffet.

Edit: dock på just Portal kan ration protein / kolhydrater vara fel. Tror det är deras sätt att hantera ökade priser på råvara
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hjärnan kräver mest energi av alla kroppsdelar. Kanske inte för snittklientelet på byggahus dock 😂

Vad menar du, det är förrätt och varmrätt. Du ser proteinet där mellan morrötterna, tupp.

Edit: dessutom är övervikt vanligt bland fysiska arbeten, hantverkare osv. Så det är tydligt det finns ett överskott av energi
Tur att hantverkare inte behöver vara oroliga att bli ersatta av AI inom en snar framtid.
 
Oskick Oskick skrev:
Tur att hantverkare inte behöver vara oroliga att bli ersatta av AI inom en snar framtid.
Och det skulle systemarkitekter bli.. haha. Snacka om att inte ha koll på AI.

De enda som bör vara nervösa är taxi och busschaufförer. Typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.