AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite Aw

[bild]

[bild]
Är ett jävla påhitt det där när man inte får skedar i pärlemo längre. Samma sak i måndags.
 
  • Caviar och tillbehör serverade på en restaurangbord med drycker och bröd i bakgrunden. En plastsked ligger i caviaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har inte varit på Portal på ett tag. De levererar alltid

[bild]

[bild]
Snygga tallrikar som förrätten serveras på, jag har samma (tallrikar). Vad åt du/ni?

Och jag måste nog fråga om huvudrätten också. Väldigt fin uppläggning. Länge sen jag besökta Portal, hoppas på nån gång i höst.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Snygga tallrikar som förrätten serveras på, jag har samma (tallrikar). Vad åt du/ni?

Och jag måste nog fråga om huvudrätten också. Väldigt fin uppläggning. Länge sen jag besökta Portal, hoppas på nån gång i höst.
Kantarellmacka till förrätt och tupp till varmrätt :)

Portal leverar alltid. Och Klas är supertrevlig.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
DAGENS.. i skånska värmeböljan.. (tur de fläktade lite här, i Lund höll maken på å få värmeslag!)
Silltallrik :D brantevikssill och skärgårdssill.. kokt potatis, kokt ägg, gräddfil, (picklad) rödlök och ostmacka!

Tallrik med silltallrik bestående av brantevikssill, skärgårdssill, kokt potatis, kokt ägg, gräddfil och picklad rödlök samt en ostmacka vid sidan av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Silltallrik med brantevikssill och skärgårdssill, kokt potatis, kokt ägg, gräddfil, picklad rödlök och en ostmacka på en blommig tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 9 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Är ett jävla påhitt det där när man inte får skedar i pärlemo längre. Samma sak i måndags.
Öl till kaviar, jag säger då det.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Öl till kaviar, jag säger då det.

Vodka i mitten som sig bör. Ölen kom tills det vart rätt. Även om jag vet att du föredrar champagne. Detta var i GBG så inga höga förväntningar
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Öl till kaviar, jag säger då det.
Första jag tänkte på när jag såg den bilden.
Hur lång tid kommer det ta tills AndersMalmgren klagar på ölen :D
 
  • Haha
  • Älska
  • Wow
  • Ledsen
Intet och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vodka i mitten som sig bör. Ölen kom tills det vart rätt. Även om jag vet att du föredrar champagne. Detta var i GBG så inga höga förväntningar
Nej jag tycker champagne passar mycket bättre. Speciellt till en, två, tre burkar som vi ofta äter per skalle. En sked plus vodka som är vanligt som aperitif förstår jag mer :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Speciellt till en, två, tre burkar som vi ofta äter per skalle.
Gillar ni inte kaviar eller varför äter ni så lite? 🤔
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej jag tycker champagne passar mycket bättre. Speciellt till en, två, tre burkar som vi ofta äter per skalle. En sked plus vodka som är vanligt som aperitif förstår jag mer :)
Har nog mer att göra att när min far jobbade i Ryssland för många, många år sedan så var det det man drack till och även hackat ägg ihop med en burk på 500gr så det är där jag har min preferens. Aldrig haft det eller tyckt med var ”fin” mat på det sätten som folk nu verkar.
 
A atomlab skrev:
Har nog mer att göra att när min far jobbade i Ryssland för många, många år sedan så var det det man drack till och även hackat ägg ihop med en burk på 500gr så det är där jag har min preferens. Aldrig haft det eller tyckt med var ”fin” mat på det sätten som folk nu verkar.
De är lika dåliga på att matcha dryck till kaviar som de är på att tillverka vapensystem. Tur är väl det
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De är lika dåliga på att matcha dryck till kaviar som de är på att tillverka vapensystem. Tur är väl det
Skall komma från en som köper Moet.

Men drycken är ju faktiskt sekundär där på bryggan.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Idag blev det ugnsstekt falukorv.. och potatismos special (det var morot och majs i.. och lite "grovstompat" )

Tallrik med ugnsstekt falukorv och potatismos med morot och majs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ugnsstekt falukorv och grovstompat potatismos med morot och majs serverade på en blå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äppelkaka med krispigt toppad deg i en vit ugnsform på ett svart bord, bakad till gyllene perfektion, redo att serveras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


--> idag blev det dessert! Jag såg ett filmklipp på en häftig äppelkaka.. och nu är det äppeltider.. så jag var tvungen att testa! Lyckades få ihop den.. maken sa att han inte smakat nått liknande eller sett nått liknande innan hehe.. (vet inte om det var bra eller dåligt?! men han åt med god aptit iaf!.. borde vara ett gott tecken)

En bit äppelkaka med vaniljsås på en mörkgrå tallrik, med en större del av äppelkakan i bakgrunden och två glas vatten på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(ska lägga in flera bilder i Gottetråden och kanske länk till klipp/el recept - alt skriver jag ner nått)
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Idag blev det ugnsstekt falukorv.. och potatismos special (det var morot och majs i.. och lite "grovstompat" )

[bild]

[bild]

[bild]

--> idag blev det dessert! Jag såg ett filmklipp på en häftig äppelkaka.. och nu är det äppeltider.. så jag var tvungen att testa! Lyckades få ihop den.. maken sa att han inte smakat nått liknande eller sett nått liknande innan hehe.. (vet inte om det var bra eller dåligt?! men han åt med god aptit iaf!.. borde vara ett gott tecken)

[bild]

(ska lägga in flera bilder i Gottetråden och kanske länk till klipp/el recept - alt skriver jag ner nått)
Länka receptet här med ::)
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.