999 826 läst · 13 575 svar
1000k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Svenneburgare, Parisare – eller Göteburgare, som de på västkusten som envisas med att kalla skolmatsalen för bamba..
Ja för oss har matsalen i skolan alltid hetat bamba och korvhamburgaren göteburgare😉
Ja för oss har matsalen i skolan alltid hetat bamba och korvhamburgaren göteburgare😉
Redigerat:
Långkok i slowcookern igår:
Så idag blev det KALOPS till middag!
Serverades med kokt potatis, kokta babymorötter och inlagda rödbetor 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så idag blev det KALOPS till middag!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Serverades med kokt potatis, kokta babymorötter och inlagda rödbetor 👍
Jag är från Småland, all jakt och fiske som jag va med på som liten så skulle det alltid göras småländsk parisare. Grillad medisterkorv över öppen eld, 2 formfranska, Ketchup,senap , Bostongurka och Rostad lök. Brödet grillades också något.
Riktiga barndomsminnen
Riktiga barndomsminnen
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 360 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 360 inlägg
Åååååh, Chiplonka! Fanns en restaurang i hörnet Tunnelgatan/Luntmakargatan (Stockholm) på 1990-talet, de serverade rustik mat som denna ljuvliga kyckling, Wienersnitzel m m, mycket gott och alla blev så mätta så de rullade ut. Finns en italiensk restaurang i samma lokal idag.K Kjell_G skrev:
Igår blev det stekt fläskytterfilé, salt, vitpeppar och en liten doft av någon färdig cajun-kryddblandning.
Potatisklyftor (färdiga köpes) och rosépeppasås + färdig bra till.
Vardag, så det var endast pepparsåsen som liknade matlagning, resten var ju mest uppvärmning.
Potatisklyftor (färdiga köpes) och rosépeppasås + färdig bra till.
Vardag, så det var endast pepparsåsen som liknade matlagning, resten var ju mest uppvärmning.
Logga in
Skapa konto
Färgen är rätt, men skulle varit mycket mer finskuren. Men viktigast är att det smakar bra,nino skrev:
ChopChop har helt ok yakiniku om du vill prova.
RÄKAFTON:
Räkor, avokado, röra (grekisk yoghurt, dill, gräslök, rödlök), ägg, majonnäs, baguett, stekt padrones, vitlöksfrästa småskivor bröd… 😋😍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Räkor, avokado, röra (grekisk yoghurt, dill, gräslök, rödlök), ägg, majonnäs, baguett, stekt padrones, vitlöksfrästa småskivor bröd… 😋😍
Den är gooooood.. brukar alltid beställa sån där med "två rätter".. och den ena är Y och den andra är biff med bambu typ nom nomGoC skrev:
(men deras Y är mer finskuren än den jag ätit på andra håll - så nu är jag nyfiken på hur den eg ska "se ut" hehe)