1 010 147 läst · 13 697 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Har aldrig märkt det innan igår..! (när jag gjort i ugnen, under lite längre tid.. har det inte märkts)P Pappa1986 skrev:
Brukar även beställa pizzor "ute" som har det.. men ska jag ha det på mina egna numer (som görs i pizzaugnen)... så får det bli pålagt i efterhand! 👍🤓
Renoverare
· Värmland
· 815 inlägg
Ser ut som en Propper hemma gjord å spännande form , så länge smaken gjorde sitt så 😀😀
Dagens middag blev:
Grillad flapstek, tabbouleh (egenodlad bladpersilja!), hummus, ett par överblivna mozzarellabollar från kylskåpet och lite libabröd 😊
---
Näst på tur i husmans-landet är nog kalops.. håller på med frysrensningen än och denna gång tog jag in en oxhögrev.. (det värsta är att för varje större grej jag tar in och tillagar.. så får vi, förutom middagen, också oftast minst ett par matlådor .. och så är det tillbaka i frysen igen! Därför det går lite långsamt.. men gamla bär, bröd, grönsaker osv.. på den fronten går det bättre.. där försvinner nått iaf när man ätit upp det). Har två fulla frysboxar i stort behov av avfrostning (6 år sedan sist på ena och den andra har aldrig frostats av..)
Grillad flapstek, tabbouleh (egenodlad bladpersilja!), hummus, ett par överblivna mozzarellabollar från kylskåpet och lite libabröd 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
---
Näst på tur i husmans-landet är nog kalops.. håller på med frysrensningen än och denna gång tog jag in en oxhögrev.. (det värsta är att för varje större grej jag tar in och tillagar.. så får vi, förutom middagen, också oftast minst ett par matlådor .. och så är det tillbaka i frysen igen! Därför det går lite långsamt.. men gamla bär, bröd, grönsaker osv.. på den fronten går det bättre.. där försvinner nått iaf när man ätit upp det). Har två fulla frysboxar i stort behov av avfrostning (6 år sedan sist på ena och den andra har aldrig frostats av..)
Redigerat:
Färdiga, rektangulära pizzbottnar låter sig inte formas runda. Inte av mig iaf. En nyinköpt pizzasten skulle testas med redan inhandlat pizza-kit, därför vet jag. Den rektangulära halvan blev bra dock.
Nu får det bli egna bullar eller möjligtvis färdiga bottnar.
Stenen var okej annars.
Nu får det bli egna bullar eller möjligtvis färdiga bottnar.
Stenen var okej annars.
Lite "pågrillade" flapsteksrester från igår och en grillad bratwurst, tabbouleh som var påfyllt med lite paprika.. gurka och fetaost..
Samt lite hummus och libabröd
(och på min tallrik fanns lite rester av coleslaw också!)
Samt lite hummus och libabröd
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
(och på min tallrik fanns lite rester av coleslaw också!)
Renoverare
· Värmland
· 815 inlägg
Jag gav maken den "fina" biten hehe.. jag fick ändknuten (igen).. då den var liksom "bullig" i sin form redan från startpossum77 skrev:
Lite kul ändå.. maken är från Luläääää.. och innan jag träffade honom visste jag inte vad en parisare var! Jag menar, visst det fanns på menyer på restauranger/smörgåsbarer i uppland också - men det var inte "korv med bröd" hehe
Så det var först när jag flyttade ihop med honom/i sundsvall som jag fick testa.. tror det var Frasses som sålde sån (då iaf).. och sedan fick vi dessutom tillfälle att köpa hem nån "körv" och prova göra emma också
Efter vi flyttade ner till skåne tog det ett tag tills vi fick prova igen (typ 14-15 år).. innan vi hittade det härnere!
(tror även sibylla hade det som tillfällig besökare på sin meny under vinter/våren i år.. men vi missade den med två dagar.. och maken var grymt besviken.. men sen hittade vi en "körv" att köpa på affären .. så då köpte maken genast hem.. och vi gjorde "egna" och nu igår hittade han en på lidl..och köpte genast hem igen 👍)
Samma födelsestad här. Parisare är något av det jag saknast mest när jag bott söderut samt utomlands. Jag förstår inte riktigt skepticismen mot denna fantastiska rätt från en del "sörlänningar", det är ju en korv med bröd fast bättre. Bäst blir den om man grillar parisaren, gärna utomhus på vårvinternSnigla skrev: