Lite summering av veckan, förra helgen blev det rökt abborre på knäcke med öl till.
Igår hemkörd Skagen röra med öl och egna odlade grönsaker.
Och nu har det bakats 3 plåtar pepperoni pizza med blandad hemodlad chili.
Ölen får vänta pga resa till Stockholm ikväll.
Lite moloket nu då mellanpojken börjar högskola i Falun, så nu är vi bara 3 😢 Ett glas med öl från Hard Rock Cafe och en burk öl på ett träbord tillsammans med rökt abborre på knäckebröd i solskenet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två brödskivor med Skagenröra och körsbärstomater på en tallrik, bredvid en sallad. I bakgrunden ett glas öl och en ölburk på ett trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemlagad pizza med pepperoni, riven ost och skivad blandad chili på en bakplåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 10 till
  • Laddar…
Friterade vannamei-räkor och friterad kycklinginnerfilé.
Coleslaw gjord på spetskål (istället för vitkål), uppblandad med dijonnäs.
Ris samt teriyaki och sweetchili sås.
 
  • Friterade räkor och kycklinginnerfilé med ris och teriyakissås på tallrik, samt skål med mer friterade rätter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
Lasagne.
Hann äta upp och resterna i formen är inget att stoltsera med foto på.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Hus tomte
FredrikR FredrikR skrev:
Lasagne.
Hann äta upp och resterna i formen är inget att stoltsera med foto på.
Låt maten tysta ”fotot” 😉
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Pasta med räksås (sivripaprika, röd paprika, vitlök, purjo, tomat, grädde o buljong). Spetsade med lite sriracha o citronzest. Parmesan på toppen.
Snabbt o gott.
 
  • Tallrik med pasta och räksås toppad med parmesan, tillsammans med en sallad av gröna blad och en tomathalva. Ett glas vatten i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Dagens söndagsstek blev...

Ja, stuvade makaroner och grillat sidfläsk hehe.. med rårivna morötter (och till mig blev det också ketschup och coleslaw) :)

En tallrik med stuvade makaroner toppade med ketchup, grillat sidfläsk, rårivna morötter och coleslaw.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med stuvade makaroner och ketchup, grillat sidfläsk, rårivna morötter och coleslaw. I bakgrunden syns en blåvit skål och mer grillat sidfläsk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev dessutom DESSERT i hushållet söndagen till ära.. 😳

En tallrik med en bit kladdkaka med florsocker, en klick vispad grädde och en halva persika på burk. I bakgrunden syns en burk med persikor på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kladdkaka, vispad grädde och persika på burk..
En klassiker som går hem jämt..

(och nu är det många år sedan sist, frukt på burk har blivit dyrt.. så jag sparar mina alltid för länge haha.. denna hade gått ut för nån månad sedan.. så det kändes som "idag var dagen" .. ja, alltså att äta upp den!)
 
  • Gilla
4774 och 11 till
  • Laddar…
En liten kalorisnål nattmacka. En tallrik med kött, potatismos och grillad lök på en köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
En liten kalorisnål nattmacka.[bild]
Är det verkligen en brödbit under där?? hehe.. ser gott ut oavsett men jag bara undrar :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Är det verkligen en brödbit under där?? hehe.. ser gott ut oavsett men jag bara undrar :)
Nej. Det skrev jag bara på skoj. Det är två tjocka lökskivor som jag steker på låg värme medans potatisen kokar. Sen gör jag mycket potatismos med mycket grädde eftersom jag jobbar och då är det bra att det räcker till lunch dagen efter. Köttet är en osedvanligt tjock skiva ryggbiff. Kryddar med vitlök och färsk rosmarin.
Blir likadant idag.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
I Intet skrev:
Nej. Det skrev jag bara på skoj. Det är två tjocka lökskivor som jag steker på låg värme medans potatisen kokar. Sen gör jag mycket potatismos med mycket grädde eftersom jag jobbar och då är det bra att det räcker till lunch dagen efter. Köttet är en osedvanligt tjock skiva ryggbiff. Kryddar med vitlök och färsk rosmarin.
Blir likadant idag.
Nom nom..
Ryggbiff är min favoritköttdel 😍
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi veckohandlar på tisdagar (7 % billigare som medlem) så måndagar brukar bli enkel mat.
Idag ett halvgrovt bröd med hemmagjord hummus, egna tomater, sallad och gurka. Ett kokt ägg. Och sist ett halvt äpple från grannen.

Halvgrovt bröd med hummus, tomat, gurka och sallad, på bordet tillsammans med en skål med hummus och en skål med sallad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Bäst före Kvällsmat för hela slanten idag😉
Hittade 1fp med 6st bakeup minipizzor, 1fp rökt skivspill samt 2fp med Minimozzarella med kort datum till nedsatt pris😀
Tillförde varierad topping; Peppar och Vitlökssalami/Skinka/Tomat/Kapris/Parmesan/Cheddar-Texmexost samt egengjord tomatsås.
Hittade även en Smördegsrulle i kylen, så den fick gå med oxå…
Tre bakeup-minipizzor med varierad topping på vita tallrikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre små pizzor med olika toppings på en träskärbräda, med mozzarellaost och ingredienser som salami, skinka, tomat, kapris, parmesan och cheddar-texmexost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ofärdig smördegspizza med tomatsås, mozzarella, tärnad skinka, tomater, kapris, riven ost och salami.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyrkantig pizza på bakplåtspapper med topping som tomater, salami, skinka, kapris, mozzarella och tomatsås, bakad i ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 9 till
  • Laddar…
Mixed grill på Scandic i Visby, efter stressig dag, först med färja från Stockholm för 6 timmars arbete på holmen. Ingen öl idag heller😢, skall upp ottan å ta färjan till Oskarshamn🚢
Tallrik med mixed grill på en restaurang, innehållande pommes frites, revbensspjäll, grillad korv, såser och en grillad tomat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Bäst före Kvällsmat för hela slanten idag😉
Hittade 1fp med 6st bakeup minipizzor, 1fp rökt skivspill samt 2fp med Minimozzarella med kort datum till nedsatt pris😀
Tillförde varierad topping; Peppar och Vitlökssalami/Skinka/Tomat/Kapris/Parmesan/Cheddar-Texmexost samt egengjord tomatsås.
Hittade även en Smördegsrulle i kylen, så den fick gå med oxå…
[bild][bild][bild][bild]
Hmm, de där små såg goa ut å lagom för bantare som jag 😇
Var köper du dessa?
 
Kramla
Kvällsmacka 🤔

Kantarellmacka 😋😂

En tallrik med en smörgås toppad med stekta kantareller på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
4774 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.