999 779 läst · 13 575 svar
1000k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Lite summering av veckan, förra helgen blev det rökt abborre på knäcke med öl till.
Igår hemkörd Skagen röra med öl och egna odlade grönsaker.
Och nu har det bakats 3 plåtar pepperoni pizza med blandad hemodlad chili.
Ölen får vänta pga resa till Stockholm ikväll.
Lite moloket nu då mellanpojken börjar högskola i Falun, så nu är vi bara 3 😢
Igår hemkörd Skagen röra med öl och egna odlade grönsaker.
Och nu har det bakats 3 plåtar pepperoni pizza med blandad hemodlad chili.
Ölen får vänta pga resa till Stockholm ikväll.
Lite moloket nu då mellanpojken börjar högskola i Falun, så nu är vi bara 3 😢
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dagens söndagsstek blev...
Ja, stuvade makaroner och grillat sidfläsk hehe.. med rårivna morötter (och till mig blev det också ketschup och coleslaw)
Det blev dessutom DESSERT i hushållet söndagen till ära.. 😳
Kladdkaka, vispad grädde och persika på burk..
En klassiker som går hem jämt..
(och nu är det många år sedan sist, frukt på burk har blivit dyrt.. så jag sparar mina alltid för länge haha.. denna hade gått ut för nån månad sedan.. så det kändes som "idag var dagen" .. ja, alltså att äta upp den!)
Ja, stuvade makaroner och grillat sidfläsk hehe.. med rårivna morötter (och till mig blev det också ketschup och coleslaw)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det blev dessutom DESSERT i hushållet söndagen till ära.. 😳
Logga in
Skapa konto
Kladdkaka, vispad grädde och persika på burk..
En klassiker som går hem jämt..
(och nu är det många år sedan sist, frukt på burk har blivit dyrt.. så jag sparar mina alltid för länge haha.. denna hade gått ut för nån månad sedan.. så det kändes som "idag var dagen" .. ja, alltså att äta upp den!)
Nej. Det skrev jag bara på skoj. Det är två tjocka lökskivor som jag steker på låg värme medans potatisen kokar. Sen gör jag mycket potatismos med mycket grädde eftersom jag jobbar och då är det bra att det räcker till lunch dagen efter. Köttet är en osedvanligt tjock skiva ryggbiff. Kryddar med vitlök och färsk rosmarin.Snigla skrev:
Blir likadant idag.
Nom nom..Intet skrev:Nej. Det skrev jag bara på skoj. Det är två tjocka lökskivor som jag steker på låg värme medans potatisen kokar. Sen gör jag mycket potatismos med mycket grädde eftersom jag jobbar och då är det bra att det räcker till lunch dagen efter. Köttet är en osedvanligt tjock skiva ryggbiff. Kryddar med vitlök och färsk rosmarin.
Blir likadant idag.
Ryggbiff är min favoritköttdel 😍
Vi veckohandlar på tisdagar (7 % billigare som medlem) så måndagar brukar bli enkel mat.
Idag ett halvgrovt bröd med hemmagjord hummus, egna tomater, sallad och gurka. Ett kokt ägg. Och sist ett halvt äpple från grannen.
Idag ett halvgrovt bröd med hemmagjord hummus, egna tomater, sallad och gurka. Ett kokt ägg. Och sist ett halvt äpple från grannen.
Logga in
Skapa konto
Bäst före Kvällsmat för hela slanten idag😉
Hittade 1fp med 6st bakeup minipizzor, 1fp rökt skivspill samt 2fp med Minimozzarella med kort datum till nedsatt pris😀
Tillförde varierad topping; Peppar och Vitlökssalami/Skinka/Tomat/Kapris/Parmesan/Cheddar-Texmexost samt egengjord tomatsås.
Hittade även en Smördegsrulle i kylen, så den fick gå med oxå…
Hittade 1fp med 6st bakeup minipizzor, 1fp rökt skivspill samt 2fp med Minimozzarella med kort datum till nedsatt pris😀
Tillförde varierad topping; Peppar och Vitlökssalami/Skinka/Tomat/Kapris/Parmesan/Cheddar-Texmexost samt egengjord tomatsås.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hmm, de där små såg goa ut å lagom för bantare som jag 😇Roga1337 skrev:Bäst före Kvällsmat för hela slanten idag😉
[bild][bild][bild][bild]
Var köper du dessa?