1 010 197 läst · 13 697 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Klyftpotatis och morötter i ugn, fläskfilé, korv, tomater och rödbetor som ska grillas..
Ibland får man till helt otroliga måltider (typ oj vad gott dags att öppna resturangkänsla) och ibland så blir inte vissa måltider som man tänkt sig, någonstans! Idag var en sådan dag. Köttbullarna föll isär i småbitar på stekhällen så att göra klart det i gräddsåsen föll bort. In snabbt och fram med kastrull för att göra sås där. Ut för att kolla till katastrof köttbullarna och in igen. Då har såsen blivit en tjock stuvning som man nästan får skära, försöker rädda upp den och glömmer såklart både potatisen och den stekta löken. Dessutom slut på kinesisk soya så fick ta japansk såsen, såg sådär ut. Pressgurkan blev dessutom alldeles för söt. Så av köttbullar, potatis, brunsås, stekt lök, pressgurka och färdigköpt lingonsylt så var det endast lingonsylten som såg ut som det skulle och smakade som den bör, imorgon blir det resturang 🙄😅
Bild innan mat debaclet började.
Bild innan mat debaclet började.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
SEMESTERLUNCH:
Amerikanska pannkakor.. med fruktsallad & lite vispad grädde 😍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Amerikanska pannkakor.. med fruktsallad & lite vispad grädde 😍
DAGENS MIDDAG:
KÅLMAJA (en av mina nya favoriter).. serverades med kokt potatis, kokt broccoli, inlagd gurka & en klick lingonsylt 😍👌
KÅLMAJA (en av mina nya favoriter).. serverades med kokt potatis, kokt broccoli, inlagd gurka & en klick lingonsylt 😍👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gårdagens middag:
Korvgryta jag gjorde häromdagen.. mycket lyckad
3 sorters korv (jag och mina rester..) grillkorv med hög kötthalt från frysen... ett par kabanosser från frysen.. och en bit "tapas-korv" från kylskåpet (typ salami).. lök, tomat, squash, paprika, sötpotatis (japp ni gissade rätt.. hade en oanvänd bit kvar i kylskåpet), sambal oelek o kryddor..
Serverades med ris och färsk sallad
Korvgryta jag gjorde häromdagen.. mycket lyckad
3 sorters korv (jag och mina rester..) grillkorv med hög kötthalt från frysen... ett par kabanosser från frysen.. och en bit "tapas-korv" från kylskåpet (typ salami).. lök, tomat, squash, paprika, sötpotatis (japp ni gissade rätt.. hade en oanvänd bit kvar i kylskåpet), sambal oelek o kryddor..
Serverades med ris och färsk sallad
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan