Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Stroganoff med spagetti.
Bjuder på ett foto av matdosan.
[bild]
"Bästa stroganoffen hittills..." har fruns omdöme, jag och barnen åt och var nöjda. 😇
Vad kryddade du/ni med? Har hört den förr [länge sen nu] att det var den godaste Korv Stroganoffen nånsin, men glömmer fasiken vad jag kryddat med *på måfå och på höften*.
Något som jag ändå kommer ihåg, är att det smakar extra bra att ha med ett lagerblad (tack mamma!) men i övrigt inget speciellt. Gärna tips 😀❤️
( jag skulle skurit korven i mindre bitar, men helt klart en smaksak)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vad kryddade du/ni med? Har hört den förr [länge sen nu] att det var den godaste Korv Stroganoffen nånsin, men glömmer fasiken vad jag kryddat med *på måfå och på höften*.
Något som jag ändå kommer ihåg, är att det smakar extra bra att ha med ett lagerblad (tack mamma!) men i övrigt inget speciellt. Gärna tips 😀❤️
( jag skulle skurit korven i mindre bitar, men helt klart en smaksak)
Slut på lök, fick bli lökpulver...
Salt
Vitpeppar
Vitlök
Chilisås
Ketchup
Grädde plus lite vatten
Soya

I höftade proportioner.. 🫣
Jag tror mina halvstora korvbitar höjde fruns betyg, minns att för små korvbitar varit upp förut. 😂
 
  • Gilla
fusion och 2 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Slut på lök, fick bli lökpulver...
Salt
Vitpeppar
Vitlök
Chilisås
Ketchup
Grädde plus lite vatten
Soya

I höftade proportioner.. 🫣
Jag tror mina halvstora korvbitar höjde fruns betyg, minns att för små korvbitar varit upp förut. 😂
Lökpulver och soja kan vara hemligheten. 👍
Korv(bits)storleken lämnas härmed till andra 🌭
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Lökpulver och soja kan vara hemligheten. 👍
Korv(bits)storleken lämnas härmed till andra 🌭
Sån storlekshets... 🤷😉
 
  • Haha
fusion och 2 till
  • Laddar…
Lägg även till bongs kalvfond så är stroganoffen komplett 😀
 
  • Älska
  • Gilla
fusion och 2 till
  • Laddar…
Maria T
P Pappa1986 skrev:
Lägg även till bongs kalvfond så är stroganoffen komplett 😀
Nytt för mig, värt att testa, tack!
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
R
FredrikR FredrikR skrev:
Sån storlekshets... 🤷😉
Härligt att höra att du är inkluderande stort som smått🫣
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Vad har du i? Ser gott ut..
Hade ju inte så mycket asiatiska ingredienser (saknade japanska sjögräset samt en sweet chilisauce)
Finskuren Grillad Fläskkarré smaksatt med rapsolja, salt & Peppar.
Äggnudlar med sesamolja, sriracha & soja.
Blandad sallad samt Felix såsen Mango/persika.
Jag visste inte att bunsbrödet var aningen sötaktigt, så nästa gång ska jag öka hettan i smakerna👍…samt kanske lägga till kryddkorv😉
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du är grym på variation och snygga uppläggningar, ser mer tilltalande ut än på restaurang..
Tack 😊 själv tycker man sällan samma sak..

Känns som man alltid ”lagar samma” ..
.. och maten läggs oftast bara upp på tallriken hehe (men mina färgglada sallader brukar göra susen iaf.. för ”utseendet” på tallriken)

Själv tycker jag ju alla andra gör allt så fin/gott o varierat!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
R
Snigla Snigla skrev:
Tack 😊 själv tycker man sällan samma sak..

Känns som man alltid ”lagar samma” ..
.. och maten läggs oftast bara upp på tallriken hehe (men mina färgglada sallader brukar göra susen iaf.. för ”utseendet” på tallriken)

Själv tycker jag ju alla andra gör allt så fin/gott o varierat!
Är själv Såå dålig på just uppläggning till vardags just då det ska ändå slevas in och mätta magen tänker man och kanske lite grabbigt, men det ser allt som oftast väldigt tilltalande ut det du lägger ut på denna tråd och jag får känslan att det är så det ser ut hos er när det kommer till maten att du varken gör mer eller mindre just för att du lägger ut det här..
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Två smörgåsar på en tallrik, en med salami, gurka, tomat, och paprika, och en med ägg, gurka och paprika. Två glas äppelmust i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite frukost gör susen.. och när man inte kunde bestämma sig för ett pålägg på mackan.. ja.. då delar man hehe.. halva med salami och halva med pastej - äggmackan var ju redan "klar".

Egen äppelmust från frysen.. (man får ju börja dricka upp förra årets must nu.. för årets äpplen/must är på väg..)
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Snabb och lätt lunch med mozzarella, prosciutto, melon och kapris👌
Tallrik med mozzarella, prosciutto, melon och kapris som serveras som en snabb och lätt lunch. Ett glas vatten står bredvid tallriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Slut på lök, fick bli lökpulver...
Salt
Vitpeppar
Vitlök
Chilisås
Ketchup
Grädde plus lite vatten
Soya

I höftade proportioner.. 🫣
Jag tror mina halvstora korvbitar höjde fruns betyg, minns att för små korvbitar varit upp förut. 😂
Vilken Falukorv använder du ? Melkers konkade väl, de hade suverän Falukorv. Vägrar Ica och Scan korv !

När jag vill göra snabb stroganoff/köttfärssås blir det tomatpure och grädde, massor med gul lök , ev lite creme fraiche och kryddor förstås.

Faan va hungrig jag blev nu , precis druckit en virre så kan inte åka å handla😢
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag skippar gärna all fisk då jag inte pallar med allt benrensande. Kan sträcka mig till att äta räkor om man nu kan kalla det för fisk 😀 - Jag äter däremot lite Omega 3 tillskott för att ändå få i mig lite nyttigheter.
 
Favorit i repris. Hemmaburgare!

Kör på några padrone också 😀
 
  • Tre hamburgare och fem padronepaprikor grillas på en utomhusgrill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.