F fusion skrev:
Vilken Falukorv använder du ? Melkers konkade väl, de hade suverän Falukorv. Vägrar Ica och Scan korv !

När jag vill göra snabb stroganoff/köttfärssås blir det tomatpure och grädde, massor med gul lök , ev lite creme fraiche och kryddor förstås.

Faan va hungrig jag blev nu , precis druckit en virre så kan inte åka å handla😢
Tror det var en klassisk ICA.
 
Snodde ihop en Restpaj till lätt Kvällsmat.
Innehåller färdigt pajskal, creme fraiche med riven mozzarella/cheddarost och finhackad purjo kryddades med Lite egen tomatså Roasted Garlic, Citronpeppar och Oregano.
Toppades med färsk mozzarella och Lufttorkad skinka….återstår bara att provsmak (Flipp eller Flopp)
Restpaj med färdigt pajskal, crème fraîche, riven mozzarella, cheddarost, finhackad purjolök, tomatsås, färsk mozzarella och lufttorkad skinka i en pajform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
MATEN:

En taco-burgare med pommes frites serverade på ett papperstallrik utomhus på en väderbiten träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagens utelunch.. nån slags ”taco-burgare” (salsa, tacokrydda, rålök, ost..)

Räkmacka toppad med räkor, gurkskivor, tomat och ägg på ett grått tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Räkmacka med ägg, gurka, och tomat på en grå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


rRäkmacka till middag (hoho x 2) 😍

En närbild av en fruktsallad med bitar av melon, jordgubbar, persika och andra frukter serverad i en skål med en tesked.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fruktsallad till efterrätt (med egna jordgubbar!)
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Lite firre vågade sig upp på tallriken
 
  • Tallrik med stekt fisk, potatis med dillsås och en klick majonnäs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
En tallrik med köttbullar, potatismos, brunsås, inlagd gurka och lingonsylt bredvid en burk alkoholfri Carlsberg öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Hus tomte och 11 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
[bild]
Mycket gott det där. Tillsätt stekt lök och rårörda lingon. Vad är det för kött? Blandfärs troligen.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
G Gott1 skrev:
Mycket gott det där. Tillsätt stekt lök och rårörda lingon. Vad är det för kött? Blandfärs troligen.
Är inte jätteglad i Lingon faktiskt men tog en liten klick idag då såsen blev aningen salt.
Gällande färsen så är det fläsk 😀
 
  • Gilla
Gott1
  • Laddar…
Min hemliga ingrediens i stroganoffen är Sweet Baby Ray`s Honey And Brown sugar sås.
Bryn bra och god falukorv. Siljan chark raka eller Icas med 71% kött brukar vi köra på.
Sedan förbereder du en kastrull/gryta på sidan av med passerade tomater. 1 eller 2 förpackningar beroende på andel korv/portioner. I med lite god grillkrydda, oxfond, lökpulver eller skippa om barnen äter lök. Då fräser du med löken tillsammans med korven. Sedan i med en rejäl skvätt Sweet Baby Ray`s . Jag kör nog 3-4 mks till en 400 ml passerad tomat. Sedan en skvätt grädde för att mjuka upp smaken av tomaten. Salt, peppar efter behag. Ketchup står framställt på bordet för den som vill ha lite extra sötma (undertecknad) och avnjutes gärna med en god pasta i stället för ris.
Detta uppskattas alltid av barnen och speciellt min yngsta på 11 år, som är otroligt kräsen med maten, äter gärna 2 portioner.
 
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
En skål med kvarg eller fil och fruktsallad bredvid knäckebröd med makrill i tomatsås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


*Fniss*.. det där med uppläggning - makrill på macka är svårt att göra ”snyggt” MEN det är förj*kla gott (tycker jag o katten iaf) 😜

Kvarg/fil och fruktsallad 👍
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Drog med sambon på lunchdejt på schtan. Blev burgare följt av glass

Burgare med ost och bacon, en annan burgare med strips och en portion krusiga pommes på ett bord fullt med Bastard Burgers-motiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två bägare med glass, den ena toppad med bär och färgglatt strössel, den andra med choklad och kitkat, håller av två personer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bevis för att man inte behöver anstränga sig så mycket för att bränna 600kr 😂
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
[SKPG]Zamora och 11 till
  • Laddar…
R
Storsockret Storsockret skrev:
Drog med sambon på lunchdejt på schtan. Blev burgare följt av glass

[bild]

[bild]

Bevis för att man inte behöver anstränga sig så mycket för att bränna 600kr 😂
Kände ni er som 18år igen😉🫣😂
 
  • Haha
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
H
Igår var det kalas så då blev det skaldjur, röror och kantarellvästerbottenostpaj.
Två fat med skaldjur, inklusive räkor och havskräftor, på ett bord med öl i plastmugg och en vinflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Hus tomte och 14 till
  • Laddar…
Storsockret
R Rejäl skrev:
Kände ni er som 18år igen😉🫣😂
Sån där lyx hade jag inte råd med när jag var 18 😅
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
R
Storsockret Storsockret skrev:
Sån där lyx hade jag inte råd med när jag var 18 😅
För mig är det nästan tvärtom när man var 18-21år så gick alla pengar till uteliv, resor o kläder..
 
Skaldjursris. Massa goda musslor och godis i riset tillsammans med några jätteräkor.
Tyvärr tog jag bilden efter att jag skalat räkorna...
 
  • En tallrik med risotto toppad med räkor och grönsaker, inklusive skivad grön chilipeppar. Skalade räkor och musslor är synliga på kanten av tallriken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.