1 010 411 läst · 13 700 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Sen på bollen här men hur gör du Calzone i Oonin? Jag har en likadan ugn som dig men har misslyckats kapitalt med inbakade pizzor, medans din ser fin ut. Vad gör jag för fel?Storsockret skrev:
Nej jag har inte vågat mig på det än så jag kör mina inbakade i vanliga ugnen på pizzastål. Just den där tror jag iof var på vanlig plåt.possum77 skrev:
Japp, hade i potatis.Snigla skrev:
När jag hade friterat färdigt stod frugan i kö och ville fritera några av sina vårrullar. Resten åker in i frysen, hon lär väl stå och rulla några timmar till🥵
Själv passar jag på att njuta av ett par pilsner ute denna sköna kväll
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Frukosttajm - kvarg o fruktsallad 😃 egna björnbär (från förra året) och egna nyskördade PLOMMON från trädet.. 😍 (sen är det meloner, nektarin, banan och mango..)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev bjuden på lunch av babe, testade en "ny" asiatisk (mix) restaurang som vi missat hade öppnat i "stan" hehe..
Jag var lite svensson och tog tre små rätter nom nom.. kycklingspett med jordnötssås, friterade jätteräkor och sötsur sås.. samt biff med bambu och purjolök! (ja, jag fick ris till också..)
Maken tog en vietnamesisk soppa som jag inte riktigt minns vad den hette Pho? (nått liknande).. den var också god (passade på att smaka, för och se om jag vågar köpa den själv nästa gång hehe)
Jag var lite svensson och tog tre små rätter nom nom.. kycklingspett med jordnötssås, friterade jätteräkor och sötsur sås.. samt biff med bambu och purjolök! (ja, jag fick ris till också..)
Logga in
Skapa konto
Maken tog en vietnamesisk soppa som jag inte riktigt minns vad den hette Pho? (nått liknande).. den var också god (passade på att smaka, för och se om jag vågar köpa den själv nästa gång hehe)
Logga in
Skapa konto
Idag är jag på mathugget..
DAGENS MIDDAG:
Köttbullar med fetaost & soltorkade tomater, färskpotatis, fetaostsallad, inlagd gurka, kokt broccoli (ville bli av med lite färsk broccoli som jag hade i kylen) och tsatsiki… 😍
Blev fruktsallad (frukosten .. om ni minns) med en näve tillagda jordgubbar… och vaniljsås!
DAGENS MIDDAG:
Köttbullar med fetaost & soltorkade tomater, färskpotatis, fetaostsallad, inlagd gurka, kokt broccoli (ville bli av med lite färsk broccoli som jag hade i kylen) och tsatsiki… 😍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev fruktsallad (frukosten .. om ni minns) med en näve tillagda jordgubbar… och vaniljsås!
Logga in
Skapa konto
Testade idag att göra kålpudding på färsk vitkål, gick precis lika bra. Enda skillnaderna var att det tog längre tid att bryna kålen och det försvann mycket av kålen pga mera vätska.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto