1 010 166 läst · 13 697 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Jo, man kan ju tycka dock att en stor Maxi-butik skulle ha ett lite bredare sortiment. Men som du säger speglar det så klart efterfrågan på bygden... Likadant på systembolaget.Snigla skrev:
Ja dessa eviga rullar som alltid blir kvar till sist 😀
Testade att rimma och röka till smörgåsmat, men det blev inte någon direkt höjdare.
Någon som har tips?
Annars är det väl (tyvärr) så att även lådorna ofta följer konsumentens preferenser. Ingen bringa eller tunga t.ex. i de lådor vi köper. På senare tid faktiskt inte ens högrev. Det hamnar i färs-fraktionen tyvärr...
Jag älskar saltrulle, men det kanske är lika delar nostalgi som smak. Det var en självklarhet och en av favoriterna på julbordet som barn, i synnerhet som pålägg på tunnbrödet.C cpalm skrev:
https://svensktkott.se/recept/saltrulle-grundrecept/
Typ detta fast en variant. Jag kokar inte i samma lag den ligger och drar i, utan gör ny.
Har även lagerblad och kryddpeppar i när den kokar, men efter man skummat av äggviteämnena av praktiska skäl.
Idag får det bli lunch på nåt matställe , vi brukar försöka äta ute minst en gång i veckan. Vi får titta på olika ställens menyer vad vi är sugna på idag 😁
Jag är urusel på matlagning så det är gött för frugan att slippa detta nån gång 👍
Jag är urusel på matlagning så det är gött för frugan att slippa detta nån gång 👍
Imorgon är det ett år sedan potatispremiären förra gången så var tvungen att gå och rota runt lite och se om vi hade några klumpar där nere och jodå, nog fanns det. Kunde inte hålla mig så slet upp några ur random-kragen. Så jäkla gott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grillade kycklingvingar med Basmati ris, en god öl och frugans goda sallad.
Blev röd peppar som tilltugg. Mina 21 chiliplantor har fullt med frukt, men är nog mogna först mot slutet av månaden😭
Blev röd peppar som tilltugg. Mina 21 chiliplantor har fullt med frukt, men är nog mogna först mot slutet av månaden😭
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Men det där åt vi också till Jul, men minns inte något speciellt namn på det, skumt. Gott hursomhelst! Roligt att få ett oväntat matminne, tråkigt att ingen äldre finns i livet som skulle svarat på vad det hette.engs skrev:Jag älskar saltrulle, men det kanske är lika delar nostalgi som smak. Det var en självklarhet och en av favoriterna på julbordet som barn, i synnerhet som pålägg på tunnbrödet.
[länk]
Typ detta fast en variant. Jag kokar inte i samma lag den ligger och drar i, utan gör ny.
Har även lagerblad och kryddpeppar i när den kokar, men efter man skummat av äggviteämnena av praktiska skäl.
Så kan det vara, en variant är att man mixar lök, paprika o morot slätt, kanske tar med lite svamp i mixern. Då blir det som en redning. Har gjort det med kyckling några gånger och det blir lite matigare.Maria T skrev: