Hamburgare med bröd, ost, lök, salladsblad på tallrik; tomatketchup, ölburk och mjölkglas i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Burgare.
Hela familjen nöjd.
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 10 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den finns på ångbåtsbryggan på Strandvägen. :)
Det är ett trevligt ställe, får nog bli en lunch eller så i oktober. Kombinerar gärna med en Djurgårdsrunt-promenad eller stadsvandring innan.
 
Maria T Maria T skrev:
Det är ett trevligt ställe, får nog bli en lunch eller så i oktober. Kombinerar gärna med en Djurgårdsrunt-promenad eller stadsvandring innan.
De stänger tyvärr ner efter nästa vecka :(
 
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Kåldolmar, kokt potatis, sås, snabbinlagd gurka och äppelgele (med chili).. 😍
Kåldolmar! Det är nog bland det godaste jag vet!! Tyvärr är det ju lite pyssligt att göra, så mest blir det Kålpudding här... Men Kåldolmar...Så gott!
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De stänger tyvärr ner efter nästa vecka :(
Ajaj, så tråkigt! Får kolla deras hemsida. Tack för tipset.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ahh, ser jäkligt gott ut! Du friterar fisken?
Yes, körde med panko 😋👍
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Yes, körde med panko 😋👍
Panko är kanon! Jag kör panko när jag gör panerad spätta, blir väldigt gott och frasigt :)
 
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kåldolmar! Det är nog bland det godaste jag vet!! Tyvärr är det ju lite pyssligt att göra, så mest blir det Kålpudding här... Men Kåldolmar...Så gott!
Har nog nämnt det tidigare i tråden och vill inte tjöta, men min mamma lagade ljuvlig mat och alla rätter började på K. Kåldolmar är en av dessa rätter, kroppkakor var uppe på tapeten nyligen och det var en annan.
Vi pratar ännu, 13 år efter min mammas frånfälle och kanske då 14 år sen vi senast njöt hennes kåldolmar hur himmelskt gott det var. Såsen. Såsen!

Men jag har ändå gjort kålpudding som varit nära i smaken, och det är så mycket enklare än att rulla.
Min pappa skulle ha jordgubbssylt till kåldolmarna, väldigt udda.
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Panko är kanon! Jag kör panko när jag gör panerad spätta, blir väldigt gott och frasigt :)
Har gått helt från ströbröd till panko numer.
Som du säger, ruggans bra fras 😅
Enda jag inte testat ännu är cornflakes, men det kommer väl.
Vilket millennium som helst 😂
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T
Oskick Oskick skrev:
Har gått helt från ströbröd till panko numer.
Som du säger, ruggans bra fras 😅
Enda jag inte testat ännu är cornflakes, men det kommer väl.
Vilket millennium som helst 😂
Panerade kycklingbitar i krossad cornflakes för några år sen, det var verkligen otroligt frasigt och gott men med tanke på att vi aldrig i övrigt äter cornflakes så har det, tyvärr, inte hänt igen.
 
  • Gilla
Oskick
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kåldolmar! Det är nog bland det godaste jag vet!! Tyvärr är det ju lite pyssligt att göra, så mest blir det Kålpudding här... Men Kåldolmar...Så gott!
Det är lite pyssligt, många moment.. inget jag eg uppskattar att göra (men gärna äter 😊 nån gång om året.. oavsett om jag gjort den el nån annan!)

MEN kålpudding.. det gör jag gärna.. det är en favorit här 😍 gör jag många ggr om året.. och ”kålbiffar”.. nom nom (köttfärsbiffar med riven kål i) 👍
 
  • Älska
Dan1891
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Mor sa alltid att hon inte ville ha stekos i huset så jag fick alltid ungspannkaka. Inget minne alls av att jag någonsin åt tunna pankisar hemma under min uppväxt :D
Bodde 10 år i en gammal sommarstuga utan fläkt och dörr till kök (eller andra rum) och då stekte vi enbart pannkakor utomhus, så det är sommarmat för oss. Men fläskpannkaka eller ugnspannkaka blir det ofta det med, men kanske mer på vintern. Men ska nog laga pannkakor nån dag för det är ju så himla himla gott. Och nu finns blåbärs och plommonsylt nygjord för året.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kantarellpasta

[bild]
Lite snålt med kantareller. Vad har ni för kilopris där uppe?
 
raveper raveper skrev:
Lite snålt med kantareller. Vad har ni för kilopris där uppe?
Välbalanserat. Det är en förrätt
 
Aha. Som brännnässlor ungefär då.
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.