1 038 911 läst · 13 978 svar
1039k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 492 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 492 inlägg
Vajjert! jag börjar allvarligt fundera om tiden det tar att steka en rimlig hög tunna pannkakor är bättre än ugnspannkaka? Såklart helt skiljda rätter. Men, jag brukar ju göra våfflor till fem, sex glada släktningar varje Vårfrudag, står i oset och tycker det är rätt rimligt, och gott när jag äntligen (!!!) får sätta mig ner och äta kalla våfflor...FredrikR skrev:
Nej men, nu ska jag inte vara en trulig person som dissar utan jag säger, verkligen, gott jobb och hoppas det smakade ljuvligt. Olika sylter, grädde och kanske glass?
Mor sa alltid att hon inte ville ha stekos i huset så jag fick alltid ungspannkaka. Inget minne alls av att jag någonsin åt tunna pankisar hemma under min uppväxtMaria T skrev:Vajjert! jag börjar allvarligt fundera om tiden det tar att steka en rimlig hög tunna pannkakor är bättre än ugnspannkaka? Såklart helt skiljda rätter. Men, jag brukar ju göra våfflor till fem, sex glada släktningar varje Vårfrudag, står i oset och tycker det är rätt rimligt, och gott när jag äntligen (!!!) får sätta mig ner och äta kalla våfflor...
Nej men, nu ska jag inte vara en trulig person som dissar utan jag säger, verkligen, gott jobb och hoppas det smakade ljuvligt. Olika sylter, grädde och kanske glass?
Jordgubbssylt och grädde, tror även nån av oss hade hallonsylt till. 🙂Maria T skrev:Vajjert! jag börjar allvarligt fundera om tiden det tar att steka en rimlig hög tunna pannkakor är bättre än ugnspannkaka? Såklart helt skiljda rätter. Men, jag brukar ju göra våfflor till fem, sex glada släktningar varje Vårfrudag, står i oset och tycker det är rätt rimligt, och gott när jag äntligen (!!!) får sätta mig ner och äta kalla våfflor...
Blir oftare våfflor än pannkakor här hemma, då frun föredrar att laga våfflor och jag pannkakor och hon lagar mat oftare. 😇
Och se'n tar man dom som blir över dagen efter kalla med enbart smör och socker på!FredrikR skrev:
Det fick jag hos mormor, har älskat det se'n dess
Samma här. Åh vad jag saknar pappas pannkakor, som med fördel åts tillsammans med hans hallonsylt!Dan1891 skrev:
Dagen där på skar man upp den sparade kylskåpskalla pannskakshögen i kuber som sedan stektes i lagoma mängder smör! Mmmmums!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 492 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 492 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 492 inlägg