1 011 632 läst · 13 724 svar
1012k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Jag är också uppvuxen med den regeln men jag förstår inte varför faktiskt (om den inte ska torkas så klart). Enda nackdelen som jag ser är att det blir mer vatten att koka bort initialt, men fryser jag svamp gör jag det alltid inkokt, och lite vatten är bra att tillsätta i början av tillagningen ändå så suger den inte lika mycket fett.S sblixten skrev:
Det jag hört är att man sköljer bort en del av smaken. Om det gäller alla svampar eller bara vissa sorter har jag ingen aning om. Går ju alltid att kompensera med lite extra svamp 😀H hapazard skrev:Jag är också uppvuxen med den regeln men jag förstår inte varför faktiskt (om den inte ska torkas så klart). Enda nackdelen som jag ser är att det blir mer vatten att koka bort initialt, men fryser jag svamp gör jag det alltid inkokt, och lite vatten är bra att tillsätta i början av tillagningen ändå så suger den inte lika mycket fett.
Blev inget kort på slutresultatet utan endast när stekt ris var på g. Gött att stå under tak idag och göra mat ☔Jösses vad det vräker ned!
Finns det någon som har något gott Karl Johansvamp recept? Vi har så sjukt mycket av den i år så skulle vara skoj att testa något lite mera spännande nu när man hittar den hela tiden. Det enda som vi gjort innan är att vi torkat den och gjort svampstuvning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det någon som har något gott Karl Johansvamp recept? Vi har så sjukt mycket av den i år så skulle vara skoj att testa något lite mera spännande nu när man hittar den hela tiden. Det enda som vi gjort innan är att vi torkat den och gjort svampstuvning.
Svampbuljung till en ramen och stekt som toppingen, krämig mixad soppa toppad med stekt, råhyvlad som carpaccio till förrätt, stekt i en pasta med mkt olivolja vitlök och persilja mm mmH husdrommaren skrev:Blev inget kort på slutresultatet utan endast när stekt ris var på g. Gött att stå under tak idag och göra mat ☔Jösses vad det vräker ned!
[bild]