1 011 749 läst · 13 725 svar
1012k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Inget eget recept men jag åt en väldigt god entrecöte med Karl Johan-svampkräm på en italiensk restaurang i våras, du som är lycklig att ha gott om den goda svampen kan söka för att finna nåt liknande recept om du tycker det låter gott.H husdrommaren skrev:Blev inget kort på slutresultatet utan endast när stekt ris var på g. Gött att stå under tak idag och göra mat ☔Jösses vad det vräker ned!
[bild]
Finns det någon som har något gott Karl Johansvamp recept? Vi har så sjukt mycket av den i år så skulle vara skoj att testa något lite mera spännande nu när man hittar den hela tiden. Det enda som vi gjort innan är att vi torkat den och gjort svampstuvning.
Jag gjorde inlagd Karl-Johan i olivolja för ett par år sedan, jäkligt gott att lägga på pizzan. Får nog ge mig ut en tur och plocka några små svampar för inläggning.H husdrommaren skrev:Blev inget kort på slutresultatet utan endast när stekt ris var på g. Gött att stå under tak idag och göra mat ☔Jösses vad det vräker ned!
[bild]
Finns det någon som har något gott Karl Johansvamp recept? Vi har så sjukt mycket av den i år så skulle vara skoj att testa något lite mera spännande nu när man hittar den hela tiden. Det enda som vi gjort innan är att vi torkat den och gjort svampstuvning.
https://www.kitchenofanna.se/2018/12/16/inlagd-karl-johan-svamp-i-olivolja/
Karl Johan är gott i ris Otto eller i en svampsoppaH husdrommaren skrev:Blev inget kort på slutresultatet utan endast när stekt ris var på g. Gött att stå under tak idag och göra mat ☔Jösses vad det vräker ned!
[bild]
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Har man såna mängder svamp så går det utmärkt och fort att skölja. Den lilla smak som försvinner ersätter man bara med mer svamp. Nu har jag typ fått ihop en årsförbrukning på 2 dagar. A 1,5 timmar
Får du tag på en lever från en gödkalv och tillagar den rare, så är det helt fantastiskt.FredrikR skrev:
Bland det bästa som finns och ingen leversmak överhuvudtaget.
Enligt mig bör den inte serveras med de klassiska tillbehören (för att dölja smaken).
Skolans lever var igen höjdare, gick åt väldigt mycket sås och lingon... 😇S sblixten skrev:
Provade leverbiff nyligen i vuxen ålder men det känns som minnena från gjorde sig påminda. 😐
Ska se om chansen till kalvlever dyker upp på restaurang, och prova. 👌
Även jag har problem med den smaken trots att jag tyckte om det som liten. Mycket kapris, bacon och lingon blir det om jag måste äta lever. Levern från en gödkalv tillagad rare är något helt annat och påminner inte någonstans om leversmak.FredrikR skrev: