1 056 065 läst · 14 150 svar
1056k läst
14,2k svar
Vad blir det för mat?
Såhär blev mitt resultat från gårdagen(surdegsbröd i botten).
Det pinsamma är att jag var vad jag själv skulle kalla slarvig/hade för bråttom och lyckades skära köttet på fel håll 😚
Jag var nog också lite feg med hur hårt jag körde ytan i pannan.
Tack för tipset!
Det pinsamma är att jag var vad jag själv skulle kalla slarvig/hade för bråttom och lyckades skära köttet på fel håll 😚
Jag var nog också lite feg med hur hårt jag körde ytan i pannan.
Tack för tipset!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 716 inlägg
Logga in
Skapa konto
För den som undrar vad som hände med det rökta sidfläsket blev det skivat och stekt.
Rester från igår, Äggakaga med lingonsylt och stekt rimmat och rökt sidfläsk, råriven vitkål, morot samt äpple med rostade solroskärnor.
Vi har bara fått som del av slaktlåda så att säga (eller när vi köpt hela/halva djur och slaktat själva). Där är det ingen form av tvångsmatning inblandad.raveper skrev:
Tycker den delen är vedervärdig, har inga problem att äta ank/kyckling/gåslever.. men de ska inte vara uppfödda under tvångsmatande former! (precis som jag av princip inte köper danskt griskött eftersom jag tycker att deras grishantering lämnar en hel del att önska..)
MEN, oavsett behöver man ju inte gilla allt eller äta allt det är ju en smaksak...
Gillar själv "Ugnsbakad" leverpastej (scan?) eller skivbar Arboga.. hehe.. jag fattar inte hur kinkig jag blivit 😳 när jag var yngre funkade alla former lika bra typ..C C.Ö skrev:
Men även leverkorven har en favorit.. (köps ett par gånger på bit under året.. och sedan en "hel korv" till jul)
Logga in
Skapa konto
👌
Görs den leverkorven fortfarande?Snigla skrev: