Storsockret
”Italiensk fänkålsform med bakade bönor och tomat” + lite vetestrimlor som vi la till

En tallrik med mat bestående av rostade potatisar, tomater, grillad fänkål, bönblandning och krämig sås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir nog ingen repris
 
  • Gilla
sblixten och 8 till
  • Laddar…
A
Tallriken får tala för sig! Lite rester över när barnbarnen var hemma.
Inte det godaste men ok😊
Måltid med fiskpinnar, potatis, sås, riven morot, dryck i burk, blommig duk, gröna bordstabletter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Min yngsta älskar blackstone steakhouse när vi är i borlänge och åker skidor. Man steker köttet själv på en uppvärmd sten. Finns det något liknande i Stockholm? I Tokyo och Bangkok så har jag ätit på restaurang där man sitter runt ett bord med stekhäll i mitten.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min yngsta älskar blackstone steakhouse när vi är i borlänge och åker skidor. Man steker köttet själv på en uppvärmd sten. Finns det något liknande i Stockholm? I Tokyo och Bangkok så har jag ätit på restaurang där man sitter runt ett bord med stekhäll i mitten.
Blackstone finns väl på flera ställen, men Stockholm vet jag inte
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
nino nino skrev:
Blackstone finns väl på flera ställen, men Stockholm vet jag inte
Nej finns inte i Stockholm. Västerås är närmsta
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej finns inte i Stockholm. Västerås är närmsta
Så synd, låter som ett bra koncept. Det enda jag kan komma på som tillnärmelsevis liknar det är ju teppanyaki som jag äter ibland, men det är ju ändå inte riktigt samma.
 
Maria T Maria T skrev:
Så synd, låter som ett bra koncept. Det enda jag kan komma på som tillnärmelsevis liknar det är ju teppanyaki som jag äter ibland, men det är ju ändå inte riktigt samma.
Det är ju mer att du har en kock vid bordet
 
Dagens middag: Spaghetti och köttfärssås + vitlöksbröd 👌

En tallrik med spaghetti och köttfärssås täckt med ketchup, serverad på en mörkgrå keramiktallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vitlöksbröd i ugnssäker form på mörkt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 220941 och 11 till
  • Laddar…
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min yngsta älskar blackstone steakhouse när vi är i borlänge och åker skidor. Man steker köttet själv på en uppvärmd sten. Finns det något liknande i Stockholm? I Tokyo och Bangkok så har jag ätit på restaurang där man sitter runt ett bord med stekhäll i mitten.
Älskar han maten eller att få slutsteka sin mat på en varm sten
 
C C.Ö skrev:
Älskar han maten eller att få slutsteka sin mat på en varm sten
Det är både maten han gillar och att få steka den själv på en sten
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AXS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min yngsta älskar blackstone steakhouse när vi är i borlänge och åker skidor. Man steker köttet själv på en uppvärmd sten. Finns det något liknande i Stockholm? I Tokyo och Bangkok så har jag ätit på restaurang där man sitter runt ett bord med stekhäll i mitten.
https://asahifondue.se/fondue-grill-3/
https://pingssakura.com/
http://www.grill.se/

Bara ätit på grill själv. Skulle nog säga att kockarna kunde grillat min fisk bättre än jag gjorde.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min yngsta älskar blackstone steakhouse när vi är i borlänge och åker skidor. Man steker köttet själv på en uppvärmd sten. Finns det något liknande i Stockholm? I Tokyo och Bangkok så har jag ätit på restaurang där man sitter runt ett bord med stekhäll i mitten.
Ser ut som det vankas Blackstone för mig med några barndomsvänner imorgon.
🥩🐟 och kanske en 🍺
🙂
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Det närmsta jag kommit Blackstone är en Saltsten av Himalaya salt med tillhörande metallbricka, som jag förvärmde på gasolgrillen och färdigstekte finskuren flankstek på altanbordet förra sommaren…får nog ta fram den snart igen🙂
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Men det här är ju lite spännande ändå. Vad är det som gör att stockholmare inte har möjlighet att köpa blackstone (eller liknande)? Varför har inte någon dragit igång det där eller har det funnits men lagt ner?

Testade första gången själv i Örebro för säkert 12-13 år sedan.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lunch dags, Salpicao med garlic rice, pilsner. Yngste sonen kalasa på Cajun Chicken fingers och is-the.
En måltid med stekt kött i gjutjärnspanna, kokt ris, drycker och suddig bild av personer vid matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.