1 011 333 läst · 13 722 svar
1011k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Efter söndagspromenad i dimman och glöggmingel i skogen så fick det bli korvgryta med bönor - starka korvar (nån chorizo, nån annan), passerade tomater med vitlök och chili samt två burkar bönor (vita, svarta och borlotti). Ett par matskedar sambal i det så man känner hettan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha! Ja tack, det är en ganska lagom portion på en stor tallrik! Det är en svart kant på 2-3 cm runt tallriken som inte syns riktigt.Maria T skrev:
Ja, tycker att det alltid ser så mycket ut på fotona.. får hålla telefonen längre ifrån i fortsättningen...😀
Ja, när du säger det så har jag inga problem med att hacka elr riva lök, inga tårar
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Lök, hackad eller riven, har aldrig fått mig att gråta men vi är ju alla olika - jag blir väldigt lätt åksjuk/rörelsepåverkad och en del skrattar åt mig och säger "skärp dig". Det går ju inte. Jag har vänner som är höjdrädda - jag är inte, står gärna och klänger på ett räcke eller lutar mig mot ett stup - skulle aldrig nånsin säga "skärp dig" till dom.K Kakelugnen566 skrev:
Med det sagt, lök är kanske inte bästa grejen men kaffebönor används i parfymindustrin för att neutralisera annan doft, så även om du inte uppfattar det då så kan kaffebönor, alternativt nymalt kaffe, få ditt lukt/smaksinne att komma tillbaka. Skrivet i välmening.
Jadå, ingen fara, bara bra att få input! Och visst är vi olika, jag gillar inte heller höjder, ska prova kaffebönorMaria T skrev:Lök, hackad eller riven, har aldrig fått mig att gråta men vi är ju alla olika - jag blir väldigt lätt åksjuk/rörelsepåverkad och en del skrattar åt mig och säger "skärp dig". Det går ju inte. Jag har vänner som är höjdrädda - jag är inte, står gärna och klänger på ett räcke eller lutar mig mot ett stup - skulle aldrig nånsin säga "skärp dig" till dom.
Med det sagt, lök är kanske inte bästa grejen men kaffebönor används i parfymindustrin för att neutralisera annan doft, så även om du inte uppfattar det då så kan kaffebönor, alternativt nymalt kaffe, få ditt lukt/smaksinne att komma tillbaka. Skrivet i välmening.
Tänk om lukt & smak kunde komma tillbaka som en knäpp på fingrarna!
Snyggt men vore det inte ännu godare med Nachos och Gräddfil till? 🙂Maria T skrev:
Det skulle blivit lasagne, men ugnen pajade PRECIS när den ställdes in på värme!
Elementet till varmluftsfunktionen var påväg att bytas, dock gick grill-funktionen och standard värmeelement sönder, och dessutom tempgivaren (Electrolux-ugn, inbyggnad). Kanon!
Billigaste delarna verkar hamna på 2500-3000 kr med frakt, även om man söker utomlands. Sedan har den 8 år på nacken (inte mycket, men den har använts flitigt). Får se..
Elementet till varmluftsfunktionen var påväg att bytas, dock gick grill-funktionen och standard värmeelement sönder, och dessutom tempgivaren (Electrolux-ugn, inbyggnad). Kanon!
Billigaste delarna verkar hamna på 2500-3000 kr med frakt, även om man söker utomlands. Sedan har den 8 år på nacken (inte mycket, men den har använts flitigt). Får se..
Produkter som diskuteras i tråden