Storsockret
Stuvade makaroner och basturökt jokkmokkskorv (kall såklart) i stora lass. Köpte makaroner specifikt för detta men lyckades ändå köpa fel sort 😛

Tallrik med stuvade makaroner och skivor av basturökt korv, dekorerade med ketchup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Stuvade makaroner och basturökt jokkmokkskorv (kall såklart) i stora lass. Köpte makaroner specifikt för detta men lyckades ändå köpa fel sort 😛

[bild]
Längtar efter kall falukorv med bröblöta (hårt tunnbröd doppat i varm mjölk med en klick smör🥰)

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
4774
Påsen med Svenska LantChips, lättsaltade, visas på en mjuk yta med blommönster i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
4774
john68 john68 skrev:
Längtar efter kall falukorv med bröblöta (hårt tunnbröd doppat i varm mjölk med en klick smör🥰)
Wow vilken combo 😃. Själv älskar jag rå falukorv på knäckebröd med skivad rå lök och svartpeppar

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
K
Tallrik med kycklinggryta, potatis och morotsbitar. Grytan innehåller svamp och serveras med krämig sås.
Skapa konto
hittade en burk i frysen som det stod D.K på.. men vet inte vad jag har menat med det. Kunde identifiera kyckling, lök och svamp., möjligen om det var ngn krydda (dragon kanske) som jag inte kände. Det är lite si och så för mig, att känna både smak och doft efter covid. Blir så glad när jag känner smaken och doften på det jag äter..
En sak som jag saknar mest är doften av nybryggt kaffe på morgonen...Så uppskatta att ni känner smak och doft!!! 🥰

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]hittade en burk i frysen som det stod D.K på.. men vet inte vad jag har menat med det. Kunde identifiera kyckling, lök och svamp., möjligen om det var ngn krydda (dragon kanske) som jag inte kände. Det är lite si och så för mig, att känna både smak och doft efter covid. Blir så glad när jag känner smaken och doften på det jag äter..
En sak som jag saknar mest är doften av nybryggt kaffe på morgonen...Så uppskatta att ni känner smak och doft!!! 🥰
Jag hoppas att du får tillbaka doft och smaksinnet ♥️

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]hittade en burk i frysen som det stod D.K på.. men vet inte vad jag har menat med det. Kunde identifiera kyckling, lök och svamp., möjligen om det var ngn krydda (dragon kanske) som jag inte kände. Det är lite si och så för mig, att känna både smak och doft efter covid. Blir så glad när jag känner smaken och doften på det jag äter..
Den kommer tillbaka. Jag var helt utan doft och smak när jag fick covid. Men efter några veckor kom den tillbaka. Märkligt du blir smaklös nu, jag blev det innan vaccinet fanns.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den kommer tillbaka. Jag var helt utan doft och smak när jag fick covid. Men efter några veckor kom den tillbaka. Märkligt du blir smaklös nu, jag blev det innan vaccinet fanns.
Japp, kan bara bekräfta att AndersMalmgren var smaklös även innan vaccinet fanns🤔🫠😉🤣🤣🤣

• Haha
  • Wow
  • Ledsen
GladanS och 5 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Jag hoppas att du får tillbaka doft och smaksinnet ♥️
Det hoppas jag med, men jag var sjuk i juli -22.... man får äta på minnen, tänker jag 😀

K
Oh, jag var sjuk i juli -22..

K Kakelugnen566 skrev:
Oh, jag var sjuk i juli -22..
Och nu igen? Andra gången jag var sjukt av covid märkte jag ingen skillnad på smak och lukt alls. Edit: 20 menar du va. 22 var vaccinet ute

Redigerat:
Flygplansmåltid med bröd, smör, ost, vindruvor, ugnsbakat potatismos, gurksallad med sesamfrön och en flaska Beck's öl.
Skapa konto
Flygplansmåltid med ravioli i sås, bröd med smör, brödbit, potatissallad i skål och två dricksglas på en bricka.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Japp, kan bara bekräfta att AndersMalmgren var smaklös även innan vaccinet fanns🤔🫠😉🤣🤣🤣
Säger mannen som gillar soggy biscuits

K
Och nu igen? Andra gången jag var sjukt av covid märkte jag ingen skillnad på smak och lukt alls. Edit: 20 menar du va. 22 var vaccinet ute
Nej, jag har bara haft covid en gång och det var -22

K Kakelugnen566 skrev:
Nej, jag har bara haft covid en gång och det var -22
Ah otur, det var ju en del där innan vaccinet som fick permanent smakförändring eller bortfall. Men efter vaccinet är väl extremt ovanligt, otur 😢

Jag hade det redan 2020 var sjukt nervös det skulle bli permanent, men smaken kom tillbaka. Man nojja sig länge över om det var helt återställt "smakar vinet verkligen lika bra som innan" :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.