1 029 899 läst · 13 893 svar
1030k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 418 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 418 inlägg
Hörrududu, sist vi grillade blev jag beskylld för att ha "nearly killed it", jämfört med hur vi brukar ha, vi är rätt synkade när det kommer till grillgrad.Lill72 skrev:
-Hade du ingen koll?
-Jo, 4x2min, som vanligt....?
-Hmmm...
Det som skiljde då var att köttet blivit framtaget och skuret när jag vanligtvis brukar börja stimma om det och inte efter att salladen mm, är klar. 😇
😉
Men jag skulle tro att jag hade kunnat kortat grilltiden med 4x30s.
Dina köttbitar ser underbara ut. 😍🥩
Maki är rullar, nigiri bitarna med fyllning på och sashimi är väl bara fisk/annat vattenlevande utan ris öht.FredrikR skrev:
Föredrar också nigiri men gör det aldrig hemma, tycker rullarna är lättare
Renoverare
· Stockholm
· 18 418 inlägg
Blåfenad tonfisk (när det fanns att köpa) var enormt gott. Jag brukade laga en rätt med potatis brunsås och lingon. Jag får fortfarande kommentarer från folk om hur god den var, då de provar det som finns idag, som inte är samma sak. Det man köper i affär idag är inte alls samma sak och jag köper/lagar det aldrig.
Grilla tonfisk då?S sblixten skrev:Blåfenad tonfisk (när det fanns att köpa) var enormt gott. Jag brukade laga en rätt med potatis brunsås och lingon. Jag får fortfarande kommentarer från folk om hur god den var, då de provar det som finns idag, som inte är samma sak. Det man köper i affär idag är inte alls samma sak och jag köper/lagar det aldrig.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Det var en diskussion om san marzano tidigare i tråden och jag hade inte tänkt lägga mig i, men efter ett par öl innanför västen och två timmar i köket(lagar färdigrätter då de var slut i frysen) så känner jag mig modig
Någon sa att de var köttiga och smakrika, men det stämmer ej. De är produktiva, men duger inte till mycket. De är skräpet som enbart duger till pizzsås eller annan matlagning. Jaga har odlat över 50 olika sorter genom åren och har två plantor san marzano även i år, men det är varken för att det är köttiga eller smakrika, för där slår nog alla andra plantor jag har dem, men de är väldigt produktiva.
Edit: Och kanske jag odlar dem även för att kunna säga att pizzasåsen är gjord på san marzano ;-)
Någon sa att de var köttiga och smakrika, men det stämmer ej. De är produktiva, men duger inte till mycket. De är skräpet som enbart duger till pizzsås eller annan matlagning. Jaga har odlat över 50 olika sorter genom åren och har två plantor san marzano även i år, men det är varken för att det är köttiga eller smakrika, för där slår nog alla andra plantor jag har dem, men de är väldigt produktiva.
Edit: Och kanske jag odlar dem även för att kunna säga att pizzasåsen är gjord på san marzano ;-)
Redigerat: