1 012 104 läst · 13 734 svar
1012k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 397 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 397 inlägg
De jag brukar köpa heter nog "i buljong" när jag tänker efter, de är goda att steka (tycker jag).Snigla skrev:Är naturella torrbollar? (lät lite kul.. men jag vet inte vad det är.. och om det inte var nån "sås" så har jag aldrig sett dem.. och då i jämförelse.. är de ju "torra")
Eller är det de i buljong som ni kallar naturella?
(hummersås var min favorit när jag var yngre, när jag blev gammal.. fick jag dillier på dill.. haha)
Edit: hittade bild.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 397 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 397 inlägg
Verkar ju finnas mest runt Södertäljetrakten eller är det gammal info månne? Bor i söderförort mellan Farsta och Skogås, ser mkt god ut på deras bilder.Tokslut skrev:
Skulle nästan gjort katten sällskap.. gädda är gott ju.. var alltid ute och fiskade med morfar när jag var yngre och ibland fick man nån lagom stor gädda o ta med hem.. (de får ju inte vara för stora i storleken, då har de lite konstigare smak/konsistens).nino skrev:
Dock är det ingen fisk man ska äta mer än nån gång i månaden (ammande o gravida - ska inte äta den alls) .. om jag inte minns fel..
Den samlar på sig kvicksilver 😳
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Jag bor ju där, men eftersom de funnits ett tag så höftade jag till med Stockholm... 2021 fanns det i butiker mellan Södertälje och Nyköping enligt artikeln nedanMaria T skrev:
https://etidning.lt.se/p/lanstidningen-sodertalje/2021-12-05/r/3/5/389/474129
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 397 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 397 inlägg
På deras hemsida står det "Maria T skrev:
Vi har nu stängt Restaurangen på Skillebyholm
Välkomna till #vinhaket i gula villan uppe i Järna istället"
Det stället hittar jag inga öppettider för i sommar... www.vinhaket.se
Från Varmas fb sida
Logga in
Skapa konto
Jo nu var det en ju fisketävling där fisken skulle upp, inte sättas tillbaka som det oftast är.AndersMalmgren skrev:
Kan varit en en sjö där det skulle utplanteras ädelfisk för put and take, jag vet faktiskt inte
Tack för tips! 👍Tokslut skrev:
Jag vill bara nämna att jag inte på något sätt anser en Billys vara pizza, eller något närbesläktat. 😉
Det var behov av något varmt, och gärna flottigt, denna uppfyllda båda önskemålen. 😂
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Kocken sa att köket var stängt! 😉AndersMalmgren skrev:
Jag hade kunnat gå bananas i smågodispåsen men kollade igenom frysen.
Var slut på ork efter dagens cykeltur, höll på att flåsa ihjäl mig under första milen så nåt är inte som det borde.
Nu återställer jag vätskebalansen med en humlig... 😎
Var det här någon la ihop 2 Billys och körde i smörgåsgrillen, det såg gott utFredrikR skrev: