Maria T
Snigla Snigla skrev:
Är naturella torrbollar? (lät lite kul.. men jag vet inte vad det är.. och om det inte var nån "sås" så har jag aldrig sett dem.. och då i jämförelse.. är de ju "torra")

Eller är det de i buljong som ni kallar naturella? :thinking:

(hummersås var min favorit när jag var yngre, när jag blev gammal.. fick jag dillier på dill.. haha)
De jag brukar köpa heter nog "i buljong" när jag tänker efter, de är goda att steka (tycker jag).

Edit: hittade bild.

En burk med "Abba Fiskbullar i Buljong", ett svenskt märke för konserverad fiskprodukt.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Maria T
Tokslut Tokslut skrev:
jag beklagar ;) Vill man ha en fryspizza "redo" i frysen kan jag varmt rekommendera Varma Sveriges fryspizza (tyvärr har den väl inte kommit längre ut än Stockholm gissar jag på). Men den slår Mååånga färska pizzor, den är fantastisk!
Verkar ju finnas mest runt Södertäljetrakten eller är det gammal info månne? Bor i söderförort mellan Farsta och Skogås, ser mkt god ut på deras bilder.

nino nino skrev:
Fick 56kg gädda från några som varit på fisketävling, stod i nästan 2h vid huggkubben...
Hägg huvudet och fenan sen skulle ju skiten rensas och kokas åt katten, men det var ju mat ett tag 😄
Skulle nästan gjort katten sällskap.. gädda är gott ju.. var alltid ute och fiskade med morfar när jag var yngre och ibland fick man nån lagom stor gädda o ta med hem.. (de får ju inte vara för stora i storleken, då har de lite konstigare smak/konsistens).

Dock är det ingen fisk man ska äta mer än nån gång i månaden (ammande o gravida - ska inte äta den alls) .. om jag inte minns fel..

Den samlar på sig kvicksilver 😳

• Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fick 56kg gädda från några som varit på fisketävling, stod i nästan 2h vid huggkubben...
Hägg huvudet och fenan sen skulle ju skiten rensas och kokas åt katten, men det var ju mat ett tag 😄
Varför fånga dem om du inte gillar det?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför fånga dem om du inte gillar det?
Han fick den ju?

Snigla Snigla skrev:
Han fick den ju?
Missade den lilla detaljen. Men då kan man ju undra varför hans kompis inte kastade tillbaka dem

• Gilla
nino
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Verkar ju finnas mest runt Södertäljetrakten eller är det gammal info månne? Bor i söderförort mellan Farsta och Skogås, ser mkt god ut på deras bilder.
Jag bor ju där, men eftersom de funnits ett tag så höftade jag till med Stockholm... 2021 fanns det i butiker mellan Södertälje och Nyköping enligt artikeln nedan

https://etidning.lt.se/p/lanstidningen-sodertalje/2021-12-05/r/3/5/389/474129

Två män i ett kommersiellt kök med frysta pizzor på bakplåtar, tidningsrubrik om företags framgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pizza med getost, potatis, lök, grönkål på bakplåt med pizzaskärare och brun kartong.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Tokslut Tokslut skrev:
Jag bor ju där, men eftersom de funnits ett tag så höftade jag till med Stockholm... 2021 fanns det i butiker mellan Södertälje och Nyköping enligt artikeln nedan

[länk]

[bild]
Ska nog utflykta åt Järna-hållet om några veckor, ska försöka komma ihåg tipset!

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ska nog utflykta åt Järna-hållet om några veckor, ska försöka komma ihåg tipset!
På deras hemsida står det "
Vi har nu stängt Restaurangen på Skillebyholm
Välkomna till #vinhaket i gula villan uppe i Järna istället"

Det stället hittar jag inga öppettider för i sommar... www.vinhaket.se

Från Varmas fb sida
Måltider och dryck på trä- och keramikfat med en vinflaskor, i en restaurangmiljö.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Dagens lunch.. Fiskbullar med dillsås och färskpotatis

[bild]

Är det någon annan i världen som äter fiskbullar?
Känner mig lite ensam hehe (de flesta rynkar på näsan..)
Fiskbullar är väldigt gott men då måste man göra de själv.
Brukar använda Lax och torskfärs(ibland sej).

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Missade den lilla detaljen. Men då kan man ju undra varför hans kompis inte kastade tillbaka dem
Jo nu var det en ju fisketävling där fisken skulle upp, inte sättas tillbaka som det oftast är.
Kan varit en en sjö där det skulle utplanteras ädelfisk för put and take, jag vet faktiskt inte

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
jag beklagar ;) Vill man ha en fryspizza "redo" i frysen kan jag varmt rekommendera Varma Sveriges fryspizza (tyvärr har den väl inte kommit längre ut än Stockholm gissar jag på). Men den slår Mååånga färska pizzor, den är fantastisk!
Tack för tips! 👍
Jag vill bara nämna att jag inte på något sätt anser en Billys vara pizza, eller något närbesläktat. 😉
Det var behov av något varmt, och gärna flottigt, denna uppfyllda båda önskemålen. 😂

• Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tack för tips! 👍
Jag vill bara nämna att jag inte på något sätt anser en Billys vara pizza, eller något närbesläktat. 😉
Det var behov av något varmt, och gärna flottigt, denna uppfyllda båda önskemålen. 😂
Kunde ju beställt en tryffel mac n cheese?

• Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Kunde ju beställt en tryffel mac n cheese?
Kocken sa att köket var stängt! 😉
Jag hade kunnat gå bananas i smågodispåsen men kollade igenom frysen.
Var slut på ork efter dagens cykeltur, höll på att flåsa ihjäl mig under första milen så nåt är inte som det borde.
Nu återställer jag vätskebalansen med en humlig... 😎

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kocken sa att köket var stängt! 😉
Jag hade kunnat gå bananas i smågodispåsen men kollade igenom frysen.
Var slut på ork efter dagens cykeltur, höll på att flåsa ihjäl mig under första milen så nåt är inte som det borde.
Nu återställer jag vätskebalansen med en humlig... 😎
Var det här någon la ihop 2 Billys och körde i smörgåsgrillen, det såg gott ut

• Wow
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.