1 022 616 läst · 13 839 svar
1023k läst
13,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Nja, inte riktigt som jag gör iaf.FredrikR skrev:
Jag kör med tomater, sardeller, oliver, vitlök, lök, chili, kapris och (generöst med)vitt vin. Och en nypa socker som alltid
Blir gott som bara den!
Gjorde en chili con carne enligt HFs recept. Bra sting i den och då ska en lite röra med yoghurt och sriracha svalka?! Originalet hade tortillachips men jag fick tag på chili, så hettan la sig inte på en stund. Ingen bild på det men ”efterrätten” ville gärna vara med.
Korvkaka, vilket jag inte ätit på många år sedan barndomen.
Hittade på nätet att Erikssons Chark i Nossebro gör sådan. De hade tyvärr stängt när jag hade vägarna förbi, men hänvisade till Icabutiken i byn som hade.
Stekta skivor, kokt potatis, skirat smör och lingonsylt. Mums!
Passade på att köpa deras falukorv och kallrökta Nossewurst också som ska provas.
/Höghus
Hittade på nätet att Erikssons Chark i Nossebro gör sådan. De hade tyvärr stängt när jag hade vägarna förbi, men hänvisade till Icabutiken i byn som hade.
Passade på att köpa deras falukorv och kallrökta Nossewurst också som ska provas.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oklahoma burger försökte jag mig på, det slutade med fler ingredienser så jag misslyckades väl Iofs. var väl tanken att spä ut proteinet med massa lök för cirkus hundra år sedan under de hårda tiderna, så la jag på några skivor ost och en skiva tomat + dressing så drygade jag väl ut det ännu mer = win!?? Jaja, det vart ätbart iaf.
Högrevsfärs (fetthalt minst 22%) från Scan (Högrev, Bringa och Entrecôtekappa)
Väddö Cheddar
Hamburgerdressing (Hellmans, bostongurka och ketchup)
En skiva av kvisttomat
1/2 gullök alla ggr. på ~220g kött
smörstekta potato burger bun (Korvbrödsbagarn)
Redigerat:
Hualigen, korvkaka, är det som kallas pölsa också? Med lever i? Det är nog en av få grejer jag aldrig har lärt mig uppskatta.Höghus skrev:Korvkaka, vilket jag inte ätit på många år sedan barndomen.
/Höghus
[bild]
Men ta det inte som nån kritik, jag klarar inte ens av leverpastej!
Redigerat: