T TowaTei skrev:
Ah, en Carbonara menar du!
Nja mera en äggstanning med bacon

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nja mera en äggstanning med bacon
Sant i en carbonara ska det ju vara kassler

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Jonobe och 7 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Sant i en carbonara ska det ju vara kassler
Nej, nej, nej! Pancetta.

E Edlunn skrev:
Nej, nej, nej! Pancetta.
Nej, nej,. Guanciale

Tecknad figur som inte förstår skämtet; texten "The Joke" flyger över huvudet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Minns jag rätt, bacon, svarta oliver, kapris mm?
Förstod aldrig storheten som yngre men minns att föräldrarna åt med god aptit. :)
Nja, inte riktigt som jag gör iaf.
Jag kör med tomater, sardeller, oliver, vitlök, lök, chili, kapris och (generöst med)vitt vin. Och en nypa socker som alltid :)
Blir gott som bara den!

• Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Gjorde en chili con carne enligt HFs recept. Bra sting i den och då ska en lite röra med yoghurt och sriracha svalka?! Originalet hade tortillachips men jag fick tag på chili, så hettan la sig inte på en stund. Ingen bild på det men ”efterrätten” ville gärna vara med.

• Glas med dryck på fönsterbräda, träd och solnedgången speglar sig i fönstret, lugnt inomhusperspektiv.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Pytt på stekbordet (y)
Frukost på stekhäll: spegelägg och stekt potatis med skinka.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tokslut och 11 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Pytt på stekbordet (y)
[bild]
Ahh, Pytt i all form är så jäkla gott! Med stekt ägg och inlagda rödbetor :)

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
En tallrik med kyckling i sås, grönsaksbulgur och ett skivat bröd.
Skapa konto

Kyckling, bulgursallad.. sås på lite utspädd/smält färskost med vitlök och örter.. plus vitlöksbröd (både bröd med vitlök i och vitlökssmör på)

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Sista biten av årets första rabarberpaj. Nånstans där under såsen är den, man kan skymta den. För alla vet att vaniljsåsen är själva grejen med paj.

En vit skål med krämig vaniljyoghurt och en sked, på ett brunt träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Belgisk våffla med en klick grädde o egna "rårörda" hallon (mosade)

Våffla med röda bär och grädde på en blå tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 9 till
  • Laddar…
Korvkaka, vilket jag inte ätit på många år sedan barndomen.
Hittade på nätet att Erikssons Chark i Nossebro gör sådan. De hade tyvärr stängt när jag hade vägarna förbi, men hänvisade till Icabutiken i byn som hade.
Stekta skivor, kokt potatis, skirat smör och lingonsylt. Mums!
Passade på att köpa deras falukorv och kallrökta Nossewurst också som ska provas.

/Höghus

Två skivor blodpudding, potatis, lingonsylt på ett vitt fat. Enkel svensk maträtt, traditionell.
Skapa konto

Korvkaka förpackning och skivor på skärbräda, datum och näringsinformation synlig. Swedish meat product.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
AJFCJaXLPps1YcjHAWOU2zI-LvabaCxImb0gmVlw3zYUsRk_F4X_kCWsuKAyE1-HZzdKDwfJsiSDnsdC17Y_HIxQ9qkNZYh827HE4Mf5W10AtL65T0nHNTqtoednCAcA1l2rJQ6cDIL2DkyUnC8zeaJVgs2dwJ3PJ-ohvEI-0tjN3IjrE-MUFV9W2L59o-_qw490eVTZThvoJUqW4sAvmjrygTlcD6PFbuoqoRJUd6oQGIgIBeg_0dOH2FKI3ZoXlzF-7xsIBEq_K9FoZnAbY-thICWcdvlde-v4eMxNhmqwD5m0cNoWWcYe3_4j9ETDfIqUXPYY-Nwv4ggLVo5Rnkqccemi-yTuHh9xupZwcULXpL0DalB7r6uffpgoobMfPP6DaSR5-c0kjj7-ly86Sruzpdsc5Cpr4d-ilMjaxJiBfyqQiiLSvzCrFijs3PndidiisgqIXfm2xzww6WOIiDb9zp2A_Brr04xe579Gegw0GlC7tsAzL0cXRevr1wAXWNC9J9uBMM1bx9RGftS-4mOuyZJRUIfaoBhisPw4cKVRqXum1RMA9s2PeOb3Ql6309YXCtsvmeqmMdBGZJUZiQJj2jWyoZ-BiJjlcOGjCAxCy4xDls2kDPiM-fucz_mhph9VwFcYCLW9NJ_MTkvsy8I48puGptA-eR4qZd6RMzPt-RYfB1c0-zj9SjUEJ_ryeze62x41-nDFA83j3kNjtLO3_-laUR2Sl68sBZgLDZU8qEzhvKAzbpJ1rGoMIRCyeNRPTAzcG2wlzQ_Oe7GKDOVOBXqmLRMZS6JWMaMDxBAljQNQNPEoOgoczgDpKabKG1-xYV0Q3ZwRmADr9oQXG8DBFw8eolBeujX8Rr9TAb0DSUhFHt_tTC3ESNlr-wAe2IXX5X_qRU6X8V-DmOUbN2UNcq_yy4tUT9EgeDHgmVN51cm6ZTqWRicQNXSiOvGR85mJmiOqqXXKHLT-3XSTP948GKV8cm9Gr4jGS8Y=w1250-h938-s-no
AJFCJaVfd_Y4JXYWMtzWKPrIBsW2-iHwQINHUhRmDarpDtJHMubapsRpvGulj396BcQxzKJWAtbd3N2tKf8wLtO5AFNeaLn0BfhXyom5qoMEFezoNHX6vbDwl2V_ccHIpfygbvAFPqac-pJCG-0Dn2ZotwdLhkKsVUnSgoM6LjQqZQrJhronEkrImwawYalhyAo5c1yw2-SZw00O6bd9GijigE0dj40ZSds9qXRD2vCsqlFB_VL7Hz21aQCF6cM17wl5-kOQTVKg31InqO7az9w5Yi7bwq1Sg3DA9Ubz4X7yw-yDsWmyu8UgSQIiIomHNesZyfxri8KQ838vOeUzpfa7t4xa1mejJ5CmW-VHvka4f091nScxBScn0j9tV2kW37w2QJ71eJFTcjCDpeqbvqRfdBniiR63lU0mREi4Q6EN-r9cgglujKErDebR1ww_jGQ1CU0H0E8M-Lwy2_BjryBIJpcGYPrfsoYdbX7_y_M-JATjr8aM8HElTRAAQR1JQ2a1Uhy8VdBtTVMVmJqrcA_B3r66q8C7Usq1SAS_RJH0qe0Hn8M_BDENn51X6hkk0ojqSF7cEplmiaf6e4xciLGH_8wHN9eAImuIPmiCGc5V41Zo1qb3LCc_wNZSA_Ue5h2PE0GovS_f0PxhndkP14IREc1XkqxyBXU0QR78wpjJJ1KoBnDZ_xQsk8KbvhLnuKb962KhVe0iVzJYpySa-oF5d4HMRM4rdv20gvSEqWRwcGsVn6UBY9CelfAyaE2EvYtmQJ3rgo9mYs86Z2rFeRIllkNxDZ5IEvrdKBH2mbI-hC49Eezm4dWcwZzoG0r0somUz2_CfGdsvLzXLzKMSsTyCFsm-ZWuIG3DkToJ9EKvg5YvyHpTHU-GuopceDv5zcObpyitStTWOAj3Xbwna8pPqmHfa00M3ZD8PzaNka5UrJ7JQJP_wqfTnMYMFFgtqAb0hWUn7DIMrXcXCaF1z4a6nbTTJ3xaIRmya-M=w1250-h938-s-no
Oklahoma burger försökte jag mig på, det slutade med fler ingredienser så jag misslyckades väl :thinking: Iofs. var väl tanken att spä ut proteinet med massa lök för cirkus hundra år sedan under de hårda tiderna, så la jag på några skivor ost och en skiva tomat + dressing så drygade jag väl ut det ännu mer = win!?? Jaja, det vart ätbart iaf. :)

Högrevsfärs (fetthalt minst 22%) från Scan (Högrev, Bringa och Entrecôtekappa)
Väddö Cheddar
Hamburgerdressing (Hellmans, bostongurka och ketchup)
En skiva av kvisttomat
1/2 gullök alla ggr. på ~220g kött
smörstekta potato burger bun (Korvbrödsbagarn)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 7 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Korvkaka, vilket jag inte ätit på många år sedan barndomen.
Hittade på nätet att Erikssons Chark i Nossebro gör sådan. De hade tyvärr stängt när jag hade vägarna förbi, men hänvisade till Icabutiken i byn som hade.
Stekta skivor, kokt potatis, skirat smör och lingonsylt. Mums!
Passade på att köpa deras falukorv och kallrökta Nossewurst också som ska provas.

/Höghus

[bild]
Hualigen, korvkaka, är det som kallas pölsa också? Med lever i? Det är nog en av få grejer jag aldrig har lärt mig uppskatta. :)
Men ta det inte som nån kritik, jag klarar inte ens av leverpastej!

Redigerat:
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.