Alfredo Alfredo skrev:
Men har du då någon bättre källa som du rekommenderar om man vill veta om kottar är lämpligt att grilla med?
Nej, men följer man deras rekommendationer så förstör man köttet så¨mycket vet jag. Man måste alltid backa upp info från dem med andra källor

C
Vem fan grillar med kottar??
Verkar värdelöst...

C cpalm skrev:
Vem fan grillar med kottar?? Verkar värdelöst...
Förslaget dök upp i #7652, därav diskussionen.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag tror ingen grillar med enbart kottar men nog har jag slängt på lite kottar ibland om man är ute och vill hålla liv i glöden. De glöder fint de också.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Ugnsbakad falukorv formad i ring, toppad med ost, tomat och lök, kryddad. Ljus text nertill beskriver innehållet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Provade caesarsallad ffg. Fanns dressing kvar från en grillkväll. Kyckling, bacon, romansallad (bokblad?) cocktail-tomater och nybakad baguette istället för krutonger.

• Caesarsallad med bacon, krutonger, körsbärstomater på vit tallrik, kryddkvarnar och mortel i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
S Stefan1972 skrev:
Jag tror ingen grillar med enbart kottar men nog har jag slängt på lite kottar ibland om man är ute och vill hålla liv i glöden. De glöder fint de också.
Grillar med 100% kottar i grillen. Jag låter dem givetvis brinna klart först så att det inte är några lågor utan bara glödbädd när jag lägger på köttet/korven.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Provade caesarsallad ffg. Fanns dressing kvar från en grillkväll. Kyckling, bacon, romansallad (bokblad?) cocktail-tomater och nybakad baguette istället för krutonger.
Testa och kasta brödet i stekpannan med en skvätt olja och örtkryddor.
Express Krut-Ånger :cool:(y)

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Testa och kasta brödet i stekpannan med en skvätt olja och örtkryddor.
Express Krut-Ånger :cool:(y)
Jag gjorde krutonger i dag. 4 minuter i airfryern, blev riktigt goda och inte hårda som skorpor.
Får vända runt som i lite olivolja, vitlök och örtkrydda nästa gång.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T
GoC GoC skrev:
Jag gjorde krutonger i dag. 4 minuter i airfryern, blev riktigt goda och inte hårda som skorpor.
Får vända runt som i lite olivolja, vitlök och örtkrydda nästa gång.
Låter som ett toppentips, ska testas å det snaraste!

Idag fick det bli spätta

En tallrik med schnitzel, kokt potatis, gräddsås, sallad och stekt grön paprika. Bestick på sidan.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
galento
P Pappa1986 skrev:
Idag fick det bli spätta

[bild]
Helt klart en av favoriterna (y)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Lite ostron och toast Skagen till lunch

Utomhusmåltid med räkröra, rostat bröd, citron, skumpa, vattenglas, under solig himmel.
Skapa konto

• Gilla
john.h och 5 till
  • Laddar…
Här blev det ägg bacon keso grädde ost, blandat till typ pannkaka och en bit oxfile till

• Gilla
  • Wow
Snigla och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Här blev det ägg bacon keso grädde ost, blandat till typ pannkaka och en bit oxfile till
Ah, en Carbonara menar du!

• Haha
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
AXS och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.