Höghus Höghus skrev:
Jag antar att du menar tärna lever?
Lever är skumt att värma, iaf i micro, den nästan exploderar. Man får köra på låg effekt.

/Höghus
Absolut!

Sniglar till lunch är aldrig fel. Förutom om man ska hångla efteråt

Uteservering, vin, vatten, maträtt i gjutjärnspanna, bröd, stadsmiljö, blommor, cykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Verkar vara knutet till västkusten/Västergötland. Eventuellt även Småland.
Det var nog billig husmanskost med mycket kalorier och protein.

/Höghus
Korvkaka fick vi skolan, i Värmland, på tidigt 70-tal. Så det fanns på fler ställe
Grå sörja med russin i.

GoC GoC skrev:
Korvkaka fick vi skolan, i Värmland, på tidigt 70-tal. Så det fanns på fler ställe
Grå sörja med russin i.
Russin ska det vara i! Saknade det faktiskt i den jag hittade.

/Höghus

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sniglar till lunch är aldrig fel. Förutom om man ska hångla efteråt

[bild]
Vilken tur att man har den proffesionen man har, så att risken inte infinner sig att man skulle bli bjuden på snigellunch av herr Malmgren med tanke på det ”obligatoriska?” hångleriet:rolleyes:;)
Annars så har jag aldrig provat sniglar, även om vi har fullt med dessa vinbärssnäckor i trädgården.

Noramasen Noramasen skrev:
Vilken tur att man har den proffesionen man har, så att risken inte infinner sig att man skulle bli bjuden på snigellunch av herr Malmgren med tanke på det ”obligatoriska?” hångleriet:rolleyes:;)
Annars så har jag aldrig provat sniglar, även om vi har fullt med dessa vinbärssnäckor i trädgården.
Jag blev uppväxt på sniglar när vi gick till Cattelin på helgen på 80-talet. Det var Cattelin, operakällaren och Grand som fanns och välja på mer eller mindre :)

Jag blev uppväxt på sniglar när vi gick till Cattelin på helgen på 80-talet. Det var Cattelin, operakällaren och Grand som fanns och välja på mer eller mindre :)
Jag är nog lite för kräsmagad för att prova på, men med rätt tillbehör och kanske med tanke på miljön så kan jag tro att det går ner ändå.

Noramasen Noramasen skrev:
Jag är nog lite för kräsmagad för att prova på, men med rätt tillbehör och kanske med tanke på miljön så kan jag tro att det går ner ändå.
Jag är sjukt kräsen. Det är gott, men det är ju tillbehören som grejen.

• Gilla
mojjen och 1 till
  • Laddar…
Jag blev uppväxt på sniglar
Plötsligt förstår jag ett och annat! (y);):surprised:

• Haha
  • Gilla
richardtenggren och 4 till
  • Laddar…
Apropå konsistenser o sniglar typ..
Alltså..

Ostron, finns det nå läskigare eg.. vi brukade vara på en fiskauktion ibland och en gång fick vi köpa en bunt ostron ruskigt billigt.. det var ett utmärkt tillfälle för mig att prova..

Maken hade ätit det flera ggr redan..

Jag ville verkligen prova! Jag satt med det där Ostronet framför mig.. tittade.. petade.. luktade.. tittade igen.. provade peta med tungan..

.. efter 33 minuter fick jag anse mig vara besegrad av Ostronet! Inte fasiken kunde jag få in det i munnen och svälja..:sick::(:seenoevil:

MEN JAG FÖRSÖKTE!

OBS - Jag lyckades dock äta två ( !) ) när jag fick det gratinerat på en michelinrestaurang (som delrätt av en 7-rätters) - och gratinerade.. det var nog för mig! (y)

Alfredo Alfredo skrev:
Plötsligt förstår jag ett och annat! (y);):surprised:
Sniglar, ostron och anklever min vän.

Snigla Snigla skrev:
Apropå konsistenser o sniglar typ..
Alltså..

Ostron, finns det nå läskigare eg.. vi brukade vara på en fiskauktion ibland och en gång fick vi köpa en bunt ostron ruskigt billigt.. det var ett utmärkt tillfälle för mig att prova..

Maken hade ätit det flera ggr redan..

Jag ville verkligen prova! Jag satt med det där Ostronet framför mig.. tittade.. petade.. luktade.. tittade igen.. provade peta med tungan..

.. efter 33 minuter fick jag anse mig vara besegrad av Ostronet! Inte fasiken kunde jag få in det i munnen och svälja..:sick::(:seenoevil:

MEN JAG FÖRSÖKTE!

OBS - Jag lyckades dock äta två ( !) ) när jag fick det gratinerat på en michelinrestaurang (som delrätt av en 7-rätters) - och gratinerade.. det var nog för mig! (y)
Gratinerat är att förstöra det. Jag har själv ätit det på olika ställen, tex Eksted (1 stjärna). Inte alls samma grej som äta det enbart med en skvätt citron. Så sjukt gott!

Gratinerat är att förstöra det. Jag har själv ätit det på olika ställen, tex Eksted (1 stjärna). Inte alls samma grej som äta det enbart med en skvätt citron. Så sjukt gott!
Jag är väldigt känslig för konsistenser.. och ostron verkar vara av den slemmigare sorten..

Även som gratinerad rör det sig sju *rys*..

Nån gång KANSKE jag kommer så långt att jag lyckas med ett "rent ostron" men det är lite tveksamt. Jag är väldigt stolt över att jag iaf kan säga att jag provat (oavsett om det nu var gratinerat..) :)

Sniglar, ostron och anklever min vän.
Grodlår? (det har jag aldrig provat)

Snigla Snigla skrev:
Grodlår? (det har jag aldrig provat)
Det äter jag inte lika ofta. Men det är helt okej. Typ som krokodil om du ätit det

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.