Fario Fario skrev:
Det blev en sådan dag. Dottern som skulle laga mat hade bestämt sig för att åka skridskor med scouterna och sedan övernatta. Så det blev till att slänga ihop en tonfiskröra på bröd. Knäckebröd och bananbröd som en annan av sportlovsdöttrarna hade bakat innan jag kom hem.

[bild] [bild]
Oj vilka fina bröd! De såg ju väldigt goda ut!

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag gillar Schysst Käk´s kebabsås. Ovanligt bra för att vara en färdigprodukt.
Jag gillar även deras Kebabkött, jäkligt bra tycker jag.
Håller med, bra sås!
Järvsö kebab har fryst kött som är riktigt bra också. (y)

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Spätzle med bacon, stekt lök, gröna ärter och ost.
[bild]
Ja! Imorgon åker spätzlepressen fram! Inte använt på år och dar. Och då överdriver jag inte. Tack för inspirationen!

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag gillar Schysst Käk´s kebabsås. Ovanligt bra för att vara en färdigprodukt.
Jag gillar även deras Kebabkött, jäkligt bra tycker jag.
Ja den är bra. Man undrar ju varför. Den verkar ju mer vara gjord som en majonäs med rapsolja, ägg osv. Ingen Fanta ens..

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ja den är bra. Man undrar ju varför. Den verkar ju mer vara gjord som en majonäs med rapsolja, ägg osv. Ingen Fanta ens..
Dom tillsätter säkert ananas-spad istället, som finns med i andra recept. ;)(y)

Såserna på många pizzerior häromkring påminner om Schysst Käks variant. :love:

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
T
Regnbåge med (mycket) vitvinssås samt en klick pepparrotscreme. Grillad lax med dillsås, kokt potatis, morot, rå gurka och tomatsallad på en mörk tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
En ryggbiff till mig, en hamburgare (som inte ville vara med på bild) till frugan. En god öl. Fredag helt enkelt.

• En måltid med biff, pommes frites och sallad, öl och tända ljus på ett bord.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Planen är alltid en härlig fredagsmiddag, men efter jobbveckan kraschar jag alltid så fort jag kommer innanför dörren. Tog mig ändå samman idag och rörde ihop en spätzlesmet och gjorde en köttfärsgulash till då ingen orkat ta hand om köttfärsen i veckan. Trots att jag inte hade i allt vatten enligt receptet så blev smeten alldeles för lös. Det finns förbättringspotential där. Men var ändå nöjd. Bra rester att ta med i termosen i skogen i veckan. Gryta med pressad potatis, möjligen för potatismos. Ljusa, oregelbundna former. Enkel, hemlagad måltid.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
En ryggbiff till mig, en hamburgare (som inte ville vara med på bild) till frugan. En god öl. Fredag helt enkelt.
Vad har du för fruga som föredrar Hamburgare framför Ryggbiff??? :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
En bra en skulle jag tro :D
En bra burgare kan vara lika bra eller bättre än en biff, men det beror ju på biffen och vad man är sugen på

• Gilla
  • Älska
fgo och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
En bra en skulle jag tro :D
En bra burgare kan vara lika bra eller bättre än en biff, men det beror ju på biffen och vad man är sugen på
Nää, en burgare är väl trots allt bara en burgare....En ryggbiff däremot! Då snackar vi! :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En biff med örtsmör, ugnstekt potatis, grillad tomat, rödvin i förgrunden, och en vinflaska.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hon väntar på en ny krona
Men hon hade valt burgaren ändå, tror jag. Känslig för stekningen och jag har inte bästa handlaget - än.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Hon väntar på en ny krona
Men hon hade valt burgaren ändå, tror jag. Känslig för stekningen och jag har inte bästa handlaget - än.
Ja, mitt inlägg var ju lite med glimten i ögat, men ändå måste jag ju säga att en ryggbiff slår en hamburgare alltid :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag tar hellre tex wagyuburgaren på Erth än ica-maxi-ryggbiffen. Varje dag i veckan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.