1 007 781 läst · 13 643 svar
1008k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Ahhhh, jag var på en lunchrestaurang häromveckan där det förutom dagens kött, fisk och vegetariskt fanns en dagens pizza också.Thomas59 skrev:
Och han sa något om bredbar salami och jag tyckte det lät alltför mysko så jag tog en annan rätt.
Men det var kanske det där de hade på pizzan då, ja nu sitter jag här och ångrar mitt val lite.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 259 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 259 inlägg
Ja, det var troligen nduja. Det är som sagt en bredbar salami. Låter kanske lite mysko men är väldigt gott, så testa nästa gång.Mikael_L skrev:Ahhhh, jag var på en lunchrestaurang häromveckan där det förutom dagens kött, fisk och vegetariskt fanns en dagens pizza också.
Och han sa något om bredbar salami och jag tyckte det lät alltför mysko så jag tog en annan rätt.
Men det var kanske det där de hade på pizzan då, ja nu sitter jag här och ångrar mitt val lite.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 259 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 259 inlägg
Har ingen koll på pizzagrupperna på FB, men det kan jag tänka mig.FredrikR skrev:
Egentligen är det väl inte helt renlärigt med nduja på napolitanska pizzor, som vanligtvis bara har ett fåtal enkla ingredienser. Godast så, men givetvis ok om man känner för det. Som jag då gjorde.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 119 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg