1 005 382 läst · 13 625 svar
1005k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Ungefär så Köttet blir oerhört mört och smakrikt i takt med att fettet sakta smälter in. Det fettet som blir kvar kan till och med jag och min sambo, som i vanliga fall har svårt med för mycket sådant gladeligen sleva i oss. Nu körde jag färdigrimmat sidfläsk i bit och lade på endast ett lagerblad och ett par timjankvistar. Enkelt och gott! Passar bra när man går hemma en hel dag(eller natt) och kräver endast en liten koll var 30-60min så värmen inte blir för hög, eller för låg.Blodsoppen skrev:
Ahhh, det låter gott det där! Måste testassamlarpådetmesta skrev:Ungefär så Köttet blir oerhört mört och smakrikt i takt med att fettet sakta smälter in. Det fettet som blir kvar kan till och med jag och min sambo, som i vanliga fall har svårt med för mycket sådant gladeligen sleva i oss. Nu körde jag färdigrimmat sidfläsk i bit och lade på endast ett lagerblad och ett par timjankvistar. Enkelt och gott! Passar bra när man går hemma en hel dag(eller natt) och kräver endast en liten koll var 30-60min så värmen inte blir för hög, eller för låg.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 375 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 375 inlägg
Det är lite trixigt men har man lite tid att göra i förväg så är det perfekt att bjuda på.Maria T skrev:
Fyllningen är stekt purjolök, vitlök och sedan strimlad Kassler. I en bunke med creme fraiche, chilisås, salt, peppar och Riven ost.
Själva sufflén eller pannkaksrullen kör jag efter detta receptet
Men tar bara 3 Ägg
https://recept.se/recept/pannkaksrulle-med-ost-och-skinka
Åh, grillade pilgrimsmusslor... Första gången jag åt det var i Norge, jag var där på ett par veckors dykresa. De har andra regler i Norge så man får fånga både fisk och skaldjur under vattnet när man dyker så det blev egenfångad mat i stort sett varje dag. Ett par gånger i veckan blev det chilimarinerade pilgrimsmusslor direkt från grillen nere vid fjorden, med fjälltopparna runt om och en kall öl i handen. Fy satans vilket livsnjuteri!H husdrommaren skrev:
(Provade på restaurang nån gång efter det, de smakade mest segt gummi )