Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Har aldrig grillat fläsk så, men måste testa. Gissar att det blir lite åt helgrillad gris hållet.
Ungefär så :D Köttet blir oerhört mört och smakrikt i takt med att fettet sakta smälter in. Det fettet som blir kvar kan till och med jag och min sambo, som i vanliga fall har svårt med för mycket sådant gladeligen sleva i oss. Nu körde jag färdigrimmat sidfläsk i bit och lade på endast ett lagerblad och ett par timjankvistar. Enkelt och gott! Passar bra när man går hemma en hel dag(eller natt) och kräver endast en liten koll var 30-60min så värmen inte blir för hög, eller för låg. :cool:

• Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Ungefär så :D Köttet blir oerhört mört och smakrikt i takt med att fettet sakta smälter in. Det fettet som blir kvar kan till och med jag och min sambo, som i vanliga fall har svårt med för mycket sådant gladeligen sleva i oss. Nu körde jag färdigrimmat sidfläsk i bit och lade på endast ett lagerblad och ett par timjankvistar. Enkelt och gott! Passar bra när man går hemma en hel dag(eller natt) och kräver endast en liten koll var 30-60min så värmen inte blir för hög, eller för låg. :cool:
Ahhh, det låter gott det där! Måste testas :)

Ja det blir sjukt gott, går att fuska och köra rimmat i ugnen på 70-100 grader över natten

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
nino nino skrev:
Ja det blir sjukt gott, går att fuska och köra rimmat i ugnen på 70-100 grader över natten
Bra ide, Tack

• Gilla
nino
  • Laddar…
Idag fick det bli Lax.
En tallrik med lax, potatis, sallad och sås serverad på ett vitt mönstrat fat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Idag körde vi sufflerulle och club sandwich
Club sandwich med sufflerad omelett och räkröra, serverat med grönsallad på en vit tallrik.
Skapa konto
Club sandwich med skinka, ost och sallad på vitt tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Maria T
P Pappa1986 skrev:
Idag körde vi sufflerulle och club sandwich
[bild] [bild]
Ser gott och lätt ut, alltså inte lätt som i enkelt, men som lätt sommarmat. Fast vete sjutton om sufflé är lätt, har aldrig testat bara läst om att det ska vara lite trixigt. Vad var fyllningen i rullen?

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ser gott och lätt ut, alltså inte lätt som i enkelt, men som lätt sommarmat. Fast vete sjutton om sufflé är lätt, har aldrig testat bara läst om att det ska vara lite trixigt. Vad var fyllningen i rullen?
Det är lite trixigt men har man lite tid att göra i förväg så är det perfekt att bjuda på.

Fyllningen är stekt purjolök, vitlök och sedan strimlad Kassler. I en bunke med creme fraiche, chilisås, salt, peppar och Riven ost.

Själva sufflén eller pannkaksrullen kör jag efter detta receptet
Men tar bara 3 Ägg
https://recept.se/recept/pannkaksrulle-med-ost-och-skinka

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
H
Dagens middags tema blev ” åh det här ser gott ut”
Blandad grilltallrik med pilgrimsmusslor, lite primörer från odlingen, några örter som såg fina ut och varför inte slänga in en grillkorv i alltsammans. :rofl:
Grilltallrik med pilgrimsmusslor, grillkorv, majskolv och primörer på ett bord med ett glas vin och en tallrik med sås.
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Igår kväll blev det lasagne
En ugnsform med lasagne på ett träbord, omgiven av ett ölglas, en ölburk och ett tomt tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
nino och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Igår kväll blev det lasagne
[bild]
Åhh, Lasagne! En av mina favoriter! Är så gott.

Blodsoppen
I kväll kommer det att serveras luffarbiff, hemmapiskad bea, nya potatisar och sauterad grönkål. Rå biff på röd skärbräda med färska örter, förberedelse för luffarbiff.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dilemma och 5 till
  • Laddar…
Kladdkaka till kaffet.
En bit kladdkaka med grädde på ett vitt fat med bakgrund av en hel kladdkaka och en kaffekanna.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
I kväll kommer det att serveras luffarbiff, hemmapiskad bea, nya potatisar och sauterad grönkål.[bild]
Resultatet blev såhär. Mycket gott, men jag är usel på uppläggningar;) Tallrik med skivad stek, potatis, grönkål och bearnaisesås på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
nino och 7 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Dagens middags tema blev ” åh det här ser gott ut”
Blandad grilltallrik med pilgrimsmusslor, lite primörer från odlingen, några örter som såg fina ut och varför inte slänga in en grillkorv i alltsammans. :rofl:
[bild]
Åh, grillade pilgrimsmusslor... Första gången jag åt det var i Norge, jag var där på ett par veckors dykresa. De har andra regler i Norge så man får fånga både fisk och skaldjur under vattnet när man dyker så det blev egenfångad mat i stort sett varje dag. Ett par gånger i veckan blev det chilimarinerade pilgrimsmusslor direkt från grillen nere vid fjorden, med fjälltopparna runt om och en kall öl i handen. Fy satans vilket livsnjuteri! :love:

(Provade på restaurang nån gång efter det, de smakade mest segt gummi :cry: )

• Gilla
  • Älska
nino och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.