1 042 328 läst · 14 021 svar
1042k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
En av döttrarna skulle göra morotssoppa idag. Men när jag kom hem luktade det ”fel”.
Det visade sig att hon ändrat sig för hon hade aldrig gjort ugnspannkaka med fläsk och ville prova. Smakade toppen med två sorters sylt. Sallad först.
Det visade sig att hon ändrat sig för hon hade aldrig gjort ugnspannkaka med fläsk och ville prova. Smakade toppen med två sorters sylt. Sallad först.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
riktigt enkelt.
smör, salt, vetemjöl,vatten.
blanda till en deg..
Ta olja om man inte tål eller har smör.
knåda rejält och vattna på samt mjöla tills degen är slät och mjuk..
kavla ut och lägg över en springform..
(passa så den inte löper iväg)
ägg, vatten, salt, svartpeppar, vitpeppar.
kokt skinka, mozzarella, spenat.
blanda runt och ös sedan i formen efter att degen varit i ugnen och fått lite färg.
avsluta med lite riven ost på toppen..
blanda till en deg..
blanda runt och ös sedan i formen efter att degen varit i ugnen och fått lite färg.
Låter gott men vatten i smeten? Tänker creme fraiche så den blir riktigt krämig och goMaskintok skrev:riktigt enkelt.
blanda till en deg..
använder alltid creme fraiche när jag gör paj. Har aldrig upplevt sörja i botten. Men i vilket fall som helst ser den jäkligt god ut :=)Maskintok skrev:
smaksätter rätt aggressivt med vinäger och bra dijon för att bryta smaken av oljan. Eldorados rapsolja har knappt någon egensmak och funkar därför perfa till majonnäs, brukar droppa i lite bättre olivolja i slutet också, någon tesked eller två hjälper. Salt, dijon och god vinägerT Turbo_Tail skrev:Jo, visst det är superenkelt. Men hur smaksätter ni majonnäsen och vilken olja använder ni?
Vilken olja jag än använder så smaker det bara - just det - olja. Jag har slutat laga själv och använder alltid Hellmann's på glasburk. Vill jag ha vitlöksmajjonäs, pressar jag bara ner några vitlöksklyftor, samma sak med chilimajonäs - i med lite chilipaste å vips har man en elegant chilimajonäs.
bland det godaste jag gjort är att lägga en chipotlechili i vinägern till majonnäsen, och hacka ner frukten i också. Älskar den rökiga tonen till majjo.
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg