1 056 194 läst · 14 151 svar
1056k läst
14,2k svar
Vad blir det för mat?
Fredag. Man är lite nöjd och ser fram emot att kanske dra en fluga efter en havsöring i helgen.
Men först mat och i kväll blir det en paj med spenat, chèvre, några ägg och ost nedvispad i lite grädde med dijon och en nysning chili. Och salt. Och hackade Oliver. Och rödvin från Italien till min vackra fru. Själv dricker jag kanske en NA-öl men troligare en rejäl grabbanäve med Pepsi-Max.
Men först mat och i kväll blir det en paj med spenat, chèvre, några ägg och ost nedvispad i lite grädde med dijon och en nysning chili. Och salt. Och hackade Oliver. Och rödvin från Italien till min vackra fru. Själv dricker jag kanske en NA-öl men troligare en rejäl grabbanäve med Pepsi-Max.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
En öl för sprutnarkomaner alltså?Fario skrev:Fredag. Man är lite nöjd och ser fram emot att kanske dra en fluga efter en havsöring i helgen.
[bild]
(En kollega skrev igår på Teams att han behövde lämna för ett NA-möte, det fick mig att fnissa även om jag förstod att han skulle ha möte med NordAmerika )
Förra gången jag gjorde pizza blev det lite deg över, så den fick gå i frysen. Det gick dock utmärkt att tina den i kylen och få till en hyfsad pizza ändå, dock blev inte kanterna lika fluffiga som med färsk deg. Gott var det i alla fall
Skriver man ”alkoholfri öl” så låter det som något blaskigt och trist surrogat som man tvingar i sig.
”NA-öl (Non Alcoholic)” låter mer som något importerat hipstermärke med tokig etikett som smakar lika gott som det gör…
”NA-öl (Non Alcoholic)” låter mer som något importerat hipstermärke med tokig etikett som smakar lika gott som det gör…
Ikväll blev det grillat.
Grillspett, potatissallad, grillad champinjon och rödlöksröra och grillat bröd.
Allt hemlagat.
Tog en fantastisk bild men den försvann. Jäkla skit men en liten videosnutt fick hänga med
Grillspett, potatissallad, grillad champinjon och rödlöksröra och grillat bröd.
Allt hemlagat.
Tog en fantastisk bild men den försvann. Jäkla skit men en liten videosnutt fick hänga med
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
konstigt...
när jag läser om sockerhalten så är det inom samma grupp... extra dry.... brut extra dry..
Så prosecco och Franciacorta har samma sockerhalt.
dock behöver inte Franciacorta skriva ut DOCG. precis som de producenter från champagne som slipper skriva champagne på sina etiketter.
Detta är ett vanligt basvin som man vid butelj tillsätter jäst för en andra jäsning i minst 25 månader varav 18 måste vara i kontakt med jästen..
Sedan kan vi nog alla komma överens om att det är trevligare att föreslå annat vin än att klaga på det någon annan dricker..
när jag läser om sockerhalten så är det inom samma grupp... extra dry.... brut extra dry..
Så prosecco och Franciacorta har samma sockerhalt.
dock behöver inte Franciacorta skriva ut DOCG. precis som de producenter från champagne som slipper skriva champagne på sina etiketter.
Detta är ett vanligt basvin som man vid butelj tillsätter jäst för en andra jäsning i minst 25 månader varav 18 måste vara i kontakt med jästen..
Sedan kan vi nog alla komma överens om att det är trevligare att föreslå annat vin än att klaga på det någon annan dricker..