1 042 328 läst · 14 021 svar
1042k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Spicy Stroganoff, ja det är alltså vanlig som man gått fram lite oaktsamt med kryddorna i...
Alla nöjda och mätta, Bärra kvalitetssäkrade Falukorven vid tillagning, och verkade ge den godkänt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla nöjda och mätta, Bärra kvalitetssäkrade Falukorven vid tillagning, och verkade ge den godkänt.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 499 inlägg
Körv Stroganoff med pasta är inte att förakta, en av våra tidigare härskare (Nalle-katten) brukade nafsa både korv vid tillagning och slicka tallrikarna rena. Det var väl då ungefär 1992 som jag frågade veterinären om det var OK att katten älskar tomatsås.... svaret var att om den inte är alltför salt så går det an ibland (ibland är såklart en uppskattning). Hmmm, kanske det svaret hör hemma i kattråden https://www.byggahus.se/forum/threads/alla-som-gillar-katter-raeck-upp-en-hand.271787/FredrikR skrev:
Rejält med tomatsås/tomatpuré och ketchup plus massa kryddor, och gärna lite senap också i såsen. Gott!
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 594 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 594 inlägg
Jo, visst det är superenkelt. Men hur smaksätter ni majonnäsen och vilken olja använder ni?whork skrev:
Vilken olja jag än använder så smaker det bara - just det - olja. Jag har slutat laga själv och använder alltid Hellmann's på glasburk. Vill jag ha vitlöksmajjonäs, pressar jag bara ner några vitlöksklyftor, samma sak med chilimajonäs - i med lite chilipaste å vips har man en elegant chilimajonäs.
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 596 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 596 inlägg