Blodsoppen
Idag blir det lite halvfabrikat . Är inte stort fan av det, men ibland blir det så snitzel, platta pommes med hål, brysselkål och köpebea. Måltid med schnitzel, korsmönstrade pommes frites, brysselkål och en burk bearnaisesås på ett bord med ett glas rött vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
fremax och 2 till
  • Laddar…
En tallrik med grytrest, småpotatis och lingonsylt, presenterat på ett ljust bord.
Skapa konto

"Rester" från gårdagens middag. Idag med potatis :giggle:

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Spicy Stroganoff, ja det är alltså vanlig som man gått fram lite oaktsamt med kryddorna i...;)
Stekpanna med kryddstark stroganoff och bitar av falukorv serverad med spagetti i en blå skål.
Skapa konto
Katt kvalitetssäkrar matlagning, sittandes vid köksbord framför en stekpanna.
Skapa konto

Alla nöjda och mätta, Bärra kvalitetssäkrade Falukorven vid tillagning, och verkade ge den godkänt. :oops::love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
A
FredrikR FredrikR skrev:
Spicy Stroganoff, ja det är alltså vanlig som man gått fram lite oaktsamt med kryddorna i...;)
[bild] [bild]
Alla nöjda och mätta, Bärra kvalitetssäkrade Falukorven vid tillagning, och verkade ge den godkänt. :oops::love:
smurf(y)
det blev Stroganoff även här.
Men med ris..
:ok:

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Gubben snodde ihop lite grillad fläskytterfile under tiden jag var på gymmet. Lyxigt att bli serverad för en gångs skull :love:
Grillad fläskytterfilé med potatismos och broccoli på en tallrik, serverad på ett blommigt bord.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Tradarmacka blev det idag. Stekt falukorv och bacon med ägg på rågbröd.

Var tyvärr så hungrig så jag hann käka upp allt innan jag tänkte på att ta en bild :p

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Maria T
whork whork skrev:
Nejfan, vråla ner allt samtidigt :) stavmixern kickar igång emulsionen direkt och drar ihop såsen utan problem.
Det ska jag testa, har också varit en sån som noga droppat oljan... tröttsamt. Tack för tips!

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
[bild] [bild]
Körv Stroganoff med pasta är inte att förakta, en av våra tidigare härskare (Nalle-katten) brukade nafsa både korv vid tillagning och slicka tallrikarna rena. Det var väl då ungefär 1992 som jag frågade veterinären om det var OK att katten älskar tomatsås.... svaret var att om den inte är alltför salt så går det an ibland (ibland är såklart en uppskattning). Hmmm, kanske det svaret hör hemma i kattråden https://www.byggahus.se/forum/threads/alla-som-gillar-katter-raeck-upp-en-hand.271787/

Rejält med tomatsås/tomatpuré och ketchup plus massa kryddor, och gärna lite senap också i såsen. Gott!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Grillade korvar med varierande grad av grillyta på en kolgrill.
Skapa konto

Enkelt men gott

• Gilla
Beretic och 2 till
  • Laddar…
T
whork whork skrev:
Nice! Gjorde du med stavmixer eller slog du för hand? Har slutat köpa majonnäs, det är så ohyggligt enkelt med stavmixern :)
Jo, visst det är superenkelt. Men hur smaksätter ni majonnäsen och vilken olja använder ni?

Vilken olja jag än använder så smaker det bara - just det - olja. Jag har slutat laga själv och använder alltid Hellmann's på glasburk. Vill jag ha vitlöksmajjonäs, pressar jag bara ner några vitlöksklyftor, samma sak med chilimajonäs - i med lite chilipaste å vips har man en elegant chilimajonäs.

• Gilla
1
  • Laddar…
Blodsoppen
En tallrik med bönor och stekt bacon på en träyta.
Skapa konto
Dagens mat

• Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild] Dagens mat
Mums, önskade att det var fler än jag som tyckte om detta i familjen men icke....:cry:

• Gilla
1
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild] Dagens mat
Underbart, åt jag med till lunch. Kan rekommendera fläsk från "SignalAndersson" riktigt bra (y)

A
Hembakad ost- och skinkpaj med mozzarella och bladspenat på ett runt fat.
Skapa konto
Bit av ost- och skinkpaj med mozzarella och bladspenat på en vit tallrik.
Skapa konto

ost och skinkpaj.
med mozzarella och bladspenat.

Blev en sallad på gurka, tomat, isbergssallad, morötter, vindruvor till.

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Hus tomte
Tomt matbord med gaffel, kniv och tom glas, ingen mat.
Skapa konto
Bensinpump display visar höga kostnaden 1844,08 SEK för tankning.
Skapa konto

blev inte mycket mat i magen när bilen tog allt :sweat:

• Ledsen
  • Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.