S SueCia skrev:
Det säger jag inte heller. Men när proffsprodukterna är billigare än konsumentprodukterna är det svårt att motivera varför man ska hålla på med dessa konsumentleksaker.
Nu är det ju inte så att det är larm mot larm utan köper du tex verisure så betalar du för ett paket med tex utryckning service och trygghet.
Verisure har ju tagit fram sina saker för att dom ska vara enkla och fungera för det dom är gjorda för, och det gör dom bra.
Har absolut inget problem med deras produkter utan det är den sjukt dyra månadskostnaden jag är i mot.

S SueCia skrev:
Jag säger absolut inte att det är bättre att vara utan larm än att ha verisure. Däremot kan jag nog tycka att det är bättre att vara utan larm OM det kräver att man delar ut nycklar till okända människor, går den delen att ta bort så visst, man får ett fungerande larm som är sämre än proffsprodukterna som är billigare, men det fungerar åtminstone och är isåfall bättre än inget larm alls.
Inget krav att de ska ha en nyckel, helt frivilligt. Är helt upp till kunden om de vill att eventuell väktare ska kunna komma in.

Mvh Jonas

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Fattar fortfarande inte varför det är så hemskt att lämna ut nyckeln.

optimum
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Fattar fortfarande inte varför det är så hemskt att lämna ut nyckeln.
Nej kan knappast vara så farligt.
Det är till Securitas man lämnar ut nyckeln och de kan inta använda den utan att det upptäcks. Är huset larmat så kommer de inte in utan att larma av först.
Om vi är bortresta och något händer är det jättebra att de har möjlighet att kontrollera inomhus om något hänt.
Men det är också valfritt precis som att välja om man vill ha Verisure eller inte.

T twoody skrev:
Nu är det ju inte så att det är larm mot larm utan köper du tex verisure så betalar du för ett paket med tex utryckning service och trygghet.
Just det att du betalar för att få trygghet är lite intressant. Tryggheen är ju extremt subjektiv. Jag skulle definitivt inte känna mig tryggare med ett larm. Snarare tvärtom. De här bolagen spelar på folks rädsla på ett sätt som kan diskuteras. I förhållande till kostnaden medför investeringen en väldigt liten säkerhetshöjning. Vill man minimera risker finns det klart bättre investeringar.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Har inte lämnat ut någon nyckel då vi har ett Yale Doorman. Om Verisure behöver gå in så går de in med speciell kod och vi ser exakt när de varit inne.
En annan fördel är just integrationen mellan kodlås och larm där vi kan fjärrlåsa och larma via Verisureappen.

Det larm jag köpte gick att välja Securitas, Falck(tempest) och nåt mer. Eller ingen väktare. Går vad jag förstår att byta om man vill, genom att bolaget som sålt larmet konfigurerar om till en annan larmcentral. Haft det några år och är redan under totalkost med jämförbart Verisure.

• Gilla
pperssons
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Just det att du betalar för att få trygghet är lite intressant. Tryggheen är ju extremt subjektiv. Jag skulle definitivt inte känna mig tryggare med ett larm. Snarare tvärtom. De här bolagen spelar på folks rädsla på ett sätt som kan diskuteras. I förhållande till kostnaden medför investeringen en väldigt liten säkerhetshöjning. Vill man minimera risker finns det klart bättre investeringar.
Ja det är ju det dom lever på,dom vill att vi ska känna att det är otryckt och att du får inbrott om du inte har larm.
Det är ju ändo extremt ovanligt med inbrott.

Shit vad den här tråden har spårat ur. Den handlade ursprungligen om vilken månadskostnad folk har för sitt Verisurelarm.

Vi är väldigt nöjda med Verisure men betalar hutlösa 556 kronor/månad (höjdes nu i januari) vilket vad jag kan se är det dyraste av alla som har skrivit sin månadskostnad? Ska nog ta och kontakta Verisure och hota med uppsägning och se om jag kan få ner priset lite. Men som sagt, vi är otroligt nöjda och nu när vi dessutom har Yale Doorman integrerat med Verisure är det ännu bättre.

• Gilla
optimum och 3 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Shit vad den här tråden har spårat ur. Den handlade ursprungligen om vilken månadskostnad folk har för sitt Verisurelarm.

Vi är väldigt nöjda med Verisure men betalar hutlösa 556 kronor/månad (höjdes nu i januari) vilket vad jag kan se är det dyraste av alla som har skrivit sin månadskostnad? Ska nog ta och kontakta Verisure och hota med uppsägning och se om jag kan få ner priset lite. Men som sagt, vi är otroligt nöjda och nu när vi dessutom har Yale Doorman integrerat med Verisure är det ännu bättre.
Verisure är ett bra ”Svensson” larm med en fantastiskt bra app, hårdvara med någorlunda modernt utseende och ett bra erbjudande med röstenhet, trygghetspanel och väktaråtgärd. Lägg till integreringen med Yale Doorman och notifieringar som kan skräddarsys när barn/städ osv kommer hem/går. För många i Verisures målgrupp är det här väldigt bra och praktiska funktioner.

Visst finns det tekniskt sett mycket mer avancerade och bättre larm som får en betydligt lägre totalkostnad över tid även om man går på en högre täckning av tex fönster och rörelsedäckare.

Om nu en påtänd lirare bryter sig in hos dig så är förmodligen det faktum att en väktare kommer om 5-45 minuter till lite hjälp om du överraskar dem med att vara hemma. Det finns dock andra poänger. En skyddstränad hund av bra ras ger ett bättre skydd än alla larm och är ett fantastiskt sällskap. :)

Det är ju som med allt annat i livet. Allt har ett pris och var och en är fri att välja sin egen lösning. Verisures prissättningsmodell är dock unken. Det kommer man aldrig ifrån.

Vore det enkelt att erbjuda något likvärdigt för de andra aktörerna till ett lägre pris så skulle de såklart göra det och kunderna skulle välja det i högre utryckning. Nu sker dock prisökningen gradvis precis under nivån där många trots allt accepterat det eftersom det finns en stor tröskel att byta.

Sitter själv kvar med Verisure efter snart åtta år trots nära på 2km kabel draget i huset för ett trådbundet system... ;)

• Gilla
BengtH och 4 till
  • Laddar…
S
F fredl skrev:
Verisure är ett bra ”Svensson” larm med en fantastiskt bra app, hårdvara med någorlunda modernt utseende och ett bra erbjudande med röstenhet, trygghetspanel och väktaråtgärd. Lägg till integreringen med Yale Doorman och notifieringar som kan skräddarsys när barn/städ osv kommer hem/går. För många i Verisures målgrupp är det här väldigt bra och praktiska funktioner.
Nu börjar vi närma oss, jag gillar att optimum gillar det här inlägget också då det går emot allt han sagt. tidigare i tråden.

Han vill gärna framhäva verisures grejer som premiumprodukter trots att de är konsumentprodukter till ett pris långt över premiumprodukterna.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
optimum
S SueCia skrev:
Nu börjar vi närma oss, jag gillar att optimum gillar det här inlägget också då det går emot allt han sagt. tidigare i tråden.

Han vill gärna framhäva verisures grejer som premiumprodukter trots att de är konsumentprodukter till ett pris långt över premiumprodukterna.
Håller med om att Verisures produkt är konsumentprodukt och inte någon proffsprodukt man måste ha experkunskap för att få att fungera.

Har aldrig påstått något annat.
Vi som har Verisures produkter är nöjda med vad vi får och de som inte är nöjda kan skaffa annat.
Så enkelt och så lätt att förstå.

Priset är som alltid satt i relation till vad man får. Precis som all normal prissättning. Vore priset för högt skulle marknadens funktion göra att de måste justera prissättningen.

Helt rätt pris i för deras produkter anser jag.

S
optimum optimum skrev:
Håller med om att Verisures produkt är konsumentprodukt och inte någon proffsprodukt man måste ha experkunskap för att få att fungera.

Har aldrig påstått något annat.

optimum optimum skrev:
Värt varje krona och vi som har råd med ett riktigt larm kan känna oss säkra med marknadens bästa larmsystem.
Synd om de som har det sämre ställt.
Men livet är inte rättvist.
optimum optimum skrev:
Just nu verkar de vara bäst på marknaden men utvecklingen går snabbt framåt.
optimum optimum skrev:
Var inne och kikade på ditt förslag till larm, SPC
[länk]

Se mest ut som ett "Biltema-larm" även om det står Siemens på lådan och de har inte inbyggd gsm modul utan det får man köpa till extra. Åtminstone den modellen SPC READY2GO

Påminner om skiten jag hade förut från Falk som jag fick komplettera med GSM modul när jag sade upp fasta telefonabonnemanget hos Telia. Så sluta var spydig och uppför dig som vuxen. Alla hade uppenbarligen inte integrerad GSM modul
Duuuu... jag råkade hitta några ställen där du påstår annat ;)

Du passade t.o.m på att inte bara jämföra, utan även försöka få verisures leksaker (relativt till SPC är det leksaker) att framstå som bättre än ett premiumlarm :)

S SueCia skrev:
Duuuu... jag råkade hitta några ställen där du påstår annat ;)

Du passade t.o.m på att inte bara jämföra, utan även försöka få verisures leksaker (relativt till SPC är det leksaker) att framstå som bättre än ett premiumlarm :)
Men varför skulle någon behöva så kallade proffsprodukter som troligtvis är krångligare?
Verisure produkter (dom vi har haft på jobbet)funkar utmärkt, vad är det som gör dom till leksaker?
Vad använder du för proffsprodukter och vad är det som gör dom till en proffsprodukt.

Jag har nu haft egna hus och fritidshus, tillsammans med sambon/hustrun, i 44 år.
Och vi har aldrig haft något larm, och aldrig haft något inbrott.
Undrar hur mycket vi har sparat? hmm, 44 x 12 x 556 kr?
Räknat med dagens priser som Sthlm 1891 visade.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.