400 741 läst · 1 235 svar
401k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Idag slutade larmet att fungera.
Så nu är det elektriskt skräp som jag har monterat hemma.
Dom var väldigt hårda med att få komma asap och hämta skylt, dekaler och simkort.
Så nu är det elektriskt skräp som jag har monterat hemma.
Dom var väldigt hårda med att få komma asap och hämta skylt, dekaler och simkort.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 416 inlägg
Larmet slutade fungera och sen började de ringa om att hämta dekaler och grejer?W whak skrev:
Jag blev uppringd dagligen från verisure efter att min larm sades upp. Antagligen för att kolla om jag var hemma inför nedplockning av dekaler. Jag svarade aldrig och dekalerna sitter kvar än idag.
Jag avslutade mitt för över en vecka sen och de ville inte ta ner grejerna och inte heller har de pratat om att de vill plocka dekaler och skyltar. Har plockad ned allt sjölv inkl dekaler. Tar med mig allt till nya huset vi köpt och monterar upp dekaler och skyltar dör tänker jag, minsta kompensation jag tar för att de förvägrar mig att köra larmet stand alone som jag blev livad när jag skaffade det för 3år sen.
Hade ett missat samtal från dem, då maila dom och skrev att dom sökt mig för att hämta skyltar och dekaler, samt att dom så klart gav ett uselt erbjudande.Kashew skrev:
Frugan fick ett samtal från Verisure idag. Hon fick ett mail efteråt vad det handlade om. Låter för bra för att vara sant? Visst att de vill ragga oss som kunder igen men 3 fria månader, sen ingen uppsägningstid? Är prylar för 11k som de erbjuder typ gratis om man utnyttjar erbjudandet.
De bjuder ju redan på all hårdvara som behöver bytas. Batterier skickar de ut per automatik när det är mindre än 6mån förväntad livslängd kvar.
Vi betalar under 300kr för stort system redan så det är inget konstigt.
Värvade oss själva en gång och fick 3 månader gratis. Handläggaren la upp det så. Tydligen vanligt sätt att ge rabatter på.
Värvade oss själva en gång och fick 3 månader gratis. Handläggaren la upp det så. Tydligen vanligt sätt att ge rabatter på.
Då du har det i skrift så skulle jag inte vara orolig.MalZon skrev:
Kör på.
Rätt normalt. Jag gjorde samma för något år sedan. Minns inte exakt men fick betala 1500 för byte av huvudenhet, en handfull magnetkontakter och 7-8 rökdetektorer och några kameror.MalZon skrev:
Har betalt 299/månad sedan dess (~2 år).
Jag sa upp mitt gamla sunk Verisure och fick nytt lägre pris samt helt nya prylar kompletterade uppe på dom gamla utan kostnad. Blir svårt att motivera ett byte. Låt säga att jag skulle köpa ett annat larm som behöver bytas efter 5 år det kostar kanske 20000 så det blir svårt att motivera Ajax för motsvarande 25000 - beroende på hur länge det håller så att säga. Sen ingår ju lite självrisk reducering och väktartjänst också med Verisure
Inte skickas då några batterier till mig när de börjar gå ut, får beställa själv av dem o betala. Betalar idag 799kr/månad för larmet med alla komponenter. Ringde o ville förhandla med dem om priset men se deet gick inte alls. Satt i den eviga twlefonkln i timmar, o fast de stänger kundtjänst kl 16:00 så fortsatte den automatiska rösten att tala om att jag hade mindre än 15 minuter innan jag skulle bli framkopplad. Kom till slut fram en dag o sa jag vill säga upp larmet, fick då tre månader gratis. Efter de tre fria månaderna fortsätter de ta betalt men höjt avgiften till 799kr/månad. Försöker komma fram till dem igen för att säga jag sagt upp det, men den eviga telefonkön verkar fortfarande vara kvar. Mejlat men uppsägning måste ske via telsamtal till dem. Skrev jag vill bli uppringd men deet gick inte, den servicen har de inte. Hmmm …,P Pligg85 skrev:De bjuder ju redan på all hårdvara som behöver bytas. Batterier skickar de ut per automatik när det är mindre än 6mån förväntad livslängd kvar.
Såå less på detta skitbolag som mjölkar folk på
pengar.
Det låter ju bra men beefen är att du inte kan friköpa delarna. Säger du upp abbn. efter x månader lär de kräva tillbaka enheterna och säljer vidare det till någon annan.MalZon skrev: