400 802 läst · 1 235 svar
401k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Förmodligen har du bara 3 G i din huvudenhet då Verisure ny byter ut sina huvudenheter till 4 och 5 G kompatibla.MalZon skrev:
Helt riktigt. Verisure ringde mig och ville kolla kundnöjdhet. Eftersom jag inte anser att tjänsten motsvarar kostnaden så har jag dels fått ner månadsavgiften men jag blev också erbjuden uppdatering till 4G/5G på huvudenheten samt uppdaterade rökdeckare utan kostnad eller höjd avgift.U ullak40 skrev:
Huvudenheten har de ju redan bytt här. Skulle dock få betala den samt tekniker. Sa bestämt nej, då får ni plocka ner allt. Fick det gratis då.D dickedick skrev:
Hallå i tråden, Vi har nu avslutat vårt Verisure. Vi ska flytta. Skapligt snopen jag blev när Verisure informerade mig om att de inte kommer att skicka ut någon för att ta ned systemet. Pratat med de som köpt vårt hus och de är inte intresserade av Verisure, vilket Verisure fått besked om. Därför tänker jag att jag ska montera ned systemet och köra det som ett Stand Alone system, som jag läst om att man ska kunna göra. Verisure själva hävdar att det inte går att göra längre, nån som vet och kan bekräfta det som Verisure säger?
Läs följande tråd,J Jocke_Villaägaren skrev:Hallå i tråden, Vi har nu avslutat vårt Verisure. Vi ska flytta. Skapligt snopen jag blev när Verisure informerade mig om att de inte kommer att skicka ut någon för att ta ned systemet. Pratat med de som köpt vårt hus och de är inte intresserade av Verisure, vilket Verisure fått besked om. Därför tänker jag att jag ska montera ned systemet och köra det som ett Stand Alone system, som jag läst om att man ska kunna göra. Verisure själva hävdar att det inte går att göra längre, nån som vet och kan bekräfta det som Verisure säger?
https://www.byggahus.se/forum/threads/verisure-utan-abonnemang.522694/
Sant. @whak snälla testa:Vispen74 skrev:
Öppna Valfri dörr med larm igång
Rucka på en larmenhet
brandlarm...*
Stillbilder från kamera (dessa lagras på verisures server?)
Vi köpte loss vårt ena larmsystem för 1500kr förra våren och har access till grejerna ovan. Listan kan säkert fyllas på.
*https://www.biltema.se/hem/sakerhet/brandvarnare/testare-for-brandvarnare-165-ml-2000038423
Ps. sprayen fungerar väldigt bra
Redigerat:
Testa och det funkade. Larmet gick och jag får notis i telefon och kan larma av som vanligt.Kashew skrev:Sant. @whak snälla testa:
Öppna Valfri dörr med larm igång
Rucka på en larmenhet
brandlarm...*
Stillbilder från kamera (dessa lagras på verisures server?)
Vi köpte loss vårt ena larmsystem för 1500kr förra våren och har access till grejerna ovan. Listan kan säkert fyllas på.
*[länk]
Ps. sprayen fungerar väldigt bra
Vid görsta larmet kom en röst ur högtalaren doom meddelar att verisure inte vidtar någon ytterligare åtgärd.
Redigerat: