407 044 läst · 1 235 svar
407k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Lite jämförelseKnockOnWood skrev:
Jag har inte rökt i hela mitt liv och har då sparat en hel del.
50kr/paket och dag = 365 x 50 = 18250 kr per år
Jag väljer gärna att ha larm på vårt hus för att göra det mindre attraktivt mot inbrott.
12 x 450 = 5400kr
Då har jag 12850 kr kvar varje år till annat
Vi har haft inbrott i vårt fritidshus och vet hur jävligt det känns när något svin rotat runt i våra prylar.
Då är det självklart att man gör en del för att få ha sina saker ifred. Även om ett bra larm inte är en absolut garanti mot inbrott så är det en hjälp i att göra huset mindre lämpligt att bryta sig in i.
Givetvis ihop med andra lösningar för att göra det jäkligt jobbigt att ta sig in i huset.
Brytbleck och bra lås överallt, Fönsterkassetter som inte enkelt går att plocka ut osv.
Visst de kan slå sönder en ruta men de undviker oftast att göra sådant då närmsta granne ligger 10 meter bort.
Förutom ett bra larm mot inbrott så finns det brandlarm. Visst det finns massor att spara in på och en del har inte ens brandvarnare och bra lås på sina hus då det är dyrt och man tror inte det ska hända något.
Det brann nyligen i Skövde, Flerbostadshus i Södra Ryd och det visade sig att flera saknade hemförsäkring. Sparat in på sådant också för det brinner sällan.
Jag tycker priset för Verisure står i helt rätt proportion till värdet för oss.
Har du verisure både hemma och i fritidshuset?optimum skrev:
Lite jämförelse
Jag väljer gärna att ha larm på vårt hus för att göra det mindre attraktivt mot inbrott.
12 x 450 = 5400kr
Vi har haft inbrott i vårt fritidshus och vet hur jävligt det känns när något svin rotat runt i våra prylar.
Då är det självklart att man gör en del för att få ha sina saker ifred. Även om ett bra larm inte är en absolut garanti mot inbrott så är det en hjälp i att göra huset mindre lämpligt att bryta sig in i.
Givetvis ihop med andra lösningar för att göra det jäkligt jobbigt att ta sig in i huset.
Brytbleck och bra lås överallt, Fönsterkassetter som inte enkelt går att plocka ut osv.
Visst de kan slå sönder en ruta men de undviker oftast att göra sådant då närmsta granne ligger 10 meter bort.
Förutom ett bra larm mot inbrott så finns det brandlarm. Visst det finns massor att spara in på och en del har inte ens brandvarnare och bra lås på sina hus då det är dyrt och man tror inte det ska hända något.
Det brann nyligen i Skövde, Flerbostadshus i Södra Ryd och det visade sig att flera saknade hemförsäkring. Sparat in på sådant också för det brinner sällan.
Jag har inte sett statestik som visar på minskningen av inbrottsrisken med larm. Det birde ju vara ganska lätt att ta fram. Jag gissar att det är bättre att spela på känslor än fakta i försäljningen.
Uppenbarligen har inte larmägarna blivt trygga av sina larm.
Uppenbarligen har inte larmägarna blivt trygga av sina larm.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 159 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 159 inlägg
SPC är favoriten, men galaxy är en het kandidat det också, kolla upp dom innan du låter någon lura i dig leksaker till skyhöga månadskostnader.S SueCia skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 159 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 159 inlägg
optimum skrev:
Lite jämförelse
12 x 450 = 5400kr
Fast jämförelsen haltar med att om man erbjöd rökaren en godare cigarett till en bråkdel av priset så skulle han ju självklart ta det.
Medans du ratar ett bättre larm till en bråkdel av priset.
Jag rekommenderar Chromebook och Apple till mindre darorkunniga vänner, men köper inte själv Apple. Det är bra produkter, men Apple är dyr och oflexibel för mig. För många andra är det det perfekta valet. Jag kör friköpt larm. Till mina föräldrar skulle jag aldrig övertala dem byta från Verisure då de har vad de behöver, varken mer eller mindre. På landet skulle Verisure eller vilket larmcentral larm som helst vara bortkastat. Finns inga väktare där. Tjuvarna skulle hinna skickat prylarna till Baltikum innan väktare kom...
Olika behov, olika produkter.
Jag skulle aldrig någonsin välja verisure, sector eller nåt sånt larm, jag tycker helt enkelt att det är för dyrt.
Jag valde Risco Agility 3 när jag köpte larm, det kostade en slant men jag slipper en dyr månadskostnad och det har egentligen redan betalat sig mot kostnaden av en sån ovanstående larmlösning.
Det viktigaste ni ska tänka på är att välja ett godkänt larm och få det installerat av någon som kan skriva ett intyg till försäkringsbolag samt till eventuell larmcentral som ni vill koppla larmet mot. Det kanske tom går att koppla mot larmcentral även om man installerat det själv, det lämnar jag lite osagt.
Jag valde Risco Agility 3 när jag köpte larm, det kostade en slant men jag slipper en dyr månadskostnad och det har egentligen redan betalat sig mot kostnaden av en sån ovanstående larmlösning.
Det viktigaste ni ska tänka på är att välja ett godkänt larm och få det installerat av någon som kan skriva ett intyg till försäkringsbolag samt till eventuell larmcentral som ni vill koppla larmet mot. Det kanske tom går att koppla mot larmcentral även om man installerat det själv, det lämnar jag lite osagt.
Funkar säkert för ditt ändamål. Men viktigt att tänka igenom först vad man har för behov.X xdigger skrev:Jag skulle aldrig någonsin välja verisure, sector eller nåt sånt larm, jag tycker helt enkelt att det är för dyrt.
Jag själv och många andra vill ha ett larm med både skydd för inbrott och brand. Ska vara kopplat mot larmcentral och de ska kunna larma brandkår vid behov vilket inte vårt förra larm kunde. Det förra larmet hade de bara skickat ut en väktare för att konstatera att huset redan då varit övertänt.
Alltså vill man endast ha ett larm för inbrott så väljer man ett sådant.
Vill man ha ett enkelt att handha och där proffs sköter installationen så det ger ett korrekt skydd så väljer man ett sådant som har det. Jag tror det är få som själva kan bygga upp ett rätt anpassat skydd med enheter rätt placerade för att ge ett rätt skydd.
Men så är det de som tycker det räcker med en givare på ytterdörren och kanske någon rörelsesensor inomhus.
Har man yngre barn vill man ha ett larm som även de klarar av att larma av och på utan riskera att utlösa falsklarm.
Finns säkert flera som uppfyller detta och vi valde Verisure för de har det mesta som fanns på kravlistan.
Som ett exempel där det oftast inte blir enkelt är är just TV och ljudanläggning. Vi har 4 olika fjärrkontroller vilket det är få i vårt hushåll som klarar av att få igång de olika delarna. TV, Receiver, Visat box, Blu-ray spealare, Chromecast och ipad då vi ska streama film från Cmore mm. En röra av elektronikprylar vilket gör att vi uppskattar enkelheten hos Verisure. Även enkelheten vid renoveringar då vi själva kan koppla ur enheter för att ta ned dem utan sabotageskydd utlöses. Förra larmet var vi tvungna att låta tekniker komma hem och plocka ned enheter och även att sätta upp vilket gör att man tapetserar och målar runt enheterna.
OT. Skaffa en Logitech Harmony fjärrkontroll.optimum skrev: