395 953 läst · 1 221 svar
396k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Det var väl du som vara paranoid för att släppa in andra på din tomt.S SueCia skrev:
Du vill att outbildat folk ska ge sig in på en eventuell brottsplats och händer det något då lär du få ta ansvaret för vad som hänt.
Antag att inbrottstjuvar finns där och du ber någon gå dit som tar dem på bar gärning och de drar kniv och råkar ha ihjäl din hjälp. oj oj oj vilken jävla soppa.
Jag behöver inte bry mig om att ringa snickare eller ringa runt till grannar eftersom Verisure redan löst det åt mig.
Dessutom är väktare mer rutinerade än en snickare som man ska få dit kl 3 på natten.
Ringer du snickaren också om brandvarnaren löser ut?
För du lär aldrig få larma brandkåren för att ditt hemmabygge falsklarmat.
Jag har ett fungerande skydd, uppenbarligen har du inte det och det är därför du hackar på oss med ett riktigt larm.
Du har betalat massor och har inte ens larmet uppkopplat till en larmcentral.
Funderar du fortfarande på att be ej utbildade gå in till en eventuell brottsplats eller har du inte tänkt så långt?
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
De som jobbar inom larmbranschen. Som sagt, har hört tillräckligt som gör att jag aldrig kommer att byta. Så enkelt är det. Varför köpa BMW eller Audi, när det finns Hyundai eller Kia? Finns alltid en orsak till att vissa märken är dyrare än andra.
Mvh Jonas
Mvh Jonas
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 123 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 123 inlägg
Förväntar mig inte att väktaren heller går in i en aktiv brottsplats så du tror att du får något du inte får.optimum skrev:Det var väl du som vara paranoid för att släppa in andra på din tomt.
Du vill att outbildat folk ska ge sig in på en eventuell brottsplats och händer det något då lär du få ta ansvaret för vad som hänt.
Antag att inbrottstjuvar finns där och du ber någon gå dit som tar dem på bar gärning och de drar kniv och råkar ha ihjäl din hjälp. oj oj oj vilken jävla soppa.
Jag behöver inte bry mig om att ringa snickare eller ringa runt till grannar eftersom Verisure redan löst det åt mig.
Dessutom är väktare mer rutinerade än en snickare som man ska få dit kl 3 på natten.
Ringer du snickaren också om brandvarnaren löser ut?
För du lär aldrig få larma brandkåren för att ditt hemmabygge falsklarmat.
Jag har ett fungerande skydd, uppenbarligen har du inte det och det är därför du hackar på oss med ett riktigt larm.
Du har betalat massor och har inte ens larmet uppkopplat till en larmcentral.
Funderar du fortfarande på att be ej utbildade gå in till en eventuell brottsplats eller har du inte tänkt så långt?
Jag har gjort ett aktivt val att inte ha det uppkopplat mot en larmcentral eftersom det gör mer skada än nytta.
Jag har betalat "massor" med pengar för ett larm som utklassar dina leksaker på samtliga plan. Om du vore det minsta lilla insatt i larm över huvud taget hade vi aldrig haft den här diskussionen då dessa "konsument" leksaker över huvud taget inte går att matcha mot riktiga larmcentraler.
Vet du vad skillnaden är dock?
Statistiken säger att du aldrig kommer råka ut för ett inbrott, därför att de flesta aldrig gör det. Så med det i åtanke kan vi se på utfallet efter 8 år.
Du har backat cirka 50 000 på en anläggning som DU aldrig kommer ha tillträde till att programmera som du vill medans jag har betalt 15 000 för en anläggning jag programmerar HELT själv.
Din anläggning fortsätter dessutom kosta dig pengar så om 8 år till så har du inte bara dubbla kostnaden utan betydligt mer
Jag förstår att det är enkelt för dig att köpa in verisure och låta dom montera larmet åt dig. Men så länge du inte erkänner att:
Det är inga proffs som monterar ditt larm
Det är inget annat än mediokra produkter ur konsumentsegmentet.
Du betalar mycket pengar för i stort sett ingenting
Det var åtminstone enkelt för dig!
Om du bara erkänner detta så kan vi åtminstone vara överens, du har gjort ditt val och är medveten om att du köper skräp till högt pris för att det är enkelt och bekvämt, då är vi åtminstone överens om att du vet vad du köpt. Som det är nu vet du inte vad du köper.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Larmbranschen som säljare eller larmbranschen som oss som jobbar på fältet varje dag och "rycker" på larmen?MalZon skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Jag avstår larm, bor för långt ut på landet för att det ska ge något. Har jag tur är närmaste kollega 10 min bort, har jag otur så är han 50 min bort.MalZon skrev:
När barnen tar sig till och från skolan själva sätter jag nog in något egenmeckat så man får en förvarning om något hänt och kan säga åt dom att åka till en kompis eller mormor ist.
Oxå en lösningG ekaa88 skrev:Jag avstår larm, bor för långt ut på landet för att det ska ge något. Har jag tur är närmaste kollega 10 min bort, har jag otur så är han 50 min bort.
När barnen tar sig till och från skolan själva sätter jag nog in något egenmeckat så man får en förvarning om något hänt och kan säga åt dom att åka till en kompis eller mormor ist.
Mvh Jonas
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 927 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 927 inlägg
Jag tror det är här du glömmer att programmera larm inte är ett folknöje. Folk är alltså villiga att betala 50k för att SLIPPA programmera larmet (och få övervakning, väktarutryckning).S SueCia skrev:
Förstår att du inte vill svara på om du tänker utsätta andra för livsfara då du inte tänkt längre än vad näsan räcker.S SueCia skrev:
Väktaren är utbildad och kan avgöra om han ska gå fram till huset eller dra sig tillbaka och kalla på polis.
Där är jag utan skuld om något skulle hända.
Hur ser ditt skydd ut om din snickare eller granne dödas vid ditt hus?
Du har stora brister i ditt skydd.
TipsG ekaa88 skrev:Jag avstår larm, bor för långt ut på landet för att det ska ge något. Har jag tur är närmaste kollega 10 min bort, har jag otur så är han 50 min bort.
Du missar att Verisures larm även har brandlarm där de får larma brandkåren om något händer.
När barnen kommer hem får du meddelande om att de larmat av via din mobil.
Det finns även överfallslarm och skalskydd som kan vara bra att ha.
Dessutom är det så enkelt att hantera att man använder det.
Förra larmet vi hade var krångligt så det var bara jag som slog på och av, därför oftast olarmat.
Det ska vara enkelt.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Jodå, fullt med på vad de erbjuder. Även de flesta andra företagen men det väger inte upp det för mig iaf. Kanske är jag dum, men det är för mkt pengar i dagsläget och då har jag ändå bra rabatter då jag jobbar med det jag göroptimum skrev:Tips
Du missar att Verisures larm även har brandlarm där de får larma brandkåren om något händer.
När barnen kommer hem får du meddelande om att de larmat av via din mobil.
Det finns även överfallslarm och skalskydd som kan vara bra att ha.
Dessutom är det så enkelt att hantera att man använder det.
Förra larmet vi hade var krångligt så det var bara jag som slog på och av, därför oftast olarmat.
Det ska vara enkelt.
Jösses, de andra bolagen och friköpta larm har ju samma tjänster, brandlarm, Japp, väktare, Japp. Det låter på dig optimum som Verisure är den enda som har detta.
Betalningsmodell och tjänster varierar. Olika saker passar för olika personer. Oftast väljer man det som är mest optimalt för en själv. För just dig passar verisure, för någon annan passar nåt annat bättre. Det betyder inte att ditt val är bäst. Kanske för dig, säkert inte för andra.
Och igen, det finns flera alternativ som har minst lika säker hw. Håller med om att design på Verisure, både hw och gränssnitt är riktat mot konsumentmarknaden medan andra larm ibland är mer riktade mot mindre företag.
Betalningsmodell och tjänster varierar. Olika saker passar för olika personer. Oftast väljer man det som är mest optimalt för en själv. För just dig passar verisure, för någon annan passar nåt annat bättre. Det betyder inte att ditt val är bäst. Kanske för dig, säkert inte för andra.
Och igen, det finns flera alternativ som har minst lika säker hw. Håller med om att design på Verisure, både hw och gränssnitt är riktat mot konsumentmarknaden medan andra larm ibland är mer riktade mot mindre företag.
Ja jag vet att det finns andra då jag haft larm tidigare från andra leverantörer och även då med väktare.J JohanLun skrev:Jösses, de andra bolagen och friköpta larm har ju samma tjänster, brandlarm, Japp, väktare, Japp. Det låter på dig optimum som Verisure är den enda som har detta.
När Sektor Alarm tog över dåvarande larmföretaget G4S som vi hade så sade jag omgående upp larmet.
Har en anhörig som jobbade på Sektor Alarm en kortare tid och tjänade knappt något alls. Kass område som tilldelades och enda lönen var via provision. Slavkontrakt. Däremot tekniskt så funkar nog Sektor Alarm.
Även andra som säkert fungerar de också men valde Verisure för de är enkla att använda, fungerar och dessutom bra design.
Installatören gjorde en mycket bra bedömning om var de olika delarna ska sitta vilket inte förra larmet gjorde.
Kan du ge namn på något annat än Verisure och Sektor Alarm som har motsvarande funktion?
Som jag tidigare påpekat är priset inget som stör mig utan vill ha något som är enkelt så alla i familjen använder det.
Givetvis får var och en välja fritt men i denna tråd diskuterar vi Versiure och vad de kostar samt då oftast vad man får för pengarna. Jag betalar ca 450 kr/månad och har valt att lägga mina pengar på ett bra och fungerande larm. Andra väljer att köpa annat för sina pengar och det är deras val.
Jag kommer ha Verisure till det finns något som är bättre och då givetvis helheten och i förhållande till våra behov.