395 615 läst · 1 221 svar
396k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Under de 10 år vi haft vårt icke-verisure larm har jag lagt 10 minuter på att byta batterierna i huvudenheten. Den tiden inbegriper tiden att beställa batterierna. Thats it.
Argument som att pengar inte är ett problem brukar komma från de som är för stolta för att erkänna att man betalar onödigt mycket för något.
Argument som att pengar inte är ett problem brukar komma från de som är för stolta för att erkänna att man betalar onödigt mycket för något.
Jag har ett färdigutvecklat larm som installerades av proffs och fungerar.S SueCia skrev:Ett absolut värdelöst argument då skillnaden inte alls är att du har ett fungerande larm.
Jag har:
- ett fungerande larm
- betalar 100kr per år för mitt
- Investeringskostnaden = 15 000
Du har:
- förhoppningsvis ett fungerande larm
- betalar 480 kr månaden för ditt?
- Investeringskostnad??
För att göra det enkelt, med en 44% kostnadsutveckling på 4 år ger det dig en ökning på 107% efter 8 år.
Under dessa första 8 år kommer du att ha betalat:
56217 (då räknar jag med en 44% ökning på fjärde året) nu ökar ju kostnaden varje år så effekten blir egentligen större, nu gjorde jag det enkelt.
Efter dessa första 8 år betalar du 995kr per månad, medans jag troligtvis fortfarande betalar runt 150-200kr per år.
Argument som "pengar är inga problem" är bara löjligt då du får förbannat bra inbrottslarm för 56 217 kronor.
Med väktarutryckning
Med övervakning om det börjar brinna och med åtgärd via Verisures service.
Med ett varumärke som informerar eventuella idioter om att här blir det jobbigt att bryta sig in.
Betalar under 500 kr och det är inte pengarna som är ett problem utan svinen som inte kan låta bli prylarna
Det är estetiskt snyggt till skillnad från andra fula larm.
Enkelt att handha även för barn
Funkar att ha hund utan falsklarm
Visst finns det andra larm på marknaden för de som inte har råd med ett riktigt larm.
Biltema har fina dekaler att sätta upp om man inte har råd med Verisure.
Det har varit några inbrott i ett område nära vårt och nu har grannarna tänt ytterbelysning på nätterna och det har blivit några fler Verisure installerade också. Dock inte sett någon med Biltemas fina dekal.
Jo polisen granskar och sparar foton.J jocke31 skrev:Tyvärr så har nog folk med både Verisure och alla andra upptänkliga lösningar haft inbrott. Vi hade en liga som härjade där vi bodde förut, och tjuvarna struntade fullständigt i alla larm eftersom de var inne och ute på mindre än 5 minuter. De kom mitt på dagen, i ett område fullt av pensionärer som var hemma, krossade en ruta på ett fönster, gick in och tog enbart pengar, pass och smycken. De snodde t o m ett kassaskåp. Det var åtminstone 7-8 stycken som fick inbrott, vissa med och vissa utan larm.
Kameror är nog mest användbara för att se vad larmorsaken är, om det är brand, falsklarm eller annat problem. Men ingen här tror väl på allvar att polisen granskar foton eller filmer för att lösa bostadsinbrott? Skulle nog säga att polisen sällan ens utreder denna typ av brott utan de läggs oftast ned fortare än kvickt.
Så ett larm (oavsett modell/funktion) stoppar nog egentligen rätt få tjuvar i ärlighetens namn. Nå, man får iaf rabatt på försäkringen…
Jodå, vi har förstås också larm.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 119 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 119 inlägg
Det blir löjligt när du kallar verisure för riktigt larm dock.optimum skrev:Jag har ett färdigutvecklat larm som installerades av proffs och fungerar.
Med väktarutryckning
Med ett varumärke som informerar eventuella idioter om att här blir det jobbigt att bryta sig in.
Betalar under 500 kr och det är inte pengarna som är ett problem utan svinen som inte kan låta bli prylarna
Visst finns det andra larm på marknaden för de som inte har råd med ett riktigt larm.
Det har varit några inbrott i ett område nära vårt och nu har grannarna tänt ytterbelysning på nätterna och det har blivit några fler Verisure installerade också. Dock inte sett någon med Biltemas fina dekal.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 896 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 896 inlägg
I områden där ligor härjar så struntar dom i larm och kameror, det går så fort att gå igenom en villa så larm struntar tjuvar i.optimum skrev:Jag har ett färdigutvecklat larm som installerades av proffs och fungerar.
Med väktarutryckning
Bättre att lägga pengar på bra fönster dörrar som man inte kan forcera på någon sekund.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 896 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 896 inlägg
Nej, proffsligorna bryr sig nog inte. Då tycker vissa det är smidigt att Verisure skickar ut en kille med en spånskiva som iaf sättet igen den sönderslagna rutan när man sitter i Thailand och dricker paraplydrinkar.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 119 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 119 inlägg
Det finns inte ett enda övertygande argument till varför man skulle vilja lämna ut sin nyckel till vilt främmande människor för att de ska åka o titta på ditt hus EFTER ett inbrott, det kan du göra själv.JanneJanne123 skrev:Har du väktarutryckning och övervakning av ditt larm? Annars haltar jämförelsen lite.
Hur som är mitt inspel att om larm inte är det top tre roligaste man vill lägga sin fritid på utan bara ha problemet löst, så är Verisure en rätt smidig lösning. Man kan komma undan billigare, men det kräver oftast lite mer engagemang. Sector och Securitas kan man ju köra på om man vill komma ner lite i pris, men deras larm är inte lika bra vad det verkar. Är väl som med allt annat, folk prioriterar sin ekonomi och tid olika.
Nu är det så att Verisure är Sveriges mest populära larm
https://www.larmkollen.se/
Bäst i test
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.637625/test-hemlarm
Konstigt att det kan bli så om det är sådan skit som flera här påpekar.
Troligen vanlig svensk avundsjuka.
Och återigen NEJ jag jobbar inte på Verisure och har ingen ekonomisk vinning av att skriva så här.
Bara jäkligt nöjd med deras produkt.
https://www.larmkollen.se/
Bäst i test
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.637625/test-hemlarm
Konstigt att det kan bli så om det är sådan skit som flera här påpekar.
Troligen vanlig svensk avundsjuka.
Och återigen NEJ jag jobbar inte på Verisure och har ingen ekonomisk vinning av att skriva så här.
Bara jäkligt nöjd med deras produkt.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 896 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 896 inlägg
Ehh, jag tyckte mitt exempel med att dricka paraplydrinkar i Thailand var ganska tydligt, men uppenbarligen inte.S SueCia skrev:
Just nu är det kraftigt snöfall och väntas vara det ett par dagar, att då vänta med att fixa ett trasigt fönster tills man kommer hem från semestern känns långt ifrån optimalt.